Skip to main content

Εγκρίθηκε το νέο στρατηγικό σχέδιο των ΕΛΤΑ

Το νέο Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο του ομίλου ΕΛΤΑ, για την περίοδο 2018-2021, εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο των ταχυδομείων και υποβλήθηκε στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ).  Για πρώτη φορά ρυθμίζεται η αποζημίωση των ΕΛΤΑ για την παροχή καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας και ανέρχεται στο ποσό των 128 εκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2013 έως και 2015, όπως πιστοποίησε η Ελληνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων.

Σε κοινή τους επιστολή προς τους εργαζομένους η πρόεδρος του ΔΣ, Ευφροσύνη Σταυράκη και ο διευθύνων σύμβουλος, Ιωάννης Ζαρολιάγκης υπογραμμίζουν ότι το σχέδιο «αποτελεί τη σημαντικότερη και πιο σπουδαία βάση για το μέλλον του Ομίλου και τις προοπτικές ανάπτυξής του». Όπως αναφέρουν εξασφαλίζει σύγχρονες, πολυποίκιλες και καινοτόμες υπηρεσίες για όλους τους πολίτες σε όλη τη χώρα, ενώ στόχος είναι να γίνει κτήμα όλων των εργαζομένων.

Επίσης, χαρακτηρίζουν μείζον ζήτημα για το μέλλον του Οργανισμού, την επίλυση της αποζημίωσης της καθολικής υπηρεσίας από την κυβέρνηση, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και το υπουργείο Οικονομικών. Η άμεση καταβολή ποσού 45 εκατομμυρίων από την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας θα μειώσει τα τρέχοντα προβλήματα ρευστότητας και τις τρέχουσες οφειλές του Οργανισμού, όπως επισημαίνουν. 

Η κ. Σταυράκη και ο κ. Ζαρολιάγκης εκφράζουν την πεποίθηση πως «πλησίασε η στιγμή τα ΕΛΤΑ να ανακτήσουν το χαμένο τους γόητρο». « Μπορούμε και θα τα καταφέρουμε» τονίζουν και καλούν τους εργαζόμενους « να κλείσουν τα αυτιά τους στις Σειρήνες που κατά καιρούς επιχειρούν να αποσταθεροποιήσουν την πορεία του Οργανισμού. Να γυρίσουν την πλάτη στους εκφραστές της μιζέριας και της ηττοπάθειας και να προσθέτουν καθημερινά ένα λιθαράκι στη μεγάλη προσπάθεια.»

Κάνοντας έναν απολογισμό των πεπραγμένων της στα δύο χρόνια που πέρασαν η Διοίκηση των ΕΛΤΑ τονίζει μεταξύ άλλων ότι:

– Πετύχαμε την αυτοματοποίηση όλου του Δικτύου Καταστημάτων υιοθετώντας σε κάθε γωνιά της χώρας ένα σύγχρονο πρόσωπο για τις ανάγκες των πελατών μας. Έργο, που παρά τα ευχολόγια των παρελθόντων ετών παρέμενε στα χαρτιά. Παράλληλα ξεκινήσαμε την αυτοματοποίηση των ταχυδρομικών πρακτορείων σηματοδοτώντας τον εκσυγχρονισμό και την ομογενοποίηση ολόκληρου του δικτύου εξυπηρέτησης των πελατών, διασφαλίζοντας έτσι απόλυτο έλεγχο και διαφάνεια σε κάθε συναλλαγή.

-Αλλάζουμε τον προσανατολισμό της Εταιρίας και τον στρέφουμε κυρίως προς την αγορά δέματος-μικροδέματος όπου η παγκόσμια ταχυδρομική τάση δείχνει αύξηση για τα επόμενα χρόνια με τη δημιουργία της Διεύθυνσης Courier Express Parcels με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση του τζίρου των δεμάτων εσωτερικού κατά 35% το πρώτο τρίμηνο του 2018.

– Δημιουργήθηκε και λειτούργησε για πρώτη φορά ολοκληρωμένη υπηρεσία εκτελωνισμού εισερχόμενων και εξερχόμενων ταχυδρομικών αντικειμένων λειτουργώντας ως άμεσος αντιπρόσωπος του πελάτη – πολίτη. Αποτέλεσμα; Η αύξηση των εσόδων.

-Φέραμε εις πέρας μια μεγάλη καινοτομία στον τομέα των ταχυδρομικών λειτουργιών, εισάγοντας ένα νέο μοντέλο διανομής ικανό να ανταπεξέλθει στις ανάγκες του ανταγωνισμού εξυπηρετώντας τις αυξανόμενες ροές του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πρόκειται για ένα μοντέλο που έχουν εντάξει στον σχεδιασμό τους κι άλλες ευρωπαϊκές χώρες όμως η εφαρμογή του μας καθιστά πρωτοπόρους.

-Με καλά μελετημένες κινήσεις έχει διαμορφωθεί σήμερα ένα νέο παραγωγικό μοντέλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων ικανό να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στην αγορά.

-Σε περίοδο έντονης ύφεσης προχωρήσαμε σε περιστολή δαπανών, αλλά παράλληλα θέσαμε τα θεμέλια ώστε η εταιρία να εδραιώσει τον ηγετικό της ρόλο στην ταχυδρομική αγορά.

-Αναπτύξαμε σημαντικές δράσεις με στόχο τη διαφοροποίηση προϊόντων για να υποκαταστήσουμε το έλλειμμα που όλα τα ταχυδρομεία αντιμετωπίζουν από τη μείωση της παραδοσιακής αλληλογραφίας.

-Η δυναμική είσοδός μας στην αγορά Ενέργειας έχει φέρει ήδη αποτελέσματα.

Από την αδειοδότηση ως προμηθευτή περάσαμε στην υλοποίηση και στην απόκτηση μεριδίου 1% της αγοράς, τη στιγμή που οι τρεις βασικότεροι εναλλακτικοί προμηθευτές δεν ξεπερνούν ο καθένας το 4%. Τα ΕΛΤΑ κατέκτησαν μέσα σε δύο χρόνια τη θέση που άλλοι χρειάστηκαν τουλάχιστον μια τετραετία.