Skip to main content

Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ: Ιστορικό ρεκόρ τζίρου το 2022 με τον «Μακεδονικό Χαλβά»

Φέτος αναμένεται οι πωλήσεις να σπάσουν το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ.

Σπάει τα ρεκόρ ανάπτυξης  η βιομηχανία τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ που δραστηριοποιείται με το σήμα «Μακεδονικός Χαλβάς», φλερτάροντας με τζίρο 100 εκατ. ευρώ.  Με όχημα το ταχίνι, η βορειοελλαδίτικη εταιρεία διεισδύει στα διεθνή ράφια, επιτυγχάνοντας μέσα σε ένα έντονα πληθωριστικό περιβάλλον σημαντική ενίσχυση όγκων, «κλειδώνοντας» πραγματική βελτίωση στα μεγέθη της.

Όπως ανέφερε στο πλαίσιο συνάντησης με δημοσιογράφους ο marketing director της εταιρείας κ. Ελευθέριος Χαΐτογλου, «το 2022 κάναμε ιστορικό ρεκόρ τζίρου, ξεπερνώντας στα 93 εκατ. ευρώ, το οποίο δεν ήταν αποτέλεσμα ανατιμήσεων στα προϊόντα μας, αλλά οφείλεται κατά 80% στην ενίσχυση των όγκων και ακόμα περισσότερο σε αύξηση των εξαγωγών, τόσο στα κλασικά προϊόντα μας, όπως ταχίνι, όσο και σε προϊόντα που έχουμε βγάλει ειδικά για αγορές εξωτερικού».

Η περσινή επίδοση ακολουθεί μια εξίσου θετική πορεία που καταγράφηκε το 2021, όταν ο τζίρος της αυξήθηκε κατά 10 εκατ. ευρώ, εξέλιξη που συνοδεύεται, όπως σημείωσε ο κ. Χαΐτογλου, «από ένα υγιές margin, το οποίο το 2022 συμπιέστηκε λόγω των αυξήσεων στα λειτουργικά κόστη. Ωστόσο, έχουμε μπει σε μια πορεία θετικών αποτελεσμάτων και πιστεύουμε ότι το 2023 θα είναι μια εξίσου ανοδική χρονιά».

Σε αυτό το πλαίσιο φέτος αναμένεται οι πωλήσεις να σπάσουν το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ. Όπως εξήγησε ο κ. Χαΐτογλου, «αυτά τα αποτελέσματα δεν είναι συγκυριακά, αλλά βασίζονται στη στοχευμένη στρατηγική των τελευταίων ετών της εταιρείας, η οποία εστιάζει σε δύο πυλώνες: την εξωστρέφεια, αλλά και το «χτίσιμο» σταθερών συνεργασιών τόσο σε εγχώριο, όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Σημειώνεται ότι οι  εξαγωγές διαμορφώθηκαν κοντά στο 52% του συνολικού τζίρου το 2022, ενώ οι προοπτικές παραμένουν ανοδικές. Είναι ενδεικτικό ότι πρόσφατα η εταιρεία διεύρυνε την παρουσία της επί αμερικανικού εδάφους, εισερχόμενη στο σύνολο του δικτύου καταστημάτων της Walmart.

Το δυνατό χαρτί στα διεθνή ράφια αποτελεί ο κωδικός στο ταχίνι, ωστόσο σε ό,τι αφορά στο χαρτοφυλάκιο ιδιωτικής ετικέτας που παράγει για τρίτους η εταιρεία, διαμορφώνεται κάτω από το 30% στην εγχώρια αγορά, ενώ, συμπεριλαμβάνοντας και τις διεθνείς συνεργασίες, αγγίζει το 50%.

Σε εγχώριο επίπεδο, σε ό,τι αφορά τις εκτιμήσεις για την πορεία των πωλήσεων τη φετινή περίοδο της Σαρακοστής, ο ίδιος ανέφερε ότι «η αγορά των Σαρακοστιανών γενικά τα τελευταία χρόνια είναι σταθερή. Φέτος αναμένεται να υπάρξει μια μικρή βελτίωση σε σχέση με πέρυσι».

Σημειώνεται ότι το 2019 η εταιρεία προχώρησε σε ένα οικονομικό «νοικοκύρεμα», προχωρώντας σε ρύθμιση δανείου 130 εκατ. ευρώ. «Αυτή η εξέλιξη μας απελευθέρωσε ώστε να εστιάσουμε στην αύξηση των πωλήσεων σε προϊόντα με υψηλή προστιθέμενη αξία και έτσι ξεπεράσαμε τα 83 εκατ. ευρώ πωλήσεων το 2021 και τα 93 εκατ. ευρώ το 2022. Ταυτόχρονα μειώσαμε τον δανεισμό μας, ο οποίος το 2022 ήταν 110 εκατ. ευρώ και αυξήσαμε το EBITDA μας, το οποίο το 2021 ξεπέρασε τα 14 εκατ. ευρώ» σημείωσε ο κ. Χαΐτογλου.