Skip to main content

Π. Λασκαρίδης στο 7ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «Ν»: Κανείς δεν θα έβαζε στοίχημα ποιο είναι το καύσιμο του μέλλοντος

Φωτ. Paterakis Photo / Paterakis Dionisios

«Δεν βλέπω βραχυπρόθεσμα κίνδυνο να μας ξεπεράσουν οι Κινέζοι» - Τα μεγάλα διλήμματα της ελληνικής ναυτιλίας

Για τις προκλήσεις στον ελληνικό εφοπλισμό, για τη θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς και για τα καύσιμα του μέλλοντος στη ναυτιλία μίλησε ο Πάνος Λασκαρίδης, Διευθύνων Σύμβουλος, Laskaridis Shipping Company Ltd. and Lavinia Corporation, στο 7ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής.

«Κανένας σώφρων πλοιοκτήτης δεν θα έβαζε στοίχημα ποιο θα είναι το καύσιμο του μέλλοντος» τόνισε στο πλαίσιο του πάνελ με θέμα «Τα μεγάλα διλήμματα». Όπως είπε, πολλές εταιρείες δοκιμάζουν διάφορες λύσεις για λόγους εντυπωσιασμού, αλλά κανείς δεν θα έβαζε στοίχημα ποιο θα είναι αυτό. Εξέφρασε πάντως την εκτίμηση πως οι πυρηνικοί αντιδραστήρες «στο μέλλον, σε 10-20 χρόνια, θα είναι απολύτως ασφαλείς και θα είναι μία απολύτως βιώσιμη και καλή λύση».

Ο κ. Λασκαρίδης εκτίμησε πως δεν υφίσταται βραχυπρόθεσμα ο κίνδυνος να ξεπεράσουν οι Κινέζοι τους Έλληνες πλοιοκτήτες, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων πως είναι δύσκολο για κάποιον που έχει πολλά φορτία να προσπαθήσει να τα διακινήσει μόνος του. Επιπλέον, όπως παρατήρησε, ο υπόλοιπος κόσμος δεν θα θελήσει ποτέ τα προϊόντα του να μεταφέρονται με πλοία των οικονομικών ανταγωνιστών του. «Δεν βλέπω σύντομα κίνδυνο, αλλά δεν πρέπει να εφησυχάζουμε» πρόσθεσε.

«Το ελληνικό νηολόγιο αρχίζει και πνέει τα λοίσθια»

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε πως «το ελληνικό νηολόγιο αρχίζει και πνέει τα λοίσθια». «Δεν θα πάει προς το καλύτερο, αλλά προς το χειρότερο. Τα μαντάτα είναι μαύρα για το ελληνικό νηολόγιο και ούτε η Πολιτεία ούτε ο εφοπλισμός κάνουν τίποτε για να το αναστρέψουν» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τόνισε ακόμη πως οι Έλληνες ναυτικοί μειώνονται, κάτι που έγινε και σε χώρες όπως η Αγγλία και η Νορβηγία. «Σήμερα δεν πάει ο Έλληνας ναυτικός μόνο στο ελληνικό βαπόρι» συμπλήρωσε, επισημαίνοντας μία ακόμη παράμετρο: «Σημαντικό είναι ότι δεν θα έχουμε τους ναυτικούς όταν αφυπηρετούν από τα πλοία να έρχονται και να εργάζονται στα γραφεία μας».

«Ο ελληνικός εφοπλισμός επί δεκαετίες κρυβόταν»

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του παρατήρησε πως «οι Έλληνες στη ναυτιλία δεν είναι ποτέ μια γροθιά». «Ο ελληνικός εφοπλισμός επί δεκαετίες κρυβόταν, δεν είχε διεθνή στρατηγική, άλλες χώρες με μικρότερους στόλους είχαν καλύτερο αποτέλεσμα» παρατήρησε για να προσθέσει: «Εμείς πάντα αμυνόμεθα και γκρινιάζαμε, αυτό εξακολουθεί μέχρι σήμερα. Αντιμαχόμεθα προτάσεις άλλων, ενώ πρέπει με το μέγεθος που έχουμε εμείς να βγαίνουμε μπροστά».

Οι μεγάλες προκλήσεις

Εστιάζοντας στα μεγάλα διλήμματα, ο κ. Λασκαρίδης επισήμανε ως τη σημαντικότερη πρόκληση για την εταιρεία του να παραδώσει στη νέα γενιά μια εταιρεία αποτελεσματική και κερδοφόρα, ενώ ξεχώρισε ως μεγάλες προκλήσεις για την Ελλάδα την έλλειψη στελεχών και το θεσμικό πλαίσιο που βρίσκεται σε διαρκή ανταγωνισμό.

«Είναι πολύ πιο ευκολο να φτάσεις στην κορυφή παρά να διατηρηθείς στην κορυφή» σημείωσε, τονίζοντας την ανάγκη να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις «με ανοιχτά μάτια και με επιθετικό τρόπο».