Μέσα από επενδύσεις-νέα δίκτυα περνά η ανάπτυξη της ΕΖΑ

Οι σχεδιασμοί προβλέπουν κεφάλαια 20 εκατ. - Συνεργασία με Goody’s-Everest
Δευτέρα, 12 Αυγούστου 2019 10:45
STOLISVAGGELIS

Η διοίκηση της εταιρείας έχει γνωστοποιήσει ότι θα προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου εντός της φετινής χρονιάς.

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
dalex@naftemporiki.gr

Στις αρχές του 2020 αναμένεται να είναι έτοιμη η νέα γραμμή εμφιάλωσης της Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ), εξέλιξη η οποία προβλέπεται να βελτιώσει σημαντικά την παραγωγική δυνατότητα της εταιρείας και θα επιφέρει και οικονομίες στο κόστος παραγωγής. 

Σε ό,τι αφορά τη φετινή σεζόν, η ζυθοποιία αναμένει τις πρώτες «αποδόσεις» της συμφωνίας με τον όμιλο Goody’s-Everest, μέσω της οποίας διευρύνει την παρουσία της στα σημεία εστίασης. 

Αναλυτικότερα, στο πλαίσιο των αναπτυξιακών σχεδιασμών της ζυθοποιίας, που προβλέπουν κεφάλαια πέραν των 20 εκατ. ευρώ σε βάθος πενταετίας, το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων σχεδιάζεται να υλοποιηθεί εντός του τρέχοντος έτους και θα αφορά νέα γραμμή εμφιάλωσης, εκσυγχρονισμό και αυτοματοποίηση του εργοστασίου, καθώς και ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων.

Εμφιάλωση
Συγκεκριμένα, εντός του Μαΐου η εταιρεία σύναψε σύμβαση προμήθειας μηχανολογικού εξοπλισμού αναφορικά με την αγορά νέας γραμμής συσκευασίας φιάλης συνολικού ύψους 7,5 εκατ. ευρώ. Η αποπληρωμή της εν λόγω επένδυσης θα διενεργηθεί σε οκτώ έτη με ετήσιο επιτόκιο 1,9%, ενώ η εν λόγω πίστωση φέρει την έγκριση πολυεθνικού ασφαλιστικού οργανισμού. 

Η νέα γραμμή αναμένεται να είναι έτοιμη για λειτουργία στις αρχές της χρήσης 2020. 

Η χρήση της νέας γραμμής αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την παραγωγική δυνατότητα της εταιρείας προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για διπλασιασμό των εσόδων και του μεριδίου, καθώς και η επέκταση των εμπορικών δυνατοτήτων.

Goody’s-Everest Group
Ταυτόχρονα, στην έναρξη της φετινής θερινής σεζόν, η ζυθοποιία προχώρησε στη σύναψη σύμβασης πώλησης των προϊόντων της με τον όμιλο Goody’s-Everest. 

Η ανωτέρω συμφωνία θα δώσει τη δυνατότητα στην ΕΖΑ να αποκτήσει πρόσβαση σε περίπου 550 τελικά σημεία πώλησης. 
Σημαντική θέση στους σχεδιασμούς της ζυθοποιίας έχει και η εξωστρέφεια. Η ΕΖΑ, έχοντας εμφανίσει πέρυσι υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης που είχαν ως αποτέλεσμα το 10% του τζίρου της να αφορά τις εξαγωγές, φέτος επικεντρώνεται στη διεύρυνση της παρουσίας της στις υφιστάμενες αγορές και δη στη διεκδίκηση ισχυρής θέσης στις κατηγορίες των αναψυκτικών με βύνη στις αγορές της Μέσης Ανατολής και τις αραβικές χώρες. 

Αύξηση μ.κ.
Αξίζει να επισημανθεί ότι η διοίκηση της εταιρείας, προκειμένου στηρίξει τους αναπτυξιακούς της σχεδιασμούς, έχει γνωστοποιήσει ότι θα προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου εντός της φετινής χρονιάς. 

Σημειώνεται ότι η ΕΖΑ έκλεισε την περσινή χρήση με ενισχυμένα ενοποιημένα έσοδα κατά 16,3% στα 35,6 εκατομμύρια ευρώ (σ.σ.: περιλαμβάνονται και στα στοιχεία της θυγατρικής Crystal Beverages A.E.). 

Τα EBITDA γύρισαν θετικά στα 2,3 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιογόνων 0,811 εκατ. ευρώ το 2017. 

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων ήταν κέρδη 0,570 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 1,7 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, ωστόσο τα καθαρά αποτελέσματα μετά φόρων διατήρησαν το αρνητικό πρόσημο και διαμορφώθηκαν σε ζημιά 1,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 0,811 εκατ. ευρώ. 

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα