Skip to main content

Τα τρία σημάδια ότι οι υπεύθυνοι πρόσληψης λένε ψέματα

Σχεδόν το 40% των διευθυντών προσλήψεων λένε ψέματα κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων για εργασία

Οι συνεντεύξεις μοιάζουν πολύ με τα πρώτα ραντεβού. Όταν είστε υποψήφιοι για μια θέση εργασίας, μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να πείτε ψέματα ή να καταβάλλετε επιπλέον προσπάθεια για να κάνετε καλή εντύπωση στο άτομο που κάθεται απέναντί σας.

Ωστοσο, αποδεικνύεται ότι οι υποψήφιοι δεν είναι οι μόνοι που παραποιούν την αλήθεια. Σχεδόν το 40% των διευθυντών προσλήψεων παραδέχονται ότι λένε ψέματα κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Resume Builder, η οποία διεξήγαγε δημοσκόπηση σε πάνω από 1.000 διευθυντές τον Αύγουστο, και την οποία επικαλείται το cnbc

Τα πιο συνηθισμένα ψέματα αφορούσαν τις αρμοδιότητες και την επαγγελματική εξέλιξη στην εταιρεία. Για παράδειγμα, μπορεί να ειπωθεί ότι υπάρχουν πολλές ευκαιρίες ανέλιξης χωρίς να δοθούν λεπτομέρειες σχετικά με το πώς οι εργαζόμενοι συνεργάζονται με διαφορετικές ομάδες ή πώς παίρνουν προαγωγή.

Επίσης οι διευθυντές προσλήψεων δήλωσαν επίσης ότι λένε ψέματα για τις αμοιβές, τα επιδόματα και την οικονομική κατάσταση της επιχείρησης, συχνά για να καλύψουν αρνητικές πληροφορίες – ή για να προσελκύσουν υποψηφίους με περισσότερα προσόντα.

“Μπορεί να υπάρχουν κάποια ψήγματα αλήθειας εκεί μέσα”, λέει η Julie Bauke, επικεφαλής σύμβουλος σταδιοδρομίας της εταιρείας  The Bauke Group

Είναι δύσκολο να «τσακώσετε» τον διευθυντή προσλήψεων να λέει ψέματα, αλλά υπάρχουν τρεις χαρακτηριστικές περιπτώσεις που μπορούν να χτυπήσουν καμπανάκι.

Σας αποθαρρύνουν από το να μιλήσετε με άλλους υπαλλήλους

Οι συνεντεύξεις υποτίθεται ότι είναι ένας δρόμος αμφίδρομος. Έτσι, αν αυτός που παιρνει την συνέντευξη φαίνεται ταραγμένος, αρνητικός ή αμυντικός όταν λέτε ότι θα θέλατε να μιλήσετε με έναν υπάλληλο, αυτό είναι   λέει η Bauke.

Θα μπορούσε να υποδηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται τους υπαλλήλους του ή ότι δεν έχει εμπιστοσύνη στην εταιρική του κουλτούρα.

Σε μια συνέντευξη για δουλειά, “οι διευθυντές προσλήψεων μπορούν λίγο-πολύ να ελέγξουν την αφήγηση, αλλά οι περισσότεροι εργαζόμενοι θα είναι 100% ειλικρινείς όταν τους ρωτήσετε πώς είναι πραγματικά να εργάζεσαι στην εταιρεία”, εξηγεί η Bauke. “Μερικές φορές, αυτό δεν λειτουργεί υπέρ του διευθυντή”.

Ασάφειες

Ανησυχητικό δείγμα για τον υποψήφιο είναι απαντήσεις που τον αφήνουν πιο μπερδεμένο από ό,τι στην αρχή, λέει η Chelsea Jay, σύμβουλος καριέρας.

Δώστε προσοχή στο πόσο συχνά ένας εργοδότης αντιφάσκει με τον εαυτό του, ειδικά όταν απαντά σε μια απλή ερώτηση, όπως “Πώς είναι τα ωράρια;”.

Αν χρησιμοποιεί λέξεις όπως “αλλά”, “ενδεχομένως” και “θα μπορούσε”, πρόκειται για ένδειξη ότι λέει ψέματα”, λέει η Jay.

“Αν ήταν ξεκάθαρος, θα απαντούσε στην ερώτηση άμεσα, αλλά μιλώντας στρογγυλεμένα, μπορεί να προσπαθεί να κερδίσει χρόνο για να σκεφτεί τι θα πει στη συνέχεια ή να σας αποσπάσει την προσοχή από την αλήθεια με περιττές λεπτομέρειες”.

Αποφεύγουν τις ερωτήσεις

Ένας υπεύθυνος προσλήψεων που μιλάει πολύ λίγο είναι εξίσου ανησυχητικός με αυτόν που μιλάει πολύ. Η Jay υποστηρίζει ότι αυτή είναι μια άλλη κοινή τακτική υπεκφυγής.

“Όταν λέει ότι δεν γνωρίζει ορισμένες λεπτομέρειες σχετικά με τον υπό πρόσληψη ρόλο, πιθανόν να κρύβει κάτι”, υπογραμμίζει. “Αν ρωτήσετε κάποιον ποιος είναι ο μισθός και σας πει ότι δεν έχει αποφασίσει ακόμα, αυτό σημαίνει ότι σχεδιάζει να σας ρίξει”

Η αποφυγή των ερωτήσεων μπορεί επίσης να είναι σημάδι ενός μεγαλύτερου προβλήματος σχετικά με την κουλτούρα της εταιρείας.

“Για μένα, σηματοδοτεί ότι η εταιρεία είναι ανοργάνωτη και δεν παίρνει τη διαδικασία πρόσληψης πολύ σοβαρά”, λέει η Jay. “Δείχνει επίσης ότι μπορεί να έχετε προβλήματα και μετά την πρόσληψή σας … ότι τα ζητήματα μπορεί να είναι συνεχώς στον αέρα”.

naftemporiki.gr