Πώς η Γιώτης κράτησε εκτός τειχών τις επιπτώσεις της κρίσης

Ανοδικά τα μεγέθη της το 2014 - Εξωστρέφεια και συνέργειες στο στόχαστρό της
Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2015 14:11
UPD:14:25
jotis.gr

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
dalex@naftemporiki.gr

Aλώβητη εικόνα μεγεθών εμφάνισε πέρυσι η Γιώτης, ωστόσο για τη φετινή χρονιά οι προβλέψεις είναι συγκρατημένες εξαιτίας των πολιτικοοικονομικών αναταράξεων και του αντίκτυπου που έχουν στις επιχειρήσεις εντός και εκτός συνόρων και όπως τονίζει μιλώντας στη «Ν» η διοίκηση της εταιρείας, «το τελευταίο τετράμηνο του έτους θα είναι καθοριστικό για την πορεία -συνολικά- της εγχώριας αγοράς».

Αναλυτικότερα, η αμιγώς ελληνική βιομηχανία, το 2014 κατάφερε να ενισχύσει κατά τι τα μεγέθη της εμφανίζοντας οριακά αυξημένο τζίρο στα 70 εκατ. ευρώ έναντι 69,5 εκατ. το 2013 και κερδοφορία προ φόρων 4,2 εκατ. ευρώ έναντι 4 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Η διατήρηση μιας σταθερής πορείας μεγεθών μεσούσης της συνεχιζόμενης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης αποτελεί θετική εξέλιξη. Επιδίωξη της εταιρείας είναι και τη φετινή χρονιά να εμφανίσει ανάλογη δυναμική, παρά το γεγονός ότι οι συνθήκες δραστηριοποίησης έγιναν ακόμα πιο πιεστικές για το εγχώριο επιχειρείν.

Οπως αναφέρει στη «Ν» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ιωάννης Γιώτης, «πρέπει να προωθηθούν άμεσα οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που θα βελτιώσουν το εγχώριο περιβάλλον, αλλά και την εικόνα της χώρας προς τα έξω. Αυτό απαιτεί πολιτική βούληση και ομοφωνία, ώστε να βγούμε στο εξωτερικό δυνατοί».

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι ελληνικές επιχειρήσεις εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται με ιδιαίτερο σκεπτικισμό στις διεθνείς αγορές, καθώς δεν έχει ανακτηθεί η εμπιστοσύνη της χώρας.

Τα capital controls προκάλεσαν ισχυρές αναταράξεις στις σχέσεις των Ελλήνων επιχειρηματιών με τους προμηθευτές του εξωτερικού, ενώ η διακοπή της ασφάλισης πιστώσεων για τις ελληνικές εξαγωγές και η άρνηση της αναγνώρισης ακόμα και τραπεζικών εγγυήσεων από τους ξένους προμηθευτές / λιανέμπορους «εγκλωβίζουν» τις εγχώριες εταιρείες. «Κάθε μέρα που περνάει είναι εις βάρος μας» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Γιώτης τονίζοντας την αναγκαιότητα να στηριχθούν οι υγιείς και φερέγγυες εταιρείες.

Αντίστοιχη στήριξη προς τις «νοικοκυρεμένες» επιχειρήσεις θα πρέπει να υπάρξει και εντός συνόρων μετά την ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, εκτιμά ο επικεφαλής της εταιρείας, ο οποίος προσθέτει ακόμα ότι θα πρέπει να εξομαλυνθούν και οι φορολογικές ανισότητες και τα φαινόμενα φοροδιαφυγής που αποτελούν μια σημαντική παράμετρο αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά.

«Οι εταιρείες που είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους και επιλέγουν να μένουν και να επενδύουν στη χώρα, δεν μπορούν να επωμίζονται βάρη που προκύπτουν από την ύπαρξη μη υγιών σχημάτων» αναφέρει.

Παράλληλα, ο επικεφαλής της ισχυρής βιομηχανίας εκφράζει την πεποίθηση ότι ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας στήριξης του ελληνικού επιχειρείν είναι η ανάπτυξη συνεργιών στην κατεύθυνση επίτευξης οικονομιών κλίμακος. Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία εξετάζει και αναλύει την εγχώρια αγορά, παραμένοντας πρόθυμη για διάλογο με άλλους παίκτες. Και σε αυτή την περίπτωση, όμως, σημαντικό κριτήριο αποτελεί η ύπαρξη υγιών σχημάτων, τα οποία θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν νέα κεφάλαια στην κατεύθυνση της ανάπτυξης.

Η δημιουργία κοινοπρακτικών σχημάτων αποτελεί το μοντέλο που προωθεί η εταιρεία στην Αίγυπτο προκειμένου να στηριχθεί η δημιουργία τοπικής μονάδας παραγωγής, project το οποίο παραμένει ενεργό.

Υπενθυμίζεται ότι, ήδη, η Γιώτης έκανε το πρώτο βήμα στην αιγυπτιακή αγορά, όπου μικρή βιομηχανία έχει αναλάβει το packaging των κωδικών της προκειμένου τα προϊόντα της να διατεθούν στην τοπική αγορά.

Την ίδια ώρα, η προσπάθεια ενίσχυσης του χαρτοφυλακίου των εξαγωγών υποστηρίζεται από μελέτες για τις συνήθειες καταναλωτών σε ξένες αγορές, τη δημιουργία νέων προϊόντων και τη συνεργασία με κατά τόπους δίκτυα αντιπροσώπων.

Σε αυτή τη φιλοσοφία κατευθύνεται η πολιτική για την είσοδο των προϊόντων της Γιώτης στην κινεζική αγορά, κίνηση η οποία τοποθετείται το 2016.

Σημειώνεται ότι οι εξαγωγές μέχρι στιγμής αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% του συνολικού της τζίρου, με τα προϊόντα Γιώτη να έχουν παρουσία σε περίπου 30 αγορές.

Σε εγχώριο επίπεδο, η υλοποίηση του εργοστασίου στο Αγρίνιο, το οποίο συνιστά επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και η μονάδα βρίσκεται σε πιλοτική λειτουργία.

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα