Πόλος ανάπτυξης τα έργα ανάπλασης για την Κοζάνη

Αξιοποίηση του Σιδηροδρομικού Σταθμού της πόλης
Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2019 19:34
UPD:19:34

Τη δημιουργία βιοκλιματικού πάρκου, χώρων άθλησης και υποδομών για πολιτιστικές εκδηλώσεις προβλέπει, μεταξύ άλλων, το σχέδιο ανάπλασης στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Κοζάνης.

Από την έντυπη έκδοση 

Της Βάσως Βεγίρη 
vveg@naftemporiki.gr

Πολλαπλά θα είναι τα οφέλη για την πόλη της Κοζάνης από την υλοποίηση της ανάπλασης έκτασης 145 στρεμμάτων στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού της πόλης, από τον Δήμο Κοζάνης.

Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, που οργανώνει πολεοδομικά και αναμορφώνει μία μεγάλη περιοχή που αποτελεί «αστικό κενό» και στην οποία, σύμφωνα με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου και το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, αυξάνονται οι κοινωφελείς χώροι, δημιουργείται βιοκλιματικό πάρκο, ανοικτοί χώροι άθλησης, υποδομές για τη φιλοξενία πολιτιστικών εκδηλώσεων, στεγασμένη δημοτική αγορά, αναδιατάσσεται η λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς και δημιουργούνται χώροι στάθμευσης οχημάτων.

Για το συγκεκριμένο έργο έχει εγκριθεί η Ειδική Πολεοδομική Μελέτη Ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Κοζάνης, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, όπως και οι περιβαλλοντικοί όροι από την Επιτροπή Μεγάλων Έργων Υποδομής, ενώ είναι έτοιμη η αρχιτεκτονική μελέτη κατόπιν πανελληνίου διαγωνισμού και υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Κοζάνης, ύψους περίπου 9 εκατ. ευρώ.

Περαιτέρω, όπως ανακοίνωσε ο Δήμος Κοζάνης, έχει αναδειχθεί οριστικός ανάδοχος για τη μελέτη του έργου κάλυψης του ορύγματος ανατολικά της γέφυρας του Κρόκου και την ανάπτυξη πρασίνου, χώρων άθλησης και κοινοχρήστων χώρων [μελέτη κατασκευής τεχνικού έργου Cut & Cover (τούνελ) σε μήκος περίπου 270 μ., που χωροθετείται ανατολικά της οδού Ιωνίας (γέφυρα προς Κρόκο), νότια της οδού Σαραντάρη και βόρεια της οδού Πρωταγόρα].

Τα οφέλη

Το έργο θα ενοποιήσει δύο μεγάλα τμήματα της πόλης, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων, καθώς θα καλύψει το υφιστάμενο όρυγμα, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη λειτουργία του σιδηροδρόμου, ενώ με τη νέα επιφάνεια που δημιουργείται, σε δεύτερο επίπεδο, ενοποιείται η πόλη επιτρέποντας παράλληλα την ανάπτυξη πρασίνου, χώρων άθλησης και κοινοχρήστων χώρων.

Συγκεκριμένα, θα μελετηθεί η κατασκευή τεχνικού έργου υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής σε προεκτιμώμενο μήκος περίπου 270 μέτρων και σε έκταση συνολικής επιφάνειας 14.287,86 τ.μ.

Πιο αναλυτικά, η Ειδική Πολεοδομική Μελέτη, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Δήμο Κοζάνης, τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. και με την υποστήριξη ερευνητικής ομάδας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, δημιουργεί σημαντικά οφέλη για την τοπική κοινωνία από την αξιοποίηση χώρων, καθώς:

  • Τετραπλασιάζονται οι κοινόχρηστοι κοινωφελείς χώροι.
  • Απελευθερώνεται η οδός Αριστοτέλους και οι κάθετοι σε αυτήν δρόμοι και ανασχεδιάζεται ως οδός ήπιας κυκλοφορίας ή και πεζόδρομος, στο νότιο τμήμα της.
  • Διατηρείται ζώνη για τον Σιδηροδρομικό Σταθμό του ΟΣΕ και την εν γένει σιδηροδρομική λειτουργία, για την επαναλειτουργία του επιβατικού σταθμού.
  • Δημιουργείται κοινωφελής χώρος πρόνοιας για τις ανάγκες του δήμου.
  • Προβλέπεται η δημιουργία χώρου στάθμευσης για τα αστικά λεωφορεία.
  • Οργανώνονται: α) Βιοκλιματικό πάρκο σημαντικής επιφάνειας. β) Νέες πολιτιστικές, αθλητικές λειτουργίες και λειτουργίες αναψυχής. γ) Πολεοδομικά σε ενιαίους χώρους, χρήσεις που έχει ανάγκη η πόλη (στέγαστρα για ανάπτυξη της δημοτικής λαϊκής αγοράς και μικρές κλειστές υποστηρικτικές εγκαταστάσεις). δ) Οι απαραίτητοι χώροι στάθμευσης, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των χωροθετούμενων χρήσεων.

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα