Skip to main content

Το WhatsApp αρχίζει να χρεώνει τους business χρήστες

Νέα, pay-to-use εργαλεία για εταιρείες που θέλουν να επικοινωνούν με τους πελάτες τους λανσάρει το WhatsApp.

Όπως σημειώνει το BBC, η κίνηση αυτή θα επιτρέψει στον ιδιοκτήτη του, το Facebook, να αρχίζει να βγάζει χρήματα από το WhatsApp, που δεν έχει ροή εσόδων από τότε που εγκαταλείφθηκε το μοντέλο των συνδρομών. Οι εταιρείες θα είναι σε θέση να παρέχουν πληροφορίες και υπηρεσίες, όπως ημερομηνίες παραδόσεων ή boarding passes σε πελάτες μέσω της πλατφόρμας- και σε αντάλλαγμα θα πληρώνουν.

Τα μηνύματα θα κοστίζουν μεταξύ 0,5- 9 cents ανά μήνυμα, ανάλογα με τη χώρα όπου γίνεται η χρήση (όπως υπογραμμίζει το BBC, σε αρκετές περιπτώσεις θα είναι πιο ακριβά από τα μηνύματα SMS). Ωστόσο οι εταιρείες θα μπορούν να απαντούν σε ερωτήματα και σχόλια δωρεάν εάν το κάνουν γρήγορα- αλλά θα χρεώνονται αν απαντούν πάνω από 24 ώρες μετά. Επίσης, όπως και όλα τα άλλα μηνύματα που αποστέλλονται μέσω της πλατφόρμας, τα μηνύματα αυτά θα είναι κρυπτογραφημένα, και η εταιρεία δεν θα μπορεί να τα διαβάσει η ίδια. Ωστόσο, σύμφωνα με τη Wall Street Journal, οι εταιρείες θα επιτρέπεται να αποθηκεύουν αντίγραφά τους αλλού, αποκρυπτογραφημένα.

Το Facebook είχε πληρώσει 19 δισ. δολάρια για την αγορά του WhatsApp το 2014, και έκτοτε αποτελούσε θέμα συζητήσεων το πώς σκόπευε να βγάλει χρήματα από αυτό. Επίσης, σημειώνεται πως η εξέλιξη αυτή λαμβάνει χώρα τρεις μήνες αφού ο πρώην επικεφαλής του WhatsApp, Γιαν Κουμ, ανακοίνωσε ότι αποχωρούσε από την υπηρεσία της οποίας ο ίδιος ήταν συνιδρυτής.