Ψηφιακή εξυπηρέτηση σε περισσότερα ατομικά αιτήματα προς τον ΕΟΠΥΥ

Τετάρτη, 24 Μαρτίου 2021 12:42
UPD:12:42
INTIME NEWS/ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
A- A A+

Στην ψηφιοποίηση περισσότερων αιτημάτων προς τον ΕΟΠΥΥ προχωρούν με Κοινή Υπουργική Απόφαση (υπ’ αρ. 10040/17-03-2021, ΦΕΚ 1066/Β/19-03-2021) οι υπουργοί Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, και Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, Θόδωρος Σκυλακάκης, κι ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς.

Έτσι, θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά, μέσω του atomika-aitimata.gov.gr, τα αιτήματα για αποζημίωση που αφορούν:

1. Δαπάνες για προμήθεια οπτικών ειδών

2. Δαπάνες μετακίνησης για διενέργεια συνεδριών αιμοκάθαρσης και

3. Δαπάνες μετακίνησης για διενέργεια μεταγγίσεων αίματος, αφαιμαξομεταγγίσεων ή αφαιμάξεων σε δικαιούχους πάσχοντες από μεσογειακή αναιμία, δρεπανοκυτταρική νόσο και άλλες αιμοσφαιρινοπάθειες.

Επιπλέον, επεκτείνεται για όλους (παιδιά, εφήβους και ενήλικες) η ψηφιακή διαδικασία υποβολής ατομικών αιτημάτων προς τον ΕΟΠΥΥ για θεραπείες ειδικής αγωγής (λογοθεραπεία, εργοθεραπεία και ψυχοθεραπεία). Η λειτουργία της πλατφόρμας είχε ξεκινήσει τον Αύγουστο του 2020 μόνο για προστατευόμενα μέλη, διευκολύνοντας την καθημερινότητα οικογενειών με παιδιά που υποβάλλονται σε αυτές τις ειδικές θεραπείες.

Οι πολίτες μπορούν να αποστέλλουν προς τον ΕΟΠΥΥ τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τις διαδικασίες αυτές χωρίς να μεταβαίνουν στην Υπηρεσία και χωρίς να περιμένουν σε ουρές. Το όφελος μεγιστοποιείται ειδικά για όσους πολίτες υποβάλλονται σε επαναλαμβανόμενες θεραπείες, άρα χρειάζεται περιοδικά να επαναλαμβάνουν και τα αιτήματα προς τον ΕΟΠΥΥ. Μεγάλο είναι επίσης το όφελος για την ίδια την Υπηρεσία, η οποία μειώνει τη γραφειοκρατία και μπορεί να ελέγχει και να διεκπεραιώνει ταχύτερα και ακριβέστερα τα αιτήματα που υποβάλλονται.

Σύμφωνα με το υπουργείο, η διαδικασία είναι σχεδιασμένη με απλό και λειτουργικό τρόπο. Οι ενδιαφερόμενοι εισέρχονται στο atomika-aitimata.gov.gr με τους κωδικούς Taxisnet και τον ΑΜΚΑ τους (ή τον ΑΜΚΑ του προστατευόμενου μέλους) και υποβάλλουν την αίτηση, αναρτώντας τα απαραίτητα κατά περίπτωση δικαιολογητικά και καταχωρώντας τον αριθμό κινητού τηλεφώνου κι έναν έγκυρο και ενεργό αριθμό τραπεζικού λογαριασμού (IBAN), στον οποίο είναι αποκλειστικοί δικαιούχοι ή συνδικαιούχοι. Στη συνέχεια η Υπηρεσία ελέγχει τα στοιχεία και τα δικαιολογητικά και καταβάλλει τα αναλογούντα ποσά χωρίς άλλη ενέργεια των δικαιούχων.

Στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του δικτύου και των παρεχομένων υπηρεσιών στα ΚΕΠ, οι διαδικασίες αυτές θα διεκπεραιώνονται και μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών. Με τον τρόπο αυτόν, οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλλουν με φυσικό τρόπο τα αιτήματα για αποζημίωση και προς τα ΚΕΠ, τα οποία με τη σειρά τους θα τα αποστέλλουν ηλεκτρονικά προς τον ΕΟΠΥΥ.

Μέσα στο επόμενο δίμηνο θα ψηφιοποιηθεί το σύνολο των ατομικών αιτημάτων προς τον ΕΟΠΥΥ, και συγκεκριμένα:

  • αποζημίωση για χρήση υπηρεσιών αποκλειστικών νοσοκόμων, σε κρατικά νοσοκομεία
  • αποζημίωση δαπανών μετακίνησης για λόγους υγείας, εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας του
  • αποζημίωση δαπανών ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής σε μη συμβεβλημένους ιδιωτικούς φορείς
  • αποζημίωση δαπάνης για προμήθεια περούκας
  • αποζημίωση δαπανών για προμήθεια προϊόντων ειδικής διατροφής χωρίς γλουτένη για πάσχοντες από κοιλιοκάκη
  • αποζημίωση δαπανών για διενέργεια λογοθεραπειών, εργοθεραπειών και ψυχοθεραπειών (το αίτημα δεν αφορά ειδικές θεραπείες παιδιών/εφήβων και ενηλίκων)
  • αποζημίωση λουτροθεραπείας και αεροθεραπείας
  • καταβολή εφάπαξ χρηματικής αποζημίωσης αντί μαιευτικής περίθαλψης, στην περίπτωση τοκετού κατ’ οίκον.

Προτεινόμενα για εσάς

Δημοφιλή