«Παραλείψεις και καθυστερήσεις της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση προσφύγων στα δημόσια σχολεία διαπιστώνουν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Σε ερώτηση που κατέθεσαν 40 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης προς την υπουργό Παιδείας και τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, επισημαίνουν πως αν και η σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει, «η πρόσβαση των προσφύγων στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα δεν γίνεται απρόσκοπτα, γεγονός που επιφέρει μια σειρά από αρνητικές κοινωνικές και παιδαγωγικές συνέπειες».
Ειδικότερα, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – μεταξύ των οποίων ο πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης και η πρώην υφυπουργός Μερόπη Τζούφη – αναφέρουν πως, για το τρέχον σχολικό έτος, δεν έχει υπογραφεί η απαραίτητη υπουργική απόφαση για την ίδρυση των Δομών Υποδοχής & Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ) και υπογραμμίζουν πως πέρυσι η σχετική απόφαση είχε υπογραφεί εγκαίρως, πριν την έναρξη των μαθημάτων. Όπως σημειώνουν, η μη έκδοση της απόφασης έχει ως αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς σε πόσα και ποια σχολεία θα λειτουργήσουν οι συγκεκριμένες δομές.
Προβλήματα, σύμφωνα με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, υπάρχουν και με τη μετακίνηση των μαθητών. «Την προηγούμενη χρονιά, ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης (ΔΟΜ) είχε αναλάβει επιτυχώς τη μεταφορά των μαθητών προσφύγων, έπειτα από συμφωνία με την απερχόμενη κυβέρνηση. Φέτος, το κενό αυτό καλύπτεται μερικώς από τις Περιφέρειες, ενώ ακόμα δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αρκετούς μαθητές που διαμένουν σε Κέντρα Φιλοξενίας ανά την Ελλάδα» υποστηρίζουν.
Επιπλέον, όπως παρατηρούν, η ανάκληση της εγκυκλίου για την απόδοση ΑΜΚΑ σε μετανάστες, αιτούντες διεθνούς προστασίας και ασυνόδευτα προσφυγόπουλα από τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννη Βρούτση, δυσχεραίνει τον ιατρικό έλεγχο και τους εμβολιασμούς των μαθητών προσφύγων, οι οποίοι είναι απαραίτητοι για την εγγραφή τους στο ελληνικό δημόσιο σχολείο.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ καλούν την κυβέρνηση «να δώσει άμεσες λύσεις και να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη και ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα».