Τα εισοδήματα των λεγόμενων influencers, των επιδραστικών δηλαδή χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έχουν σημειώσει ραγδαία αύξηση τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.
Όπως διαπίστωσε η διαφημιστική εταιρεία Izea, η μέση τιμή της χορηγίας για μια φωτογραφία στο Instagram έχει αυξηθεί από 121 ευρώ το 2014 σε 1.490 ευρώ το 2019.
Μάλιστα, όπως σημειώνει το Business Insider, οι μάρκες φαίνονται πρόθυμες να πληρώσουν μεγάλα ποσά ως χορηγοί δημοσιεύσεων, βίντεο, ιστοριών και μπλογκ, αν και ένας ειδικός επιμένει ότι αυτό δεν σηματοδοτεί το τέλος της παραδοσιακής διαφήμισης.
«Η ψηφιακή διαφήμιση ισοδυναμεί με τη διαφήμιση από στόμα σε στόμα, αλλά πάντα θα συνδυάζεται με την παραδοσιακή διαφήμιση», σημείωσε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος διαφήμισης μέσω social media της εταιρείας Socialbakers, Γιουβάλ Μπεν – Ιτζχάκ.
Στο «μικροσκόπιο» της συγκεκριμένης μελέτης μπήκε το περιεχόμενο που καλύπτεται από χορηγίες στο Facebook, το YouTube, το Instagram και άλλα μπλογκ, εξετάζοντας τα σχετικά ποσοστά από το 2014 έως το 2019.
Από micro-influencers (άτομα με λιγότερους από 100.000 ακολούθους) μέχρι διασημότητες, κοινή συνισταμένη είναι πως μπορεί κάποιος να κερδίσει σχετικά καλά χρήματα.
Κατά τους ερευνητές:
- Το μέσο κόστος της χορηγίας για μια φωτογραφία στο Instagram έχει αυξηθεί κατά 44% από το 2018 έως το 2019.
- Το κόστος της χορηγίας για μια ανάρτηση σε ιστολόγιο έχει αυξηθεί επίσης δραματικά από 6,71 ευρώ το 2006 σε 1.308 ευρώ το 2019.
- Τα βίντεο του YouTube προσφέρουν τις υψηλότερες αμοιβές από 381 ευρώ το 2014 σε 6.080 ευρώ το 2019.
- Η κοστολόγηση μιας ανάρτησης στο Facebook επίσης έχει αυξηθεί από 7,36 ευρώ το 2014 σε 358 ευρώ το 2019,
- Σε ό,τι αφορά το Twitter η αύξηση που σημειώθηκε είναι από 26 ευρώ το 2014 σε 382 ευρώ το 2019.
- Για τα μπλογκ το κόστος μιας διαφημιστικής ανάρτησης αυξήθηκε από 369 ευρώ σε 1.308 ευρώ μέσα σε πέντε χρόνια.
Πάντως, όσο περισσότεροι άνθρωποι σπεύδουν να γίνουν influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τόσο η «βιομηχανία» αυτή μπαίνει στο «μικροσκόπιο» των ρυθμιστικών αρχών, οι οποίες εξετάζουν για παράδειγμα αν η διαφήμιση προωθεί κάποιο δυνητικά επικίνδυνο προϊόν για το κοινό.
Με πληροφορίες από BBC