Nissan: Προειδοποιήσεις για βιωσιμότητά της στη Βρετανία χωρίς συμφωνία για το Brexit

Τετάρτη, 18 Νοεμβρίου 2020 08:53
UPD:08:55
REUTERS/Francois Lenoir

Οποιαδήποτε οριστική έξοδος της Βρετανία από την Ευρωπαϊκή Ένωση που θα επιδεινώσει τις επιχειρηματικές συνθήκες μέσω αυξημένων δασμών, θα είναι απειλή για τη βιωσιμότητα των δραστηριοτήτων της Nissan στη χώρα, όπως προειδοποίησε ο επικεφαλής λειτουργίας της ιαπωνικής κατασκευάστριας αυτοκινήτων (COO).

Η Nissan, η οποία απασχολεί 7.000 άτομα στο μεγαλύτερο εργοστάσιο αυτοκινήτων στη Βρετανία στο Σάντερλαντ, στη βορειοανατολική Αγγλία, τον Ιούνιο προέτρεψε για ένα «κανονικό ισορροπημένο Brexit». Η τελευταία προειδοποίησή της, ωστόσο, έρχεται καθώς η Ε.Ε. προειδοποιεί τη Βρετανία ότι έχουν απομείνει λιγότερο από 10 ημέρες για να εξασφαλίσει μια συμφωνία που θα διέπει το εμπόριο από το επόμενο έτος.

«Εάν συμβεί χωρίς καμία βιώσιμη επιχειρηματική λύση, δεν είναι ζήτημα του Σάντερλαντ, προφανώς η επιχείρησή μας στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν θα είναι βιώσιμη», δήλωσε ο COO της Nissan Ασουάνι Γκάπτα σήμερα Τετάρτη, στο Reuters.

Σχεδόν 11 μήνες μετά την επίσημη αποχώρησή της, η Βρετανία και η ΕΕ δεν έχουν ακόμη καταλήξει σε συμφωνία που θα επηρεάσει το σχεδόν 1 τρισ. δολάρια εμπόριο ετησίως, μετά από τη μεταβατική περίοδο που διατηρεί τους προσαρμοσμένους κανόνες.

Ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον προειδοποίησε τους υπουργούς του ότι μια εμπορική συμφωνία δεν είναι καθόλου βέβαιη, ωστόσο η Βρετανία θα εξακολουθεί να αναπτύσσεται με ή χωρίς συμφωνία.

Η Nissan, τον Μάρτιο, δήλωσε ότι θα προχωρήσει σε επέκταση στο Σάντερλαντ ύψους 52 εκατ. λιρών, για την κατασκευή του νέου Qashqai.

Όταν ανακοίνωσε το σχέδιο το 2016, η εταιρεία, η οποία κατασκευάζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Leaf εκεί, είχε δηλώσει ότι η Βρετανία διαβεβαίωσε πως το Brexit δεν θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητά της.

Ωστόσο, οι δασμοί που προκύπτουν από το Brexit χωρίς συμφωνία θα αυξήσουν το κόστος για τη Nissan, ενώ οποιαδήποτε καθυστέρηση στην προμήθεια ανταλλακτικών από το εξωτερικό λόγω των νέων τελωνειακών ελέγχων θα μπορούσε να επιβραδύνει την παραγωγή.

Ο Γκάπτα είπε ότι η Nissan δεν ζήτησε αποζημίωση από τη Βρετανία για τα έξοδα που θα προκύψουν από οποιοδήποτε Brexit χωρίς συμφωνία, σε αντίθεση με τα δημοσιεύματα του Τύπου ότι η ίδια και η Toyota θα το κάνουν.

«Δεν το πιστεύουμε και δεν το συζητάμε», ξεκαθάρισε ο Γκάπτα.

Σε ένα ξεχωριστό σχέδιο που ανακοίνωσε ο Τζόνσον για την μετάθεση της απαγόρευσης για τα νέα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και φορτηγά στο 2030 από το 2035, ο αξιωματούχος της Nissan είπε ότι η εταιρεία του ήταν έτοιμη να απαντήσει.

«Αυτό δεν είναι μόνο σχέδιο μετάβασης του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς κάθε χώρα μιλάει για την ηλεκτροκίνηση. Είμαστε έτοιμοι», κατέληξε.

Πηγή: Reuters

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα