Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Χαρά και ικανοποίηση προκάλεσε στον σιδηρόδρομο η διάκριση στο Young Energy Europe / Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την περιβαλλοντική προστασία και την εξοικονόμηση ενέργειας από το ομοσπονδιακό υπουργείο Περιβάλλοντος, Προστασίας της Φύσης και Πυρηνικής Ασφάλειας (ΒΜU) της Γερμανίας και το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πέραν του προσωπικού που εκπροσώπησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα συμμετείχαν μηχανικοί από αρκετά αξιόλογα τεχνικά και μελετητικά γραφεία της Βόρειας Ελλάδας. Δύο σιδηροδρομικοί από τους συμμετέχοντες πήραν την πρώτη θέση, καταδεικνύοντας και με αυτό τον τρόπο το γνωστικό επίπεδο και τις ικανότητες των σιδηροδρομικών της Τεχνικής Βάσης. Η επιτυχία αυτή, όμως, σκιάζεται από μια «τραγική ειρωνεία», αφού ένας από τους συμμετέχοντες και διακριθέντες σιδηροδρομικούς δεν εργάζεται πλέον… Η σύμβαση λοιπόν ενός εκ των δύο βραβευθέντων μηχανικών, για τους οποίους η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξέφρασε «την υπερηφάνειά της», δεν ανανεώθηκε τον Ιούνιο του 2020, όπως άλλωστε δεν ανανεώθηκαν και οι συμβάσεις περίπου 100 ακόμα σιδηροδρομικών συνολικά.
Η ενεργεία αυτή έγινε, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), πέρα από κάθε επιχειρησιακή λογική (αφού η έλλειψη προσωπικού στα συγκροτήματα της Τεχνικής Βάσης είναι γνωστή σε όλους), χωρίς καμία αξιολόγηση (αφού έγινε οριζόντια με πρόσχημα την πανδημία), χωρίς να εκτιμηθεί η επένδυση που έγινε στους νέους αυτούς κατά την εκπαίδευση και την εργασία τους. Τα συμπεράσματα που βγαίνουν είναι πολλά και επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά αυτό που ομολογείται ως πικρή διαπίστωση και από στόμα σε στόμα η μια γενιά μεταφέρει στην επόμενη, ότι «η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της!». Αυτό κάποτε πρέπει να σταματήσει.