Skip to main content

Φαραωνικό το έργο, μεγάλα τα πρόστιμα

Από την έντυπη έκδοση

Του Φάνη Ζώη
[email protected]

Με το σιβυλλικό «θα γίνουν όσα μπορούν να γίνουν», ο γ.γ. Υποδομών Γ. Καραγιάννης επιβεβαίωσε ότι οι σχεδιασμοί υπογειοποίησης του τρένου στην Πάτρα είναι ατεκμηρίωτοι. Το έργο θα ολοκληρωθεί έστω και με παράταση, αλλά με νέα μελέτη και διαβούλευση, είπε σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στην αχαϊκή πρωτεύουσα, φορτώνοντας με σύννεφα φορείς και δήμο. Ο σχεδιασμός φορέων και δήμου που υπάρχει είναι να υπάρξει μετωπική αντίδραση, στην περίπτωση που η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ακυρώσει τη διαβούλευση της τελευταίας διετίας και εγκαταλείψει την υπογειοποίηση.  Ο Γ. Καραγιάννης, αφού κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για λόγια και υποσχέσεις χωρίς έργο, ανέφερε ότι το γνωστό ζήτημα της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής «ακούγεται ωραίο αλλά έχει τεράστιες τεχνικές δυσκολίες και χρηματοδότηση, η οποία ακόμα είναι άγνωστη».

Πρόσθεσε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση άφησε πίσω της ανύπαρκτο προγραμματισμό και κανένα νέο έργο σε εξέλιξη και ανακοίνωσε ότι με τον ορισμό των νέων διοικήσεων σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ δίδεται περιθώριο τεσσάρων μηνών, ώστε να μελετηθεί εξ αρχής το έργο της υπογειοποίησης της γραμμής για να τεθεί πάλι σε διαβούλευση με την κοινωνία, με καθορισμένο χρονοδιάγραμμα και ορίζοντα υλοποίησης εντός της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου, χωρίς βέβαια να ανακοινώσει αν υπάρχει σχέδιο εγκατάλειψής του. Παρέπεμψε μάλιστα στις συζητήσεις που διεξήχθησαν προ ημερών στις Βρυξέλλες, μεταξύ του νέου υπουργού Υποδομών, Μεταφορών Κ. Καραμανλή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υπενθυμίζεται ότι η υπόσχεση του πρώην υπουργού Χρ. Σπίρτζη από το δημαρχείο της Πάτρας ήταν για διπλή υπογειοποίηση σε Καστελόκαμπο -Αγυιά και σύνταξη μελέτης δημοπράτησης στο τελευταίο τμήμα προς τον Άγ. Ανδρέα, με υπόγειο τρένο στο κέντρο της Πάτρας.

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής μιλώντας στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, για τις νέες διοικήσεις ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, χαρακτήρισε φαραωνική την πλήρη υπογειοποίηση του τρένου στην αχαϊκή πρωτεύουσα.
Ήταν δε αρκετά επιφυλακτικός σε σχέση με την ωρίμανση που έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα. Και αυτή τη φορά πάντως η χώρα για το συγκεκριμένο έργο απειλείται με μεγάλο πρόστιμο. Και αν συνυπολογίσουμε τη μορφή χιονοστιβάδας, με μεγάλες προεκτάσεις, που παίρνει το θέμα των προσφυγών σε σειρά από μεγάλα έργα σαν αυτό, το πρόστιμο μάλλον δεν θα το γλιτώσουμε.