Ένα εξατομικευμένο «news feed», στο πρότυπο του Facebook, προσθέτει στη homepage της (google.com) η Google, όπου θα επιδεικνύεται στον χρήστη υλικό το οποίο μπορεί να τον ενδιαφέρει, πριν αυτός προβεί σε αναζητήσεις.
Σε αυτό θα προβάλλονται ειδήσεις, άρθρα, βίντεο και μουσική που θα επιλέγονται με βάση προηγούμενες αναζητήσεις από τον ίδιο χρήστη. Ακόμη, οι χρήστες θα μπορούν να πατήσουν ένα κουμπί «follow» στα αποτελέσματα των αναζητήσεων, για να προσθέτουν ενδιαφέροντα θέματα στο feed τους.
Όπως αναφέρει το BBC, κάποιοι αναλυτές εκτιμούν ότι η κίνηση αυτή θα βοηθούσε τη Google να αντιμετωπίσει καλύτερα τους ανταγωνιστές της. «Η Google έχει ένα ισχυρό κίνητρο να καταστήσει τις αναζητήσεις όσο πιο χρήσιμες γίνεται» είπε ο Ματία Λίτουνεν, της Enders Analysis. «Το news feed του Facebook είναι ένας από τους βασικούς του αντιπάλους. Ανταγωνίζεται με άλλους τρόπους πρόσβασης σε περιεχόμενο».
Η Google πραγματοποιεί δοκιμές σε μια πιο απλή έκδοση του news feed στην εφαρμογή της για smartphone από τον Δεκέμβριο, και το πλήρες news feed θα προστεθεί στα apps της σε πρώτη φάση στις ΗΠΑ. Ωστόσο, τώρα η εταιρεία επιβεβαίωσε πως σκοπεύει να προσθέσει το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό και στο Google.com. Γενικότερα μιλώντας, η Google είναι γνωστή για τη λιτή homepage της, η οποία είναι η πιο πολυσύχναστη ιστοσελίδα στον κόσμο.
Το νέο αυτό news feed περιλαμβάνει ειδήσεις και θέματα από ένα μεγάλο εύρος πηγών, έτσι ώστε να αποφευχθεί το φαινόμενο της «φούσκας/ φίλτρου» (filter bubble) όπου οι χρήστες παρακολουθούν μόνο περιεχόμενο από πηγές που αντικατοπτρίζουν τις υπάρχουσες απόψεις τους.
«Για να παρέχονται πληροφορίες από πολλές διαφορές οπτικές, οι ειδήσεις θα πρέπει να παρουσιάζονται από ποικιλία πηγών…και, όταν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, θα είστε σε θέση να κάνετε διασταύρωση (fact check)» αναφέρεται σε σχετικό blogpost της Google.
Ο κολοσσός των μηχανών αναζήτησης προσφέρει ήδη κάποιες context-based πληροφορίες στην εφαρμογή αναζήτησής της για smartphones, υπό τη μορφή των καρτών του Google Now, ωστόσο σταμάτησε να ασχολείται με την εξατομικευμένη υπηρεσία της, iGoogle, το 2013.
Ο χρήστης θα μπορεί να κάνει κλικ ή να αγγίξει (σε περίπτωση που μιλάμε για την οθόνη αφής ενός smartphone) θέματα/ αντικείμενα στο νέο, εξατομικευμένο feed, για να αρχίσει αναζήτηση για περισσότερες πληροφορίες. Ωστόσο, η εταιρεία δεν αποκάλυψε εάν θα εισάγει διαφημίσεις ή χορηγούμενες (sponsored) δημοσιεύσεις στο feed της.