Boeing 777: Οι ειδικοί σηκώνουν τα χέρια ψηλά

Ποιες απαντήσεις δίνει στο naftemporiki.gr ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων
Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014 16:22
UPD:16:23
REUTERS

Οι περιοχές στις οποίες επικεντρώνονται οι έρευνες.

A- A A+

Έως και τα πιο απίθανα σενάρια αναγνωρίζουν ότι σκέφτονται πλέον εμπειρογνώμονες αναφορικά με τις συνθήκες εξαφάνισης του Boeing 777 των Μαλαισιανών Αερογραμμών. Ειδικότερα, όπως εξηγεί στο naftemporiki.gr ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων Αθανάσιος Μπίνης, αποδίδουν το αδιέξοδο σε παραμέτρους οι οποίες δεν εξηγούνται με βάση τους καθιερωμένους μηχανισμούς ασφάλειας πτήσεων.

Μπορεί ένα αεροσκάφος να διαλυθεί στον αέρα και να μην αφήσει ίχνος;

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη εκδοχή «εξαιρετικά δύσκολη», υπό την έννοια ότι ακόμη και υπό ακραίες καιρικές συνθήκες - παράγοντας που δεν ίσχυε στην περίπτωση αυτής της πτήσης - κάποια μέρη του αεροσκάφους «κάπου θα έπεφταν». Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι είναι αχανής η περιοχή η οποία βρίσκεται στην ακτίνα της πτήσης και υπόκειται στις σχετικές έρευνες.

Μπορεί ένα αεροσκάφος να μην εκπέμπει σήμα κατά τη διάρκεια της πτήσης;

Ο κ. Μπίνης αδυνατεί να εξηγήσει γιατί δεν υπάρχει εν γένει εκπομπή σήματος από το Boeing 777, εξηγώντας καταρχάς ότι το εκάστοτε αεροσκάφος διαθέτει αναμεταδότες οι οποίοι είναι δύο στον αριθμό και λειτουργούν με ανεξάρτητη πηγή ρεύματος κατά τη διάρκεια της πτήσης. Σχολιάζοντας αντίστοιχες πληροφορίες, χαρακτηρίζει «αδύνατο» να πετούσε το αεροσκάφος επί 4 ώρες χωρίς να έχει εκπέμψει το παραμικρό σήμα.

Μπορεί ένα αεροσκάφος να πέσει στη στεριά και να μην εκπέμπει το παραμικρό σήμα;

Ο πρόεδρος της Ε.Δ.Α.Α.Π. τονίζει ότι το εκάστοτε αεροσκάφος διαθέτει πομπούς έκτακτης ανάγκης (τουλάχιστον έναν σταθερό και τουλάχιστον έναν φορητό) οι οποίοι είναι επίσης ενεργειακά αυτόνομοι και ενεργοποιούνται κατά την απότομη μεταβολή ταχύτητας στέλνοντας σήματα μέσω δορυφόρου (λειτουργούν επί τουλάχιστον 72 ώρες).

Μπορεί ένα αεροσκάφος να πέσει στη θάλασσα και να μην εκπέμπει το παραμικρό σήμα;

Αντίστοιχα, ο κ. Μπίνης αναφέρεται σε καταγραφέα στοιχείων πτήσεων και καταγραφέα φωνής πιλοτηρίου που λειτουργούν με σύστημα υποβρύχιου ραδιοφάρου εντοπισμού σε θαλάσσιο βάθος έως και 6,5 χλμ (το βάθος της περιοχής στην οποία εστιάζονται οι έρευνες δεν είναι τόσο μεγάλο) εκπέμποντας σήματα έως και επί 30 μέρες. Ωστόσο, έχει σημασία το γεγονός ότι δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη η ακτίνα εκπομπής του σήματος. Σε κάθε περίπτωση, τα στοιχεία της πτήσης καταγράφονται και καταχωρίζονται («στικάκια») από τον συγκεκριμένο μηχανισμό.

Έχει συμβεί ποτέ ξανά κάτι αντίστοιχο;

«Στη νεότερη ιστορία της αεροπορίας και με βάση την εμπειρία και γνώση που έχω προσωπικά, η συγκεκριμένη υπόθεση δεν παραπέμπει σε καμία  άλλη», υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Ε.Δ.Α.Α.Π.

EPA/LUONG THAI LINH

Ο κ. Μπίνης αναφέρει χαρακτηριστικά ότι οι συνθήκες εξαφάνισης του Boeing 777 των Μαλαισιανών Αερογραμμών επιτρέπουν «σε κάθε  ειδικό  ή  μη  να  σκέφτεται  και  τα  πιο  απίθανα σενάρια» -όπως λέει, από το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας ή της μηχανικής βλάβης έως και έναν συνδυασμό αντίστοιχων συμβάντων - γεγονός που οδηγεί την Επιτροπή να παρακολουθεί την εξέλιξη της υπόθεσης με αμείωτο ενδιαφέρον.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΩΣΤΟΥΛΑΣ
vkost@naftemporiki.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Δημοφιλή