Απόψεις
Σάββατο, 22 Ιουνίου 2019 16:20

Αιφνιδιάζοντας τους υποψηφίους για τις Ανώτατες Σχολές

Η βιασύνη κατάργησης των ΤΕΙ και η ψήφιση του τελευταίου νόμου το Πάσχα αιφνιδίασε κάποιους υποψηφίους, που είχαν θέσει τους στόχους τους, είχαν κάνει τις επιλογές τους και διάβαζαν για να πετύχουν. Πρόκειται για υποψηφίους που είχαν στοχεύσει σε τμήματα ΤΕΙ που καταργήθηκαν, γράφει ο Στράτος Στρατηγάκης.

Του Στράτου Στρατηγάκη

Μαθηματικού - Ερευνητή
stratig@yahoo.com

Η βιασύνη κατάργησης των ΤΕΙ και η ψήφιση του τελευταίου νόμου το Πάσχα αιφνιδίασε κάποιους υποψηφίους, που είχαν θέσει τους στόχους τους, είχαν κάνει τις επιλογές τους και διάβαζαν για να πετύχουν. Πρόκειται για υποψηφίους που είχαν στοχεύσει σε τμήματα ΤΕΙ που καταργήθηκαν.

Ας δούμε μερικά παραδείγματα που υπέπεσαν στην αντίληψή μου. Κοπέλα από τη Λάρισα είχε ως πρώτη επιλογή το τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Θεσσαλονίκης. Το Πάσχα έμαθε ότι καταργήθηκε. Αιφνιδιασμός. Πώς να νιώθει ένα παιδί που διαβάζει για να πετύχει το στόχο του και του ακυρώνουν την προσπάθεια; Μόνη εναλλακτική λύση να πετύχει στο τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής που έχει ως κατεύθυνση την Αισθητική.

Άλλος υποψήφιος από Αθήνα θέλει το τμήμα Οπτικής και Οπτομετρίας. Ευτυχώς υπάρχει στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, αλλά καταργήθηκε το αντίστοιχο στο Αίγιο, που αποτελούσε την εναλλακτική του λύση.

Υποψήφιος από την Κρήτη επέλεξε να προσπαθήσει να εισαχθεί στο ΤΕΙ Πληροφορικής Κρήτης στο Ηράκλειο, που εντασσόταν στο 2ο και 4ο Επιστημονικό Πεδίο. Στόχος του να γίνει προγραμματιστής. Το τμήμα ενώθηκε με το τμήμα Ηλεκτρολόγων και ονομάστηκε τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ και εντάχθηκε, πολύ σωστά, μόνο στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο. Το παιδί αιφνιδιάστηκε. Μοναδική λύση το τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών στο Ηράκλειο, που παραμένει στο 2ο και 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Θα μου αντιτείνει κάποιος ότι δεν γίνεται να μην υπάρξουν παρενέργειες, έστω και πολύ μικρές, όταν αλλάζει όλος ο χάρτης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Λογικό είναι. Ευτυχώς αυτές οι παρενέργειες με κάποιο τρόπο αντιμετωπίζονται. Αλλά το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι. Το αναπόφευκτο για φέτος δεν θα είναι λογικό να επαναληφθεί του χρόνου. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία. Πρέπει, λοιπόν, το Υπουργείο Παιδείας να δημοσιεύσει άμεσα την κατανομή των σχολών στα Επιστημονικά Πεδία για τους υποψηφίους του 2020, για να μην έχουμε ανάλογα προβλήματα. Τα παιδιά αρχίζουν από το καλοκαίρι την προετοιμασία τους για τις εισαγωγικές εξετάσεις της επόμενης χρονιάς. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Έχουν κάνει τις επιλογές τους, αφού ξεκινούν την προετοιμασία. Δεν είναι σωστό να αιφνιδιαστούν όταν ανακοινωθεί η ένταξη των τμημάτων στα Επιστημονικά Πεδία.

Θα μου πει κάποιος ότι εντάχθηκαν όλα τα νέα τμήματα σε Επιστημονικά Πεδία, ακόμη και αυτά που θα λειτουργήσουν από το 2020 και μετά, συνεπώς δεν χρειάζεται να γίνει κάτι περισσότερο. Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Επειδή δεν υπάρχει η δυνατότητα με το νέο σύστημα να δηλώνουν οι υποψήφιοι τμήματα από δύο πεδία δημιουργούνται παράξενες καταστάσεις. Οι Αστυνομικές Σχολές, η Πυροσβεστική, το Λιμενικό και το Εμπορικό Ναυτικό δεν περιλαμβάνονται στις σχολές του 3ου Επιστημονικού Πεδίου. Οι υποψήφιοι που θα το

επιλέξουν αυτομάτως αποκλείονται από αυτές τις σχολές. Αυτό δεν είναι δίκαιο, γιατί δεν υστερούν σε γνώσεις για να φοιτήσουν σ’ αυτές τις σχολές. Θα πρέπει να ενταχθούν, λοιπόν και στο 3ο πεδίο. Ας το κάνουν έγκαιρα από το Υπουργείο Παιδείας και όχι μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου που λέει ο πρόσφατος νόμος που ψηφίστηκε. Είναι σημαντικό να ξέρουν οι υποψήφιοι τους κανόνες του παιχνιδιού εγκαίρως και όχι με καθυστέρηση, γιατί έτσι δεν δημιουργούνται πικρίες.