Skip to main content

Τεχνητή νοημοσύνη και νευρολογία δημιουργούν ένα νέο κόσμο αρωμάτων

Νευροτεχνολογία και αλγόριθμοι γίνονται αρωματοποιοί.

Η κατασκευή αρωμάτων είναι μια τέχνη που οι ρίζες της ανάγονται στην αρχαία Αίγυπτο και την αρχαία Ελλάδα και έρχεται τώρα η σύμπραξη επιστήμης και τεχνολογίας για να ανοίξει νέους δρόμους στην αρωματοποιία. Οι σύγχρονοι αρωματοποιοί στρέφονται τώρα στη σύμπραξη της τεχνητής νοημοσύνης και της νευρολογίας με στόχο να δημιουργήσουν μια νέα γενιά αρωμάτων που θα παράγουν διαφόρων συναισθήματα σε όσους έρχονται σε επαφή με αυτά. Αρώματα που άλλα θα προκαλούν αισθήματα ευχαρίστησης, άλλα συναισθήματα ηρεμίας ακόμη και αρώματα που θα φέρνουν σε όποιον τα μυρίζει υπνηλία.

Ο Χιούγκο Φερέιρα είναι ερευνητής στο Ινστιτούτο Βιοφυσικής και Βιοϊατρικής Μηχανικής στη Λισαβόνα και χαρτογραφεί τη δραστηριότητα του εγκεφάλου και την απόκριση στα αρώματα για να δημιουργήσει μια βάση δεδομένων με ουσίες και συστατικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αυτά τα νέας γενιάς αρώματα

Πολλές εταιρείες καλλυντικών έχουν επενδύσει σε νευρολογικές έρευνες με στόχο την δημιουργία αρωμάτων που θα κάνουν τους καταναλωτές να αισθάνονται όμορφα. Η L’Oréal συνεργάστηκε με την εταιρεία νευροτεχνολογίας Emotiv και δημιούργησαν ένα σύστημα επιλογής αρωμάτων. Κατά τη διάρκεια του 2023, οι πελάτες σε καταστήματα Yves Saint Laurent σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούσαν μια κάσκα η οποία πραγματοποιεί ηλεκτροεγκεφαλογράφημα με στόχο να αναδειχθούν οι οσμές των αρωμάτων που .

Η εταιρεία Puig λέει ότι χρειάστηκαν 45 εκατομμύρια εγκεφαλικές μετρήσεις από άνδρες ηλικίας 18-35 ετών για να τελειοποιήσουν την κολόνια Phantom by Paco Rabanne, προσθέτοντας λεβάντα και λεμόνι στη συνταγή ως αποτέλεσμα των δικών τους σχετικών ερευνών. Το Givenchy Irresistible eau de parfum, η τελευταία έκδοση της σειράς Very Irresistible που είναι μπεστ σέλερ εδώ και 20 χρόνια, περιλαμβάνει ένα εκχύλισμα τριαντάφυλλου με την ονομασία «anti-morose» που επιλέχθηκε μετά από βιομετρική έρευνα.

Μπορεί οι μεγάλες εταιρείες του χώρου μπορούν να χρησιμοποιούν τα νέα επιστημονικά και τεχνολογικά εργαλεία για να δημιουργούν νέα αρώματα που έχουν όπως είναι ευνόητο πιο μαζικά χαρακτηριστικά αναπτύσσεται από μικρότερες εταιρείες όπως η νοτιοαμερικανική και η EveryHuman στην χρησιμοποιούν αλγορίθμους για να δημιουργούν περισσότερο προσωποποιημένα αρώματα που απευθύνονται σε λίγους ανθρώπους ή ακόμη και σε ένα μόνο άτομο.

Naftemporiki.gr