Οικονομία & Αγορές
Κυριακή, 01 Σεπτεμβρίου 2019 19:34

Στην εκκίνηση η επένδυση των 800 εκατ. ευρώ του ΟΛΠ

Στην αφετηρία βρίσκεται πλέον ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στη χώρα για τα επόμενα χρόνια, μετά την κατάθεση προχθες στο υπουργείο Ναυτιλίας του νέου αναθεωρημένου master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, που περιλαμβάνει έργα συνολικής αξίας 800 εκατ. ευρώ. Μετά και τις συνεχείς διαβουλεύσεις των τελευταίων μηνών, το νέο αναθεωρημένο master plan φαίνεται να συγκεντρώνει τη σύμφωνη γνώμη όλων των πλευρών, αν και επιχειρηματικοί κύκλοι του Πειραιά επισημαίνουν ότι τα αναμφίβολα ευεργετήματα των μεγάλων αυτών επενδύσεων θα πρέπει να γίνουν ορατά στο σύνολο της τοπικής και όχι μόνο οικονομίας.

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
lkar@naftemporiki.gr

Στην αφετηρία βρίσκεται πλέον ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στη χώρα για τα επόμενα χρόνια, μετά την κατάθεση προχθες στο υπουργείο Ναυτιλίας του νέου αναθεωρημένου master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, που περιλαμβάνει έργα συνολικής αξίας 800 εκατ. ευρώ.

Όπως δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης «υποδεχόμενος» τους ογκώδεις φακέλους του master plan, η επένδυση αυτή αποτελεί ένα τεράστιο στοίχημα για τη χώρα.

Το master plan περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, όπως έχει ήδη αναφερθεί, μία τέταρτη προβλήτα για την εξυπηρέτηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που ανεβάζει τη συνολική δυναμικότητα του λιμανιού στα 10 εκατ. teu, γεγονός που σημαίνει ότι φέρνει τον Πειραιά στην τρίτη θέση μεταξύ των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης. Επίσης οι επενδύσεις αυτές δημιουργούν νέα δυναμική και στον τομέα της κρουαζιέρας. Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει όμως την κατασκευή νέας αποθήκης, πενταώροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων, κατασκευή Επιβατικού Σταθμού Κρουαζιέρας (ΠΕ04), (Σημειώνεται ότι η ΕΣΑΛ είχε απορρίψει την κατασκευή και λειτουργά MALL στον νέο Προβλήτα Κρουαζιέρας.), ξενοδοχεία κ.λπ. Δεν περιλαμβάνει σχέδια για ναυπηγείο, ενώ προβλέπει και τη μείωση της δυναμικότητας του εμπορικού κέντρου, τον σταθμό της κρουαζιέρας που θα απευθύνεται τελικά μόνο τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, δύο επενδύσεις που συγκέντρωσαν αντιδράσεις, από τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία και τον εμπορικό κόσμο του Πειραιά. 

Πάντως, μετά και τις συνεχείς διαβουλεύσεις των τελευταίων μηνών, το νέο αναθεωρημένο master plan φαίνεται να συγκεντρώνει τη σύμφωνη γνώμη όλων των πλευρών, αν και επιχειρηματικοί κύκλοι του Πειραιά επισημαίνουν ότι τα αναμφίβολα ευεργετήματα των μεγάλων αυτών επενδύσεων θα πρέπει να γίνουν ορατά στο σύνολο της τοπικής και όχι μόνο οικονομίας. Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη θετική απόληψη των διεργασιών γύρω από το περιεχόμενο του master plan.

Η δήλωση Πλακιωτάκη

Αναλυτικότερα, ο κ. Πλακιωτάκης δήλωσε: «Εκφράζω την ιδιαίτερη ικανοποίησή μου για την κατάθεση του νέου βελτιωμένου master plan της ΟΛΠ Α.Ε. Η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, αφού εξετασθεί από την αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), συνεπάγεται εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά, αφού θα υλοποιηθούν σημαντικά έργα ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ, έργα που αλλάζουν άρδην τη δυναμική του. Όπως είχα επισημάνει μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήσαμε στα μέσα Ιουλίου, η επένδυση αυτή αποτελεί ένα τεράστιο στοίχημα για τη χώρα. Και αυτό γιατί στέλνει ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα προς τους ξένους επενδυτές, τόσο στην Κίνα όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο, ότι η κυβέρνησή μας είναι αποφασισμένη, στο πλαίσιο της νομιμότητας πάντα, να προχωρήσει με γρήγορο ρυθμό σε όλες εκείνες τις δομικές αλλαγές που απαιτούνται ώστε να βρουν πρόσφορο έδαφος όλα εκείνα τα επενδυτικά προγράμματα που βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα της εθνικής μας οικονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο, ωφελώντας όχι μόνο τους επενδυτές, αλλά και τον ελληνικό λαό».

Επισημαίνεται ότι το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται στη διασταύρωση των θαλάσσιων οδών που συνδέουν τη Μεσόγειο με τη Βόρεια Ευρώπη και λόγω της γεωγραφικής του θέσης (νότια του 38ου παραλλήλου) επιτρέπει στα μεγάλα πλοία να έχουν πρόσβαση χωρίς σημαντική απόκλιση από τις εμπορικές οδούς της Άπω Ανατολής.

Μέχρι το τέλος του 2018 ο ΟΛΠ έχει ήδη σωρευτικά (από ενάρξεως υλοποίησης εκάστου έργου) ολοκληρώσει επενδύσεις συμβατικού αντικειμένου ύψους 68.194.561 ευρώ που αφορούν τόσο έργα υποχρεωτικών επενδύσεων (από ένα ύψος 293.783.800 ευρώ ως απόρροια των υποχρεωτικών επενδύσεων της 1ης επενδυτικής περιόδου της Σύμβασης Παραχώρησης) όσο και πρόσθετες οικειοθελείς επενδύσεις της εταιρείας.