Skip to main content

Ακρίβεια; Ποια ακρίβεια;

Από την έντυπη έκδοση

Toυ Μωυσή Λίτση
[email protected]

Μπορεί εκατομμύρια πολίτες στον κόσμο να τρέμουν πώς θα βγάλουν τον χειμώνα με τις τιμές της ενέργειας στα ύψη και γενικά να αγωνιούν να τα βγάλουν πέρα με την ακρίβεια, για κάποιους ωστόσο ο μήνας έχει εννιά…

Από τον όμιλο οινοπνευματωδών ποτών Diageo έως την κατασκευάστρια της τσάντας Birkin Hermes -η τιμή της οποίας, σύμφωνα με μια γρήγορη έρευνα του γράφοντος στο Google, ξεπερνά τα 100.000 ευρώ(!)- ανακοίνωσαν την προηγούμενη εβδομάδα πως οι πωλήσεις τους πολυτελών ειδών κάθε άλλο παρά έχουν επηρεαστεί από την ακρίβεια διεθνώς και τη διαφαινόμενη παγκόσμια ύφεση.

Από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, στις 24 Φεβρουαρίου, οι αμερικανικές πωλήσεις οινοπνευματωδών ποτών πολύ υψηλής ποιότητας αυξήθηκαν 3% και έφθασαν στα 3,76 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ. Διεθνώς οι πωλήσεις εκλεκτών κρασιών, σαμπάνιας και οινοπνευματωδών αναμένεται να αυξηθούν περί το 6% στα 155,2 δισ. δολάρια το 2022, σύμφωνα με την εταιρεία Euromonitor. Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας εταιρείας, οι πωλήσεις πολυτελών ειδών καπνού αναμένεται να αυξηθούν 7,5% σε περισσότερα από 95 δισ. δολάρια.

Την προηγούμενη Παρασκευή η Hermes ανακοίνωσε κέρδη τριμήνου ρεκόρ, με τον πρόεδρό της Άξελ Ντουμά να δηλώνει πως δεν βλέπει επιβράδυνση των πωλή- σεων σε καμία περιοχή του κόσμου, παρ’ όλο που η εταιρεία αύξησε τις τιμές φέτος κατά 4%.

Η Diageo, η μεγαλύτερη εταιρεία οινοπνευματωδών ποτών στον κόσμο, ξεπέρασε τις προβλέψεις για τις πωλήσεις της φέτος, χάρη στη ζήτηση για πολυτελή της προϊόντα, όπως η τεκίλα Don Julio -49 δολάρια το μπουκάλι στην Amazon- ή το ουίσκι Johnie Walker Blue Label. Πώς το είχε πει η Μαρία Αντουανέτα; Δεν έχετε ψωμί; Φάτε παντεσπάνι…