Skip to main content

Στη δίνη της κρίσης στη Μέση Ανατολή ο όμιλος CMA CGM

Μειωμένα τα μεγέθη του γαλλικού γίγαντα το 2023 εν μέσω σταθερού όγκου εμπορευματοκιβωτίων

Μειωμένα έσοδα και καθαρά κέρδη, λόγω σταδιακής επιδείνωσης του περιβάλλοντος της ναυτιλίας, παρουσίασε το 2023, σε σχέση με το 2022, ο γαλλικός γίγαντας τακτικών γραμμών και logistics CMA CGM.

Ο γαλλικός θαλάσσιος μεταφορέας, υπό την ηγεσία του Rodolphe Saadé, είδε τα κέρδη του να μειώνονται απότομα πέρυσι εν μέσω της επιβράδυνσης των ναύλων έπειτα από δύο εξαιρετικά κερδοφόρες χρονιές το 2021 και το 2022.

Η συρρίκνωση των μεγεθών αποδίδεται στις γεωπολιτικές εντάσεις με την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα και τις στοχευμένες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία, οι οποίες δημιούργησαν κινδύνους και μεγάλες αβεβαιότητες στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Τα αποτελέσματα

Σύμφωνα με ανακοίνωση του γαλλικού ομίλου, τα έσοδα για το σύνολο του 2023 ανήλθαν σε 47 δισ. δολάρια, έναντι 74,5 δισ. δολαρίων το 2022, σημειώνοντας μείωση κατά 36,9% σε ετήσια βάση.

Τα EBITDA ανήλθαν σε 9 δισ. δολάρια έναντι 33,31 δισ. δολαρίων το 2022, μειωμένα κατά 72,9%, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 3,6 δισ. δολάρια το 2023 από 24,88 δισ. δολάρια που ήταν το 2022.

Συνολικά, κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς μεταφέρθηκαν 21,8 εκατ. TEUs, έναντι 21,74 εκατ. TEUs το 2022, αυξημένα κατά 0,5%.

Τα έσοδα από τις θαλάσσιες ναυτιλιακές δραστηριότητες μειώθηκαν κατά 46,7% σε ετήσια βάση, στα 31,4 δισ. δολάρια έναντι 58,95 δισ. δολαρίων το 2022.

Παράλληλα τα έσοδα από τις δραστηριότητες εφοδιαστικής υποχώρησαν ελαφρώς κατά 5,5% κατά τη διάρκεια του 2023, στα 15,2 δισ. δολάρια έναντι 16,09 δισ. δολαρίων το 2022, κυρίως λόγω της επιστροφής σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας στις δραστηριότητες διαχείρισης εμπορευματικών μεταφορών.

Τα EBITDA ανήλθαν σε 1,4 δισ. δολ., ήτοι 12,5% υψηλότερα απ’ ό,τι το 2022.

Η διοίκηση

Όπως τονίζει ο γαλλικός όμιλος, του οποίου ο καθαρός δανεισμός ανέρχεται σε 3,7 δισ. δολάρια, ο ισολογισμός είναι σταθερός και παρέχει σταθερά θεμέλια στην CMA CGM για να αντιμετωπίσει την κυκλική ύφεση με αυτοπεποίθηση, συνεχίζοντας παράλληλα να επενδύει.

«Καθώς ο κλάδος μας ομαλοποιείται, οι επιδόσεις του ομίλου παρέμειναν σταθερές το 2023. Οι συνθήκες της ναυτιλιακής αγοράς επιδεινώθηκαν σταδιακά κατά τη διάρκεια του έτους. Τα αποτελέσματά μας είναι μειωμένα, όπως αναμέναμε. Τα logistics, από την άλλη πλευρά, αποδεικνύονται πιο ανθεκτικά και αντιπροσωπεύουν σημαντικό μέρος των δραστηριοτήτων μας», ανέφερε σε δήλωσή του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Rodolphe Saadé.

Όπως προσθέτει ο ίδιος, ο όμιλος, με τη στήριξη της χρηματοοικονομικής δύναμης και της δέσμευσης των εργαζομένων του, θα συνεχίσει να επενδύει στον μετασχηματισμό του -ιδίως στην απεξάρτηση από τον άνθρακα- και την τεχνητή νοημοσύνη, προκειμένου να συνεχίσει τη βιώσιμη και κερδοφόρα ανάπτυξή του».

Σημειώνεται ότι ο γαλλικός όμιλος κάνει λόγο για την πιθανότητα υποτονικής παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης το 2024, ωστόσο εκτιμά ότι το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών αναμένεται να ανακάμψει φέτος από τα χαμηλά επίπεδα του 2023, λόγω των καταναλωτικών δαπανών και της αναπλήρωσης των αποθεμάτων.

Οι επενδύσεις

Ο γαλλικός όμιλος αναμένεται έως το 2027 να επενδύσει περισσότερα από 15 δισ. δολάρια σε έναν στόλο σχεδόν 120 πλοίων, που θα κινούνται με LNG και μεθανόλη. Επίσης, τα δέκα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει περισσότερα από 200 εκατ. δολάρια για την αναβάθμιση των πλοίων του με εκτροπείς, βολβοειδή τόξα, έλικες και άλλες βελτιώσεις.

Η CMA CGM παρέλαβε το κατασκευασμένο το 2023 «CMA CGM MERMAID», το πρώτο πλοίο μιας σειράς δέκα containerships, με μοναδικό σχεδιασμό στον κόσμο για καλύτερες ενεργειακές επιδόσεις.

Επίσης, η CMA CGM ολοκλήρωσε πέρυσι την εξαγορά των τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων της GCT Bayonne και της Νέας Υόρκης, ύψους 2,8 δισ. δολαρίων.

Επιπλέον συμφώνησε να εξαγοράσει τη γαλλική Bolloré Logistics, μια συμφωνία αξίας περίπου 5 δισ. δολαρίων, που θα τη βοηθήσει να γίνει ένας από τους πέντε μεγαλύτερους παρόχους μεταφορών και logistics παγκοσμίως.