Skip to main content

Κ. Γαβρόγλου: Ορθολογικό και με ενισχυμένη παιδαγωγική διάσταση το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

«Ορθολογικό και με ενισχυμένη παιδαγωγική διάσταση» χαρακτήρισε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, το σχέδιο για τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Δίνεται μία ρεαλιστική λύση και το πιο σοβαρό είναι ότι δίνουμε μιαν απάντηση σε ένα υπαρκτό πρόβλημα, που θέλουμε να λύσουμε: Ότι ουσιαστικά δεν έχουμε Γ΄ Λυκείου στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Είναι μία τάξη ακυρωμένη από μία πραγματικότητα, η οποία με τον καιρό έχει διαμορφωθεί. Όσοι έχουν παιδιά στην Γ΄ Λυκείου ή τα ίδια τα παιδιά της τάξης αυτής καταλαβαίνουν τι εννοώ και αυτό έχει γίνει παρά τις όποιες φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών μας» δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9 FM»  για τη φιλοσοφία της πρότασης, που ανακοίνωσε ο ίδιος την Πέμπτη και τίθεται από βδομάδα σε διαβούλευση, ώστε πριν από το Πάσχα να είναι νόμος του κράτους.

Όπως σημείωσε, οι εγκύκλιες σπουδές ολοκληρώνονται στη Β’ Λυκείου και η γενική παιδεία συνεχίζεται και στη Γ’ Λυκείου, αλλά συνεχίζεται σε ένα πλαίσιο προετοιμασίας για το πανεπιστήμιο. «Θα έχουμε λίγα μαθήματα, με πολλές ώρες το κάθε μάθημα, για να μπορούν και οι εκπαιδευτικοί να έχουν μία άνεση στη διαχείριση της ύλης -δεν θα αυξηθεί αναλογικά- αλλά και τα παιδιά να έχουν την άνεση για επαναλήψεις, ερωτήσεις, συζητήσεις» πρόσθεσε.

Απαντώντας στις επιφυλάξεις που εξέφρασε η ΟΛΜΕ για το αδιάβλητο των ενδοσχολικών εξετάσεων απολυτηρίου, ο υπουργός κάλεσε την Ομοσπονδία να απαντήσει εάν συμφωνεί με τον σημερινό τρόπο που οι μαθητές αποκτούν απολυτήριο, καθώς και να δηλώσει δημόσια εάν δεν έχει εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς.

Σχετικά με τη συμπλήρωση -τον Οκτώβριο- των πρώτων μηχανογραφικών δελτίων, μέσα από τα οποία θα προκύψουν τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης, διαβεβαίωσε πως έπειτα από «πάρα πολλές συζητήσεις με σχολεία, μαθητές, εκπαιδευτικούς, επιστήμονες» η διαδικασία που ανακοινώθηκε δεν έχει δυσκολίες ως προς την κατανόηση και δεν επιφέρει επιπρόσθετη πίεση στους μαθητές.

«Για πρώτη φορά τα τελευταία 50 χρόνια αρχίζει και υπάρχει η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης με μόνον το απολυτήριο. Το πρώτο δελτίο θα το συμπληρώσουν τον Οκτώβριο οι μαθητές -σήμερα της Β΄ Λυκείου- που τότε θα είναι στη Γ΄ Λυκείου. Αυτό είναι μία διαφοροποίηση από τις προτάσεις που είχαμε καταθέσει τον Σεπτέμβριο. Έχουμε κάνει πάρα πολλές συζητήσεις με σχολεία, μαθητές, εκπαιδευτικούς, επιστήμονες και θεωρούμε ότι στην αρχή θα πρέπει να μην έχουν δυσκολίες στην κατανόηση, ούτε και καμιά επιπρόσθετη πίεση. Είναι ένα δελτίο, το οποίο θα συμπληρώνουν τον Οκτώβριο, όταν είναι στην Γ΄ Λυκείου, είναι ένα δελτίο που δεν θα τους δεσμεύει σε ποιο τμήμα θα πάνε. Τον Φεβρουάριο δεν θα το ξανασυμπληρώνουν, αλλά θα δεσμεύονται ως προς το Τμήμα που θα θελήσουν να σπουδάσουν» σημείωσε.

Σε ό,τι αφορά τα βήματα μέχρι την ολοκλήρωση της αναδιάταξης του χώρου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σημείωσε ότι το δρόμο της Βουλής παίρνουν άμεσα οι συνέργειες των Ιδρυμάτων στη Δυτική Μακεδονία, όπως και το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη. Γνωστοποίησε παράλληλα πως σε πολύ καλό δρόμο βρίσκεται η συζήτηση ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Πατρών και το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, όπου υπάρχει μία πρόταση για τη Σχολή Μηχανικών του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας να γίνει Σχολή Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με έδρα την Πάτρα και τα υπόλοιπα τμήματα να πάνε στο Πανεπιστήμιο Πατρών, όπου θα ιδρυθεί Νομικό Τμήμα, Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας.

Με τα νομοσχέδια που πρόκειται να ψηφιστούν το επόμενο διάστημα, όπως εξήγησε, ολοκληρώνεται ο πρώτος κύκλος παρεμβάσεων της κυβέρνησης στην Παιδεία και ξεκινά ένας νέος κύκλος, ο οποίος θα δίδει έμφαση στην ποιότητα της εκπαίδευσης. Ο υπουργός «έκλεισε» οριστικά τη συζήτηση, η οποία είχε ανοίξει τις τελευταίες μέρες μέσα από εισηγήσεις πανεπιστημιακών τμημάτων για τη δυνατότητα προαιρετικής αφυπηρέτησης των μελών ΔΕΠ στα 70 έτη, γνωστοποιώντας ότι στη σημερινή σύνοδο των πρυτάνεων προτίθεται να ανακοινώσει νέες θέσεις καθηγητών.

Για τον προγραμματισμό των μόνιμων διορισμών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση διευκρίνισε ότι για τις 4.500 προσλήψεις που έχουν προϋπολογιστεί για το 2019, σε λίγες μέρες το ΑΣΕΠ θα προχωρήσει στην προκήρυξη και το άνοιγμα του συστήματος για αιτήσεις και αμέσως μετά θα εκδοθεί η πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου για τον προγραμματισμό των 5.250 διορισμών, για το 2020.

Τέλος, εν αναμονή της συνεδρίασης της Ιεραρχίας, την ερχόμενη Τρίτη, ο κ. Γαβρόγλου εξέφρασε την ελπίδα «να συνεχιστεί ο διάλογος και για τα θέματα μισθοδοσίας, για τα οποία η Ιεραρχία έχει δηλώσει ότι αρνείται να συζητήσει».