Skip to main content

Παρίσι: Σχέδιο πεζοδρόμησης της δεξιάς όχθης του Σηκουάνα

Στο σχέδιό της να απομακρύνει τα οχήματα από τη δεξιά όχθη του Σηκουάνα, χαρίζοντας τον χώρο στους πεζούς, εμμένει η δήμαρχος των Παρισίων Αν Ιλνταγκό, αποκτώντας υποστηρικτές αλλά και πολέμιους.

Σύμφωνα με τη Deutsche Welle, η κ. Ινταλγκό επιθυμεί να μετατρέψει τη δεξιά όχθη σε ένα νέο χώρο περιπάτου και αναψυχής 3,3 χιλιομέτρων για τους τουρίστες και τους κατοίκους της πόλης.

Το σχέδιό της δεν βρίσκει σύμφωνους πολλούς από τους 45.000 αυτοκινητιστές, οι οποίοι διασχίζουν με τα οχήματά τους την όχθη του Σηκουάνα. Η διαφωνία για αυτήν την στενή λωρίδα ασφάλτου κατά μήκος του Σηκουάνα εντάσσεται στη γενικότερη διένεξη για το πώς θα διαμορφωθεί το μελλοντικό πρόσωπο της γαλλικής πρωτεύουσας.

Η ίδια η κ. Ινταλγκό τονίζει ότι θα πρέπει να περιοριστεί η κυκλοφορία στο Παρίσι, για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Ήδη, κάθε χρόνο στην αριστερή όχθη, τους καλοκαιρινούς μήνες, η κυκλοφορία αυτοκινήτων σταματά για μερικές εβδομάδες στο πλαίσιο της δράσης «Paris Plages».

Ωστόσο, η αντιπολίτευση στο δημοτικό συμβούλιο αντιμετωπίζει το όλο θέμα με σκεπτικισμό, καθώς ο δρόμος κατά μήκος του Σηκουάνα είναι σημαντικός για όσους μετακινούνται ανάμεσα στο κέντρο και τα προάστια του Παρισιού. Αν και εξεταστική επιτροπή, μετά από ακροάσεις υπευθύνων, αποφάνθηκε εναντίον του συγκριμένου σχεδίου -με το επιχείρημα ότι ο δήμος δεν έλαβε σε ικανοποιητικό βαθμό υπ’ όψιν του τις συνέπειες- και παρά τις κατηγορίες σε βάρος της ότι «προκαλεί μποτιλιάρισμα» με τις αποφάσεις της, η κ. Ινταλγκό επιμένει στο σχέδιο πεζοδρόμησης, επικαλούμενη το παράδειγμα της αριστερής όχθης.

Η ψηφοφορία για το επίμαχο σχέδιο έχει προγραμματιστεί για τις 26 Σεπτεμβρίου στο δημοτικό συμβούλιο της πρωτεύουσας, με την επίτευξη πλειοψηφίας πάντως να θεωρείται δεδομένη. Εφόσον τα σχέδια της δημάρχου υλοποιηθούν, για τη διαμόρφωση της όχθης θα επενδυθούν 5,5 εκατ. ευρώ.