Την παραίτησή του υπέβαλε ο προσωπάρχης του Ζελένσκι, Αντρέι Γέρμακ, υπό το βάρος του σκανδάλου διαφθοράς που κλονίζει την ουκρανική κυβέρνηση.
Την παραίτηση του 54χρονου συμβούλου του, ανακοίνωσε ο ίδιος ο Ουκρανός Πρόεδρος μέσω «διαγγέλματος» προς τους Ουκρανούς στο οποίο ζήτησε ενότητα αλλά προειδοποίησε επίσης ότι: «Ρισκάρουμε να χάσουμε τα πάντα: τους εαυτούς μας, την Ουκρανία, το μέλλον μας».
Το σκάνδαλο διαφθοράς συγκλονίζει την Ουκρανία εδώ και εβδομάδες και αποδυναμώνει τη θέση του Ζελένσκι, θέτοντας σε κίνδυνο τη διαπραγματευτική θέση της χώρας με τις ΗΠΑ σε μια ευαίσθητη στιγμή.
«Είμαι ευγνώμων στον Αντρέι για το γεγονός ότι η θέση της Ουκρανίας στην πορεία των διαπραγματεύσεων ήταν πάβντα η πρέπουσα, πάντα μια πατριωτική θέση», δήλωσε ο πρόεδρος της Ουκρανίας κατά τη διάρκεια του βιντεοσκοπημένου μηνύματος.
Νωρίτερα, οι ουκρανικές αρχές πραγματοποίησαν έφοδο στο διαμέρισμα του Γέρμακ «στο πλαίσιο της έρευνας κατά της διαφθοράς».
Αυτό που ερευνούν οι αρχές είναι ένα σκάνδαλο υπεξαίρεσης 100 εκατομμυρίων δολαρίων στον ενεργειακό τομέα, έχοντας μάλιστα συνδέσει τοπν Γέρμακ με πολλά υψηλά ιστάμενα πρόσωπα.

Την έρευνα επιβεβαίωσε και ο ίδιος ο Γέρμακ δηλώνοντας πάντως ότι «συνεργάζεται πλήρως» με τις αρχές κατά της διαφθοράς. «Δεν συναντούν κανένα εμπόδιο», έγραψε στο Telegram. «Από την πλευρά μου, συνεργάζομαι πλήρως». Είχε προηγηθεί έρευνα και στο γραφείο του.
Οι έρευνες έρχονται σε μια πολύ αμήχανη στιγμή για τον Ζελένσκι και τον αρχηγό του επιτελείου του, καθώς μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να φτάσει στο Κίεβο ο υπουργός στρατού των ΗΠΑ, Νταν Ντρίσκολ, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας που θα βάλει τέλος στον πόλεμο.
Ποιος είναι Αντρέι Γέρμακ
Ο Αντρέι Γέρμακ ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Κιέβου στις συνομιλίες με τις ΗΠΑ για τον τερματισμό του πολέμου με τη Ρωσία. Αν και πολλοί είχαν ζητήσει την αποχώρησή του, ο Ζελένσκι δεν είχε (μέχρι σήμερα) ανταποκριθεί σε αυτές τις εκκλήσεις.
Πανταχού παρών
Ο Γέρμακ είχε εδραιώσει ένα πρωτοφανές επίπεδο εξουσίας εντός της ουκρανικής κυβέρνησης ασκώντας επιρροή στο κοινοβούλιο, το υπουργικό συμβούλιο αλλά και σε βασικούς κρατικούς θεσμούς, γράφει το Kyiv Independent, προσθέτοντας ότι ο ρόλος του ως «ο φύλακας της πύλης» του Ζελένσκι τον είχε μεν καταστήσει απαραίτητο, αλλά και αιτία δυσαρέσκειας μεταξύ των συμμάχων, οι οποίοι παραπονούνταν ότι η πανταχού παρουσία του ξεπερνά κατά πολύ τις δεξιότητές του.
Το ουκρανικό μέσο αναφέρει επίσης ότι η γνωριμία του Γέρμακ με τον Ζελένσκι (χρονολογούμενη από το 2020) του έβγαλε «χρυσό εισιτήριο» για την είσοδό του στην πολιτική σκηνή της Ουκρανίας, χωρίς καμία πρότερη εμπειρία.
Σύμφωνα με την Kyiv Independent, ο Γέρμακ ανέβηκε στην ιεραρχία δείχνοντας απόλυτη αφοσίωση στον Ζελένσκι.
Αναλαμβάνοντας την ατζέντα του Ουκρανού προέδρου για τα εξωτερικά ζητήματα και τις σχέσεις με τη Ρωσία και τις ΗΠΑ, ο Γερμάκ κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη του Ζελένσκι και τελικά διορίστηκε προσωπάρχης του το 2020, αντικαθιστώντας τον προκάτοχό του Αντρέι Μπόχνταν.
«Ξέρει να υποκύπτει»
Το μυστικό της επιρροής του Γερμάκ, κατά το ουκρανικό μέσο, είναι ότι ξέρει να υποκύπτει στις επιθυμίες του Ζελένσκι. «Το δυνατό σημείο του Γερμάκ έγκειται στο ότι παρουσιάζει τον εαυτό του ως τον ιδανικό άνθρωπο που ολοκληρώνει τις εργασίες του».
Ή, όπως το θέτει ο πολιτικός αναλυτής Βολοντίμιρ Φεσένκο, «ο Γέρμακ είναι το βασικό κουμπί στο τηλεχειριστήριο του Ζελένσκι».
Παράλληλα, ο Γέρμακ είχε εξελιχθεί σε σάκο του μποξ απορροφώντας όλη την κριτική που θα κατευθυνόταν στον Ζελέσνκι.
Η ύπαρξη του Γέρμακ βόλευε τον Ζελένσκι επειδή ήταν εκείνος που εισέπραττε (αντ’ αυτού) την κριτική, ανέφερε μία εκ των πηγών της Kyiv Independent.
«Έτσι, σταδιακά ο Γέρμακ είχε συγκεντρώσει πρωτοφανή δύναμη καθιστάμενος ο de facto ο δεύτερος στην ιεραρχία της Ουκρανίας μετά τον πρόεδρο».
Για να εμφανίζονται περισσότερα άρθρα της Ναυτεμπορικής στις αναζητήσεις σας εύκολα και γρήγορα, πρέπει να προσθέσετε το site στις προτιμώμενες πηγές σας. Μπορείτε να το κάνετε πηγαίνοντας εδώ.












