Skip to main content

Μόλις ένας στους δέκα κατανοεί πώς λειτουργούν τα κρυπτονομίσματα

Έρευνα της Kaspersky αποκαλύπτει πως η έλλειψη κατανόησης και εμπιστοσύνης καθιστά τους καταναλωτές επιφυλακτικούς σχετικά με τη χρήση κρυπτονομισμάτων.
 
Πιο συγκεκριμένα, η έκθεση της Kaspersky «Αχαρτογράφητο έδαφος: γιατί οι καταναλωτές είναι ακόμη επιφυλακτικοί με την ‘υιοθέτηση’ κρυπτονομισμάτων», αποκαλύπτει πως ενώ το 29% των ανθρώπων έχει κάποια γνώση των κρυπτονομισμάτων και υπάρχει ζήτηση για τη χρήση της τεχνολογίας, μόνο ένας στους δέκα (10%) κατανοεί πλήρως τον τρόπο που λειτουργούν.
 
Ο ρυθμός με τον οποίο «υιοθετούνται» τα κρυπτονομίσματα από τους καταναλωτές παγκοσμίως επιβραδύνεται, παρά το γεγονός πως δημοσιότητες όπως ο Johnny Depp και ΥouTube influencers όπως ο PewDiePie «αγκαλιάζουν» την τεχνολογία. Ακόμη, πολλοί καταναλωτές στερούνται μίας σωστής κατανόησης για τον τρόπο που λειτουργούν τα κρυπτονομίσματα και αυτό συνεχίζει να εμποδίζει την «υιοθέτησή» τους από μαζικότερο πληθυσμό. Μέχρι στιγμής, τέσσερις στους πέντε (81%) δεν έχουν αγοράσει ποτέ κρυπτονόμισμα, γεγονός που υπογραμμίζει το πόσο μακριά βρισκόμαστε από το να γίνει αποδεκτό ως μία συνηθισμένη μορφή πληρωμής ή επένδυσης. 
 
Η έρευνα της Kaspersky βρήκε πως υπάρχει η επιθυμία μεταξύ πολλών καταναλωτών να χρησιμοποιήσουν κρυπτονόμισμα, αλλά ένα γνωσιακό κενό μπαίνει στη μέση ώστε να προβούν στο επόμενο βήμα. Επιπρόσθετα, πολλοί που νόμιζαν πως ήξεραν με τι έχουν να κάνουν, αργότερα αποφάσισαν ενάντια στη χρήση κρυπτονομίσματος. Σχεδόν το ένα πέμπτο (18%) σταμάτησε γιατί έγινε υπερβολικά περίπλοκο τεχνικά.
 
Αυτή η έλλειψη κατανόησης θα μπορούσε να οδηγήσει σε δυσπιστία απέναντι στην ικανότητα των κρυπτονομισμάτων να κρατήσουν ασφαλή τα χρήματα των καταναλωτών. Για παράδειγμα, σχεδόν το ένα τρίτο (31%) των ερωτηθέντων δήλωσαν πως πιστεύουν ότι τα κρυπτονομίσματα είναι αρκετά ρευστά και πρέπει να σταθεροποιηθούν πριν προετοιμαστούν για τη χρήση τους. Υπάρχει επίσης η συνήθης αντίληψη μεταξύ των καταναλωτών πως τα κρυπτονομίσματα δεν θα βρίσκονται στις ζωές μας για πάντα. Το ένα τρίτο (35%) πιστεύει πως τα κρυπτονομίσματα είναι μία μόδα με την οποία δεν αξίζει να ασχοληθούμε. 
 
Ενώ το εκτεταμένο ενδιαφέρον για τα κρυπτονομίσματα μπορεί να έχει κορυφωθεί, υπάρχει ακόμη ζήτηση για τη χρήση της τεχνολογίας. Το ένα πέμπτο (20%) αυτών που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι ενώ δεν χρησιμοποιούν κρυπτονόμισμα τη δεδομένη περίοδο, θα ήθελαν να το κάνουν στο μέλλον. Ωστόσο, υπάρχει ακόμη η αμφιβολία ανάμεσα στους καταναλωτές – συχνά υποκινούμενη από τον φόβο πως υπάρχει ένα αληθινό ρίσκο για τα οικονομικά τους. Οι απατεώνες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα κρυπτονομίσματα προς όφελός τους, με περίπου έναν στους πέντε (19%) από αυτούς που ερωτήθηκαν να σχολιάζουν πως έχουν βιώσει επιθέσεις από hackers κατά τη διάρκεια συναλλαγών. Οι εγκληματίες δημιουργούν επίσης ψεύτικα ηλεκτρονικά πορτοφόλια για να προσελκύσουν κόσμο ώστε να επενδύσει απερίσκεπτα τα χρήματά του και το 15% των καταναλωτών έχει υπάρξει θύμα απατών από κρυπτονόμισμα. 
 
Η πρόσφατη κίνηση του Facebook θα ευαισθητοποιήσει τον κόσμο σχετικά με τα νομίσματα αυτά, αλλά αυτό που δεν είναι σαφές είναι οι συνέπειες, καλές ή κακές, που θα έχει αυτό στην ασφάλεια και την αξιοπιστία των κρυπτονομισμάτων, τα οποία βεβαίως δεν ελέγχονται ή ασφαλίζονται από τα έθνη-κράτη. Ποιος θα ρυθμίσει τον τρόπο που το Facebook χρησιμοποιεί αυτά τα νομίσματα και την πληροφορία που λαμβάνει ως συμβαλλόμενο μέρος σε αυτή τη χρήση; Η ασφάλεια τέτοιων νομισμάτων όπως και των δεδομένων των χρηστών τους είναι ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν εξ’ αρχής. To Facebook έχει δεχθεί πολλή πίεση τελευταία, και δικαιολογημένα, για το πως χρησιμοποιεί εμπιστευτικά δεδομένα. Οπότε είναι κατανοητό και ίσως συμβαίνει για καλό οι άνθρωποι να είναι καχύποπτοι με το Libra, μέχρι το Facebook να θέσει σε ισχύ τις απαραίτητες διασφαλίσεις.