Skip to main content

Neptune Maritime Leasing: Σε τροχιά ραγδαίας ανάπτυξης

Έως τις 19 Μαρτίου η Costamare είχε επενδύσει στην πλατφόρμα 123,3 εκατ. δολ.

Ραγδαία ανάπτυξη σημειώνει τον τελευταίο χρόνο η πλατφόρμα χρηματοδοτικής μίσθωσης Neptune Maritime Leasing, κύριος μέτοχος της οποίας είναι η Costamare, συμφερόντων Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου.

Σημειώνεται ότι η τελευταία συμφώνησε τον Μάρτιο του 2023 με τη Neptune και τους μετόχους της να επενδύσει στην πλατφόρμα έως και 200 εκατ. δολάρια για έως και το 40% των κοινών μετοχών και έως και το 79,05% των προνομιούχων μετοχών.

Τότε, η Neptune είχε υπό την κατοχή της ένα containership και τρία bulk carriers, κάτω από συμφωνίες πώλησης και επαναμίσθωσης (sale and leaseback).

Έναν χρόνο μετά, η πλατφόρμα της έχει φτάσει τα 24 πλοία σε αντίστοιχες συμφωνίες: 16 bulkers, τέσσερα tankers, ένα containership και τρία πλοία υποστήριξης υπεράκτιων δραστηριοτήτων (offshore supply vessels), όπως αποκάλυψε η Costamare στην ετήσια έκθεση που δημοσίευσε για το 2023.

Η Neptune ιδρύθηκε το 2021 από τον πολύ έμπειρο στα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης Χάρη Αντωνίου, προσφέροντας ευέλικτες λύσεις στους πλοιοκτήτες. Η στρατηγική της είναι να χτίσει ένα χαρτοφυλάκιο μακροπρόθεσμων συμβολαίων σχετικών με συναλλαγές πώλησης και επαναμίσθωσης στη ναυτιλία.

Σημειώνεται ότι έως και τις 19 Μαρτίου του τρέχοντος έτους η Costamare είχε επενδύσει 123,3 εκατ. δολάρια στην πλατφόρμα, ελέγχοντας το 36,6% των κοινών μετοχών και το 73,2% των προνομιούχων.

Στη Neptune συμμετέχει ως επενδυτής και το Latsco Family Office, της οικογένειας της κ. Μαριάννας Ι. Λάτση.

Δυναμικό ξεκίνημα στο έτος

Αρκετά δραστήριο ήταν το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους για τη Neptune Maritime Leasing.

Τον Φεβρουάριο απέκτησε ένα bulk carrier και το επαναμίσθωσε στον πωλητή μέσω «ναύλωσης γυμνού πλοίου» (bareboat charter) για μια περίοδο πέντε ετών. Ο πωλητής έχει την υποχρέωση να αγοράσει το πλοίο στο τέλος της περιόδου και το δικαίωμα να το αγοράσει πριν από το τέλος αυτής σε προσυμφωνημένη τιμή.

Η NML απέκτησε ένα ακόμη bulk carrier τον Φεβρουάριο, με χαμηλότερο τίμημα, αλλά με ίδια διάρκεια και παρόμοιους όρους.

Την ίδια ώρα, στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου η εταιρεία υπέγραψε δεσμευτικές επιστολές, που υπόκεινται σε οριστική έγκριση, με πλοιοκτήτες για την απόκτηση δύο πλοίων σε συμφωνίες sale and bareboat, βάσει των οποίων τα πλοία θα επαναναυλωθούν στους πωλητές για ένα ποσό έως και 32,5 εκατ. δολάρια.

Επιπλέον, κατά το εξεταζόμενο διάστημα, 11 θυγατρικές της Neptune Maritime Leasing σύναψαν επτά δανειακές συμβάσεις για τη χρηματοδότηση 11 συμφωνιών πώλησης και επαναμίσθωσης τις οποίες υλοποιούν.

Η Costamare

Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Costamare ελέγχει σήμερα έναν στόλο 68 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας 513.000 TEUs και 37 μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, χωρητικότητας 2,53 εκατ. dwt.

Την ίδια ώρα, λειτουργεί και μία επιχειρησιακή πλατφόρμα χύδην ξηρού φορτίου, η οποία ναυλώνει/εκμισθώνει πλοία χύδην ξηρού φορτίου, συνάπτει συμβάσεις μεταφοράς και χρησιμοποιεί λύσεις αντιστάθμισης κινδύνου.

Η Costamare Bulkers είχε ναυλώσει έως τις 19 Μαρτίου συνολικά 50 bulk carriers.