Skip to main content

Ελκυστικά νέα deals για τα containerships

Αυξημένη η ζήτηση για τα ελεύθερα ναυλώσεων πλοία - Σε διαρκή άνοδο οι ναύλοι στη spot αγορά

Ανάρπαστα γίνονται από τις κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες τακτικών γραμμών τα ελεύθερα ναυλώσεων containerships, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να αποκομίζουν σημαντικά premiums για μοντέρνα βαπόρια.

Οι ναυλωτές εμφανίζονται αμήχανοι απέναντι στα διαρκώς αυξανόμενα ναύλα στη spot, την ώρα που οι πλοιοκτήτες είναι έκπληκτοι από την ταχεία ανοδική πορεία της αγοράς, παρατηρώντας σε αρκετές περιπτώσεις νέα ορόσημα στα επίπεδα των ναύλων μέρα με την ημέρα» σχολιάζει ο ναυλομεσιτικός οίκος Braemar.

«Στο πεδίο των ναυλώσεων, η δραστηριότητα παραμένει υγιής και τα ναύλα αυξάνονται για μία ακόμη εβδομάδα, καθώς η ζήτηση για τη μεταφορά αγαθών είναι ισχυρή, ιδιαίτερα στην περιοχή εντός του Ειρηνικού» σχολιάζει η ναυλομεσιτική WeberSeas.

«Ένας ακόμη βασικός παράγοντας πίσω από την άνοδο των ναύλων είναι η αύξηση της λιμενικής συμφόρησης και το γεγονός ότι οι ναυλωτές παίρνουν πλοία νωρίτερα από το συνηθισμένο, προκειμένου να μετριάσουν τους κινδύνους καθυστέρησης που συνδέονται με τις πιθανές διαταραχές στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού» συμπληρώνουν οι αναλυτές.

Ελληνόκτητα

Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της Braemar, η ζήτηση ωθείται επί του παρόντος από τους μεγάλους Ευρωπαίους liners, ναυλώνοντας αρκετά πλοία ελληνικών συμφερόντων.

Ενδεικτική της ισχύος στην αγορά είναι η ναύλωση που φέρεται να εξασφάλισε ο Όμιλος Τσάκου από τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία τακτικών γραμμών διεθνώς Maersk. Ειδικότερα, η τελευταία, σύμφωνα με την Braemar, ναύλωσε το νεότευκτο Irenes Rally (χωρητικότητας 2.782 TEUs) για μία περίοδο 12-15 μηνών, έναντι 33.000 δολαρίων την ημέρα.

«Βλέπουμε μία αλλαγή στη στρατηγική των πλοιοκτητών, οι οποίοι επιλέγουν να κλειδώσουν τα πλοία τους για ένα διάστημα 12 μηνών (ή και συντομότερο) με υψηλά premiums στα ναύλα, έναντι συμφωνιών μεγαλύτερων διαρκειών» αναφέρει η MB Shipbrokers.

H διαφορά στα ναύλα ανάμεσα σε μία μονοετή και μία διετή ναύλωση είναι αισθητή. Ένα άλλο ελληνικών συμφερόντων νεότευκτο containership, χωρητικότητας 2.782 TEUs, ναυλώθηκε από τη γερμανική Hapag-Lloyd για μία περίοδο 23-25 μηνών, με τίμημα 27.000 δολαρίων ημερησίως, αναφέρει η Braemar.

Ισχυρή δραστηριότητα καταγράφεται εσχάτως και στον τομέα των feeders. «Οι ναυλώσεις επεκτείνονται πέραν της τυπικής 12μηνης περιόδου τις τελευταίες εβδομάδες. Τα ναύλα αυξάνονται και ίσως υπάρχει περαιτέρω ανοδικό περιθώριο» αναφέρει η Braemar.

Ελάχιστα τα αδρανή

Σημειώνεται ότι το ανοδικό momentum για τα containerships ξεκίνησε μετά την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και τις μαζικές αναδρομολογήσεις των πλοίων από τη μακρινότερη ρότα στο Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας.

Οι συνθήκες έχουν οδηγήσει σε τεχνητή μείωση της διαθέσιμης χωρητικότητας, αντισταθμίζοντας, έτσι, τα πολλά νέα βαπόρια που εισέρχονται στην αγορά από το ράλι ναυπηγήσεων της προηγούμενης τετραετίας.

Όπως επισημαίνει η WeberSeas, παρότι η εισροή νέου τονάζ ξεπέρασε το 1 εκατ. TEUs σε χωρητικότητα από την αρχή του έτους, η συνολική προσφορά παραμένει σφιχτή. Ο αριθμός των μη ενεργών πλοίων εξακολουθεί να είναι μικρότερος από το 1% του συνολικού στόλου containerships σε όρους χωρητικότητας (δηλαδή περίπου 708.000 TEUs), εκ των οποίων πλοία χωρητικότητας 515.000 TEUs βρίσκονται επί του παρόντος σε δεξαμενισμό, αναφέρουν οι αναλυτές.

Όλα αυτά κι ενώ η δραστηριότητα ανακύκλωσης παραμένει εξαιρετικά περιορισμένη.

WeberSeas και MB Shipbrokers εντόπισαν την προηγούμενη εβδομάδα μόλις δύο πλοία με ρότα προς τα διαλυτήρια της Ασίας.