Skip to main content

Πέντε σχήματα στον διαγωνισμό για το δορυφορικό σύστημα διοδίων

Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]

Στο διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών για το δορυφορικό σύστημα αναλογικών διοδίων στους οδικούς άξονες, προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ συμμετέχει ο ΟΤΕ.

Καθώς η προθεσμία για την κατάθεση εκδήλωσης ενδιαφέροντος έληξε πριν λίγη ώρα δεν έχει γίνει γνωστό με ποιον φορέα συνεργάζεται για το συγκεκριμένο έργο το οποίο προϋποθέτει σχετική εμπειρία.

Σύμφωνα με πληροφορίες εκδήλωση ενδιαφέροντος εκδήλωσαν συνολικά 5 σχήματα.

Εκτός από τον ΟΤΕ προσήλθαν:

1. Κοινοπραξία των Ακτωρ (όμιλος Ελλάκτωρ) Intrakat, Intrasoft, Autostrata.

2. Τέρνα, Vinci.

3. Όμιλος Μυτιληναίου σε συνεργασία με ουγγρική εταιρεία.

4. Starbag.

Όπως αναφέρει το υπουργείο, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.

Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών:

  1. Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
  2. Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).

Και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση. Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.α).

Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.