Skip to main content

Τα αναπτυξιακά σχέδια της EMFI AE (πρώην ΕΒΓΑ)

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

 

Σε νέα αναπτυξιακή τροχιά επιδιώκει να εισέλθει η εταιρεία EMFI Α.Ε., που αποτελεί από τις αρχές του έτους τη νέα επωνυμία της ΕΒΓΑ Α.Ε. (Ελληνική Βιομηχανία Γάλακτος και Αλεύρου), στοχεύοντας στην ενίσχυση πωλήσεων μέσω διεύρυνσης των υφιστάμενων πελατών της και της ανάπτυξης νέων συνεργασιών σε αγορές του εξωτερικού.

Σημαντικό ρόλο στους σχεδιασμούς της εταιρείας έχει και η σύμβαση συνεργασίας με την εταιρεία Elbisco, η οποία ενεργοποιήθηκε τον φετινό Φεβρουάριο, για τη διανομή και εμπορία επώνυμων προϊόντων κρουασάν και πιτών, με στόχο τη διεύρυνση της παρουσίας τους σε ένα εξελιγμένο δίκτυο διανομής.

Οι δραστηριότητες

Η αλλαγή της επωνυμίας κρίθηκε απαραίτητη από τα στελέχη του ομίλου, καθώς έχει διαφοροποιηθεί κατά πολύ το αντικείμενο της εταιρείας από τότε που ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά το 1934, ενώ παράλληλα σηματοδοτεί ένα νέο ξεκίνημα. Ωστόσο, η EMFI συνεχίζει να παράγει τα παγωτά Algida και ΕΒΓΑ για τη Unilever από το εργοστάσιό της στον Βοτανικό, ενώ -με βάση το νέο καταστατικό της εταιρείας- έχει τη δυνατότητα να διευρύνει το παραγωγικό της χαρτοφυλάκιο και σε άλλες δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα στην παραγωγή και εμπορία χυμών διαφόρων φρούτων, μετά ή άνευ προσμίξεως με αλκοόλη διαφόρων τύπων.

Η χρήση του 2018

Σε ό,τι αφορά την πορεία της εταιρείας για τη χρήση 2018, με βάση τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης που δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα, τα έσοδα κατέγραψαν μείωση κατά 13,7%, στα 35,9 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα της εταιρείας αναλύονται σε πωλήσεις παγωτού (ατομικά, οικογενειακά, πολυσυσκευασίες, χύμα) τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στις αγορές εξωτερικού, στις πωλήσεις κρουασάν (ατομικά, πολυσυσκευασίες, παιδικά, βάφλες), καθώς και στις γλυκές ζύμες (διάφορες πίτες), κυρίως στην εγχώρια αγορά.

Στην αγορά παγωτού, το μερίδιο σε αξία της Unilever (ΕΒΓΑ και Algida) κατά τη χρήση 2018 ανήλθε σε 33,5%, έναντι μεριδίου 20,6% της Froneri, 15,9% της Κρι-Κρι και 9,9 των προϊόντων private label. Να σημειωθεί ότι η EMFI έχει σημαντική παρουσία και στους κωδικούς παγωτού ιδιωτικής ετικέτας. Στην αγορά κρουασάν, το μερίδιο σε αξία της ΕΒΓΑ κατά τη χρήση του 2018 διαμορφώθηκε σε 4,6%, έναντι μεριδίου 54% της Chipita, 12,3% της Tottis, 7,5% της Στεργίου, 10,4% των κωδικών private label και 11,2% των λοιπών προϊόντων.

Τα μεγέθη

Σε ό,τι αφορά την εικόνα της κερδοφορίας, τα EBITDA υποχώρησαν σε 1,17 εκατ. ευρώ, έναντι 4,5 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ οι προ φόρων ζημιές διευρύνθηκαν σε 3,81 εκατ. ευρώ, έναντι 362 χιλ. ευρώ το 2017. Ως εκ τούτου, τα καθαρά αποτελέσματα εμφάνισαν αρνητικό πρόσημο και διαμορφώθηκαν σε ζημιές 2,8 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 182 χιλ. ευρώ το 2017. Στον ισολογισμό της εταιρείας τα ίδια κεφάλαια ανήλθαν την 31η Δεκεμβρίου 2018 σε 6,26 εκατ. ευρώ, έναντι 2,55 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην πραγματοποιηθείσα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου εντός του 2018, συνολικού ύψους 6,1 εκατ. ευρώ.

Το συνολικό ύψος των δανείων υποχώρησε σε 44,67 εκατ. ευρώ, έναντι 45,7 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση.

Η ΕΒΓΑ Συμμετοχών

Να σημειωθεί ότι στα τέλη του 2018 η εταιρεία απασχολούσε συνολικά 243 εργαζόμενους. Αξίζει να επισημανθεί ότι το 34,56% της EMFI το κατέχει η ΕΒΓΑ Συμμετοχών. Ωστόσο, η ΕΒΓΑ Συμμετοχών δραστηριοποιείται πλέον μόνο στον τομέα των επενδύσεων σε συμμετοχές. Η παραγωγή και εμπορία, ως δραστηριότητα, ασκείται πλέον από την ΕΒΓΑ Συμμετοχών αποκλειστικά μέσω της θυγατρική της Gelati Menne, η οποία εδρεύει στην Ιταλία. [SID:12849269]