Skip to main content

Ηλεκτρικό, αυτόνομο βαν που μπορεί να συναρμολογηθεί μόλις σε 4 ώρες

Ένα αυτόνομο ηλεκτρικό βαν, το οποίο θα μπορούσε να βρίσκεται στους δρόμους της Μ. Βρετανίας του χρόνου, αποκαλύφθηκε στη συνδιάσκεψη του Wired στο Λονδίνο.

Ο σχεδιασμός και τα ελαφρά υλικά του οχήματος, σύμφωνα με την εταιρεία, σημαίνουν πως είναι δυνατή η συναρμολόγησή του από ένα άτομο μέσα σε χρονικό διάστημα μόλις τεσσάρων ωρών, υποστήριξε η εταιρεία που το ανέπτυξε- συμπληρώνοντας πως θα είναι έτοιμα για αυτόνομη λειτουργία μόλις περαστεί η σχετική νομοθεσία από τη βρετανική κυβέρνηση, που με τη σειρά της επιθυμεί να δει αυτόνομα οχήματα στους δρόμους της χώρας μέχρι το 2020.

«Βρίσκουμε τα σημερινά φορτηγά τελείως απαράδεκτα. Είναι θορυβώδη, μολύνουν και δεν είναι φιλικά» είπε ο Ντένις Σβέρντλοφ, διευθύνων σύμβουλος της Charge, της εταιρείας πίσω από το όχημα, σύμφωνα με το BBC.

«Φτιάχνουμε φορτηγά όπως θα έπρεπε να είναι- οικονομικά, κομψά, αθόρυβα, καθαρά και ασφαλή. Απομακρύνουμε όλα τα εμπόδια για τα ηλεκτρικά οχήματα, βάζοντάς τα στην ίδια τιμή με τα συμβατικά φορτηγά, δίνοντας σε κάθε διαχειριστή στόλου, έμπορο ή εταιρεία, ανεξαρτήτως μεγέθους, τη δυνατότητα να αλλάξει τον τρόπο που μεταφέρει αγαθά και να κάνει τις πόλεις μας καλύτερα μέρη για να ζει κανείς».

Η Charge σχεδιάζει να αναπτύξει φορτηγά σε ένα εύρος μεγεθών, από 3,5 μέχρι 26 τόνους και συνομιλεί με μεγάλες εταιρείες του χώρου. Η δυνατότητα εύκολης συναρμολόγησης οφείλεται στα πολύ ελαφρά συνθετικά υλικά. Όσον αφορά στο λογισμικό αυτόνομης κίνησης, έχει αναπτυχθεί από την ίδια την εταιρεία, και είναι έτοιμο να «φορτωθεί» στα φορτηγά «με το πάτημα ενός κουμπιού», μόλις η κυβέρνηση επιτρέψει την κίνησή τους στους βρετανικούς δρόμους, σύμφωνα με την εταιρεία.

Η Charge σχεδιάζει να ανοίξει ένα εργοστάσιο στο Oxfordshire το επόμενο έτος, με μια ομάδα 10 ατόμων που θα εργάζονται δύο βάρδιες την ημέρα για τη συναρμολόγηση 10.000 φορτηγών μέσα στο πρώτο έτος λειτουργίας. Σημειώνεται πως επίσης πως η εταιρεία συνεργάζεται με τη Formula E (αγώνες ηλεκτρικών οχημάτων), ενώ ο Σβέρντλοφ είναι επίσης επικεφαλής της Roborace, που κατασκευάζει αγωνιστικά οχήματα που κινούνται με τεχνητή νοημοσύνη.