Skip to main content

ΕΥΔΑΠ: Απόπειρα εξαπάτησης καταναλωτών μέσω κακόβουλης αποστολής μηνυμάτων

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI

Διαδικτυακές πληρωμές λογαριασμών ή οφειλών γίνονται μόνο από τα επίσημα κανάλια της ΕΥΔΑΠ  ή διατραπεζικά.

Την προσοχή των πελατών της εφιστά η ΕΥΔΑΠ για απόπειρα εξαπάτησης μέσω κακόβουλης αποστολής μηνυμάτων SMS (SMS phishing), με στόχο την παραπλάνηση των καταναλωτών και την πληρωμή υποτιθέμενων οφειλών.

Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της, χαρακτηριστικό της απόπειρας εξαπάτησης είναι τα παρακάτω βήματα:

  • Αρχικά αποστέλλεται ένα μήνυμα τύπου SMS στο οποίο ο αποστολέας υποδύεται έναν έμπιστο οργανισμό.
  • Το SMS είναι σύντομο και περιέχει ένα σύνδεσμο (link).
  • Κάνοντας κλικ ο χρήστης ανακατευθύνεται σε παραπλανητική ιστοσελίδα, όπου του ζητείται να παραχωρήσει δεδομένα του (π.χ. αριθμός τηλεφώνου, στοιχεία πιστωτικής κάρτας και άλλα).

Η ΕΥΔΑΠ ζητάει από τους καταναλωτές να

  • μην εισάγουν τα εμπιστευτικά στοιχεία σε link που μπορεί να αποσταλεί μέσω sms / viber/ ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κ.α.
  • μην ανοίγουν κανένα συνημμένο αρχείο του μηνύματος
  • διαγράφουν αμέσως το μήνυμα, καθώς είναι πλαστό και περιέχει κακόβουλο περιεχόμενο.

«Συνιστούμε να είστε επιφυλακτικοί και να ελέγχετε με πολλή προσοχή παρόμοια παραπλανητικά μηνύματα ή sms που τυχόν λάβετε στο μέλλον», υπογραμμίζει.

Υπενθυμίζεται ότι διαδικτυακές πληρωμές λογαριασμών ή οφειλών γίνονται μόνο από τα επίσημα κανάλια της ΕΥΔΑΠ  ή διατραπεζικά.