Skip to main content

Σε συμπληγάδες προκλήσεων το yachting

Εμπόδια προκαλούν οι πόλεμοι σε Ουκρανία, Μέση Ανατολή, το κύμα ακρίβειας και η έλλειψη μαρινών

Δυσχερείς συνθήκες επιφέρουν στον κλάδο του yachting οι πολεμικές συρράξεις σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή, το κύμα ακρίβειας στην Ευρώπη και η έλλειψη μαρινών στην Αττική.

Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από τα όσα τόνισαν οι επικεφαλής τριών μεγάλων φορέων του κλάδου, οι οποίοι διοργάνωσαν για πρώτη φορά από κοινού εκδήλωση πρωτοχρονιάτικης πίτας, την Τρίτη 16 Ιανουαρίου.

«Χάσαμε τις αγορές κυρίως της Ρωσίας -με τους τουρίστες εκεί να προτιμούν πλέον την Τουρκία- και λιγότερο της Ουκρανίας και εσχάτως αυτήν του Ισραήλ» εξήγησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), Ευθύμιος Μπιμπής.

Την ίδια ώρα, όπως ανέφερε ο ίδιος, η ακρίβεια στην Ευρώπη μειώνει το εισόδημα των πελατών, οι οποίοι προβαίνουν σε περικοπές σε έξοδα διακοπών, έναντι άλλων βασικότερων δαπανών. Το αποτέλεσμα ήταν το 2023, το οποίο ξεκίνησε με καλές προοπτικές, να μην έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τον κ. Μπιμπή, στο peak της τουριστικής περιόδου, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, παρέμειναν ανενεργά πολλά σκάφη, ενώ και φέτος οι μέχρι τώρα κρατήσεις διαμορφώνονται περίπου στα περσινά επίπεδα.

«Περισσότερες μαρίνες»

Κάλεσμα για περισσότερες μαρίνες που θα καλύψουν τις ανάγκες των επαγγελματικών σκαφών έκανε ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), Αντώνης Στελλιάτος, απευθυνόμενος στους παρόντες κυβερνητικούς παράγοντες.

«Πρέπει να δοθούν μαρίνες και λιμάνια στη χώρα» τόνισε, από την πλευρά του ο Δημήτρης Τριανταφύλλου, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Επαγγελματικών Τουριστικών Ημερόπλοων Σκαφών (ΠΕΝΕΤΗΣ).

«Δεν θέλουμε μια μαρίνα οπουδήποτε. Πρέπει να είναι προσβάσιμη από το αεροδρόμιο, να υπάρχουν υποδομές για επισκευή του σκάφους σε περίπτωση ζημιάς, χώροι δραστηριοτήτων για τους πελάτες» είπε στη «Ν», στο περιθώριο της εκδήλωσης, ο κ. Μπιμπής.

Σύμφωνα με τον ίδιο, μεταξύ των μαρινών της Αττικής, η μαρίνα Αθηνών εστιάζει στα mega yachts, η Βουλιαγμένη το ίδιο, ο Φλοίσβος είναι γεμάτος, ενώ ο Άγιος Κοσμάς αδειάζει, διότι ετοιμάζονται έργα.

Σημείωσε, μάλιστα, ότι ακόμη και βραχυπρόθεσμες προτάσεις του κλάδου, όπως η δημιουργία περίπου 200 θέσεων στο Λαύριο, η οποία κατατέθηκε πριν από περίπου 2-3 χρόνια, δεν έχουν προχωρήσει.

«Βέβαια, και αυτές οι θέσεις δεν φτάνουν. Πρέπει να ξεκινήσει άμεσα η χωροθέτηση μαρίνας στην Αττική» υπογράμμισε. Σύμφωνα με τον ίδιο, τόσο η εξεύρεση του χώρου όσο και η διαδικασία της χωροθέτησης είναι μια δαιδαλώδης και χρονοβόρα διαδικασία.

«Θέλουμε νούμερα για τις νέες θέσεις ελλιμενισμού το 2024» τόνισε ο γ.γ. του ΣΕΤΕ, Γιώργος Βερνίκος.

Απαντώντας στα αιτήματα του κλάδου, ο Μύρωνας Φλουρής, γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, είπε σχετικά με τις χωροθετήσεις ότι όποιος έχει έτοιμο φάκελο χωροθετείται σε 20 ημέρες, ζητώντας στενότερη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ενώ έκανε νύξη στα ποσά που έχουν δεσμευτεί από το Ταμείο Ανάκαμψης για τις μαρίνες.