Από αντισταθμιστικά περνά η επένδυση για τον 4ο προβλήτα

Μήνυμα Γ. Πλακιωτάκη προς τους Κινέζους
Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2019 12:57
www.hcg.gr

Από την έντυπη έκδοση

Των Λάμπρου Καραγεώργου και Αντώνη Τσιμπλάκη

Φέρτε τα αντισταθμιστικά για να πάρετε τον προβλήτα 4 ήταν το μήνυμα που έστειλε χθες προς την κινεζική πλευρά ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης σε μία συνέντευξη Τύπου εφ’ όλης της ύλης, όπου δεν παρέλειψε να προαναγγείλει άμεσα μέτρα ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου.

Επιχειρώντας έναν απολογισμό των διπλών σε ανώτατο επίπεδο ελληνοκινεζικών συναντήσεων, ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε αρχικά στο ταξίδι του στη Σαγκάη όπου συνόδεψε τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στην επίσκεψη αμέσως μετά του προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, σημειώνοντας ότι είναι η πρώτη φορά που γίνονται τόσο συχνές επισκέψεις σε κορυφαίο επίπεδο ανάμεσα σε Ελλάδα και Κίνα.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ξεκαθάρισε ότι «για τον προβλήτα τέσσερα είχαμε πει ότι θα το ξαναδούμε εφόσον οι συνθήκες ωριμάσουν, εφόσον υπάρξει διάλογος και με τις τοπικές κοινωνίες. Εμείς θέλουμε αυτή η επένδυση, αλλά και οποιαδήποτε άλλη επένδυση, να είναι προς όφελος και της τοπικής κοινωνίας και της τοπικής οικονομίας και της απασχόλησης. Κοινός στόχος όλων μας είναι να προχωρήσουν οι επενδύσεις, να γίνει το λιμάνι του Πειραιά, ένα από τα πρώτα λιμάνια container στην Ευρώπη. Αυτά θα πρέπει να γίνουν με όρους βιωσιμότητας, με όρους συνεννόησης, με όρους ανταποδοτικών οφελών. Mall δεν υπάρχει. Υπάρχει σταθμός εξυπηρέτησης των επιβατών κρουαζιέρας. Εμείς αυτό που ζητάμε επιτακτικά είναι να δρομολογηθεί».

Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ακόμη ότι η παρουσία του προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ, στο λιμάνι του Πειραιά πιστοποιεί και την πραγματική σημασία που δίνει η Κίνα στην υλοποίηση της επένδυσης. «Το λιμάνι του Πειραιά είναι στρατηγικής σημασίας για τη σχέση των δύο χωρών. Θέλουμε και οι δύο πλευρές να υπάρξουν ακόμη μεγαλύτερες επενδύσεις, αυτό όμως θα πρέπει να γίνει με όρους συναίνεσης και συνεννόησης και με τις τοπικές κοινωνίες», είπε ο υπουργός. 
Κοινό όραμα είναι το λιμάνι του Πειραιά να γίνει ένα από τα πρώτα λιμάνια Container σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συμπλήρωσε ο κ. Πλακιωτάκης.

Στη συνέχεια ο υπουργός Ναυτιλίας απαντώντας και σε σχετική ερώτηση της «Ν», αναφέρθηκε και στο θέμα της αξιοποίησης εξοπλισμού και μηχανημάτων, Ελλήνων κατασκευαστών στα ελληνόκτητα πλοία που ναυπηγούνται στην Κίνα. «Στις συνομιλίες που είχαμε με τον πρόεδρο του Ομίλου Cosco του εξέφρασα την άποψη ότι δεν μπορούν οι Έλληνες εφοπλιστές να έχουν ναυπηγήσει τα τελευταία 15 χρόνια πάνω από 1.000 πλοία αξίας 64 δισ. ευρώ και να μην μπορούν οι Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού να μπουν στη λίστα των κινεζικών ναυπηγείων», είπε ο κ. Πλακιωτάκης και εκτίμησε ότι ο πρόεδρος της Cosco το άκουσε θετικά. «Αυτό που θα επιδιώξουμε», συνέχισε, «είναι να προωθήσουμε τους Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού στα κινεζικά ναυπηγεία, διότι και τα ελληνικά εξαρτήματα είναι και ποιοτικά και μπορεί να γίνουν και ανταγωνιστικά».

Εμείς θέλουμε οποιαδήποτε επένδυση να είναι προς όφελος και της τοπικής κοινωνίας, οικονομίας και απασχόλησης. Κοινός στόχος όλων μας είναι να προχωρήσουν οι επενδύσεις και να γίνει το λιμάνι του Πειραιά ένα από τα πρώτα λιμάνια container στην Ευρώπη, τόνισε ο ΥΕΝ,  Γιάννης Πλακιωτάκης.

Μέτρα για το νηολόγιο

Αναφερόμενος στο θέμα του νηολογίου ο ΥΕΝ τόνισε ότι «το ελληνικό νηολόγιο συνεχίζει να σέρνεται με ρυθμούς που δεν ταιριάζει στην πρώτη παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη του κόσμου. Έχουμε όλες τις προϋποθέσεις για να το καταστήσουμε ανταγωνιστικό. Εμείς θα προχωρήσουμε σε συγκεκριμένες ενέργειες το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Δεν μπορούμε να στερούμε από νέα άνεργα παιδιά που επιθυμούν να ασχοληθούν με το ναυτικό επάγγελμα, αυτή τη δυνατότητα.

Αυτό πρέπει να σταματήσει. Η φθίνουσα πορεία του ελληνικού νηολογίου είναι μια πραγματικότητα. Αυτή η κατάσταση πρέπει να αλλάξει. Δεν είναι μόνο οι πρωτοβουλίες που πρέπει να πάρουμε εμείς ως υπουργείο σε επίπεδο μείωσης της γραφειοκρατίας, θα πρέπει και το νηολόγιό μας να γίνει ανταγωνιστικό, με ό,τι αυτό σημαίνει. Αυτό συνδέεται απολύτως και άμεσα με την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης». 

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα