Skip to main content

Ένα στα δύο πλοία παγκοσμίως ναυπηγείται στην Κίνα

SHUTTERSTOCK

Το μερίδιο αγοράς αυξάνεται ακόμη περισσότερο στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Ένα στα δύο πλοία που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή στον κόσμο, γίνεται σε κινεζικό ναυπηγείο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της της Κινεζικής Ένωσης Ναυπηγείων (CANSI), στο order book της ασιατικής χώρας βρίσκονται 114,5 εκατ. dwt, που αντιστοιχούν στο 50,8% του παγκόσμιου orderbook.

Μάλιστα η Κίνα στο πρώτο τρίμηνο του 20232 φαίνεται να έχει πάρει ακόμα μεγαλύτερη διαφορά, έχοντας το 62,4% των νέων παραγγελιών σε όρους χωρητικότητας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Κινεζικής Ένωσης Ναυπηγείων (CANSI), η κινεζική βιομηχανία, φαίνεται να έχει «αφήσει» πίσω τους Νοτιοκορεάτες, οι οποίοι έχουν μερίδιο 25,6%, αν και κρατούν την πρωτιά στα LNG carriers, και η Ιαπωνία έχει πέσει κάτω από το 10%, στο 9,4%.

Όπως επισημαίνεται από την CANSI, στο πρώτο τρίμηνο του 2023 τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν δεχθεί παραγγελίες για 15,18 εκατ. gt, αριθμός αυξημένος κατά 53% σε σχέση με πέρσι.

Τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων σημείωσαν την ταχύτερη αύξηση στις παραγγελίες νέων πλοίων στην Κίνα, δήλωσε η CANSI χωρίς να αποκαλύψει συγκεκριμένο μερίδιο. Συνολικά 24 παραγγελίες για pure car & truck carriers  τοποθετήθηκαν το πρώτο τρίμηνο και όλες έχουν καταλήξει σε κινεζικά ναυπηγεία, σύμφωνα με την CANSI.

Αύξηση καταγράφουν και στα containerships με μερίδιο 22,6% από 8,9% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022.

Αυξάνει μερίδια

Το 2022 έκλεισε για τα κινεζικά ναυπηγεία με μερίδιο αγοράς 47%. Ήταν η πρώτη φορά που ξεπέρασαν το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των ιαπωνικών και νοτιοκορεατικών ναυπηγείων, σύμφωνα με στοιχεία που είχε δημοσιεύσει η BIMCO.

Τα πλοία που παραδόθηκαν σε νέους πλοιοκτήτες από κινεζικά ναυπηγεία το 2022 ανήλθαν συνολικά σε 14,6 εκατ. cgt από τα 30,8 εκατ. cgt που παραδόθηκαν παγκοσμίως. Οι δύο άλλες κύριες ναυπηγικές χώρες, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα, παρέδωσαν αντίστοιχα 4,8 εκατ. και 7,8 εκατ. cgt, αντίστοιχα.

Τα ναυπηγεία της Κίνας κυριαρχούν επίσης στο βιβλίο παραγγελιών για πλοία που θα παραδοθούν τα επόμενα χρόνια. Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σήμερα σε 109,1 εκατ. cgt και το 45% των παραγγελιών αυτών ανήκει σε κινεζικά ναυπηγεία έναντι 34% και 10% σε νοτιοκορεατικά και ιαπωνικά ναυπηγεία αντίστοιχα.

Πριν από είκοσι χρόνια, τα κινεζικά ναυπηγεία είχαν μερίδιο αγοράς μικρότερο από 10%, αλλά η μαζική επέκταση της παραγωγικής ικανότητας κατά τη δεκαετία του 2000 ώθησε τη χώρα στην πρώτη θέση μέχρι το 2009, μια θέση που η χώρα πάλεψε με τη Νότια Κορέα τα επόμενα χρόνια.

«Σε αναζήτηση χαμηλότερου κόστους, χώρες όπως το Βιετνάμ και οι Φιλιππίνες θα μπορούσαν να γίνουν μεγαλύτεροι ανταγωνιστές στο μέλλον- όπως με τον ίδιο τρόπο με το πώς το κέντρο της ναυπηγικής βιομηχανίας μετακινήθηκε ιστορικά από την Ευρώπη στην Ιαπωνία και στη συνέχεια στη Νότια Κορέα και την Κίνα» ανέφερε χαρακτηριστικά η BIMCO.