Skip to main content

Ναυτιλία: Η ανάκαμψη του εμπορίου απογείωσε τις ασφαλίσεις

Στα 35,8 δισ. δολ. ανήλθαν τα θαλάσσια ασφάλιστρα το 2022

H ανάκαμψη του εμπορίου μετά την πανδημία και η ενισχυμένη αξία των περιουσιακών στοιχείων και των ατυχημάτων οδήγησαν σε αύξηση των θαλάσσιων ασφαλίσεων το 2022.

Η ετήσια έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Θαλάσσιων Ασφαλίσεων (IUMI) διαπιστώνει ότι οι θαλάσσιες ασφαλίσεις το 2022 ανήλθαν σε 35,8 δισ. δολάρια ΗΠΑ, αύξηση κατά 8,3% σε σύγκριση με το 2021.

Ανά κλάδο δραστηριότητας, το φορτίο συνέχισε να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς με 57,3%, ακολουθούμενο από το κύτος του πλοίου με 23,4%, τις θαλάσσιες πλατφόρμες για την υπεράκτια ενέργεια με 11,5% και τη θαλάσσια ευθύνη για ζημιές έναντι τρίτων (marine liability), εξαιρουμένης της αστικής, με 7,7%.

Τα ασφάλιστρα για το κύτος του πλοίου -περιλαμβάνουν ό,τι βρίσκεται πάνω σε αυτό- για την ίδια χρονιά διαμορφώθηκαν στα 8,4 δισ. δολάρια ΗΠΑ, αυξημένα κατά 5,7% σε σχέση με το 2021.

Όπως υποστηρίζουν οι ναυτασφαλιστές, η μεγαλύτερη δραστηριότητα, τα περισσότερα πλοία, η αύξηση των αξιών και η μειωμένη χωρητικότητα στην αγορά ευθύνονται για την άνοδο αυτή.

Επισημαίνουν επίσης ότι το 2022 παρατηρήθηκε αύξηση των ατυχημάτων σε containerships, αλλά και κρουαζιερόπλοια που έχουν επανέλθει σε πλήρη δραστηριότητα μετά την πανδημία.

Η κατανομή των ασφαλίστρων για το κύτος του πλοίου σε περιφέρειες και αγορές παρέμεινε σταθερή, με την Ευρώπη να κυριαρχεί με 51,7% και να ακολουθείται από την Ασία/Ειρηνικό με 37%.

Τα ασφάλιστρα για την ασφάλιση εμπορευμάτων το 2022 έφθασαν τα 20,5 δισ. δολάρια ΗΠΑ, σημειώνοντας αύξηση 8,3% σε σχέση με πέρσι, συνεχίζοντας την τάση ανάπτυξης της αγοράς στον τομέα αυτόν.

Αυτό οφείλεται στην ανάκαμψη του παγκόσμιου εμπορίου μετά την πανδημία. Οι δείκτες ζημιών είχαν επιστρέψει σε πιο φυσιολογικά επίπεδα για το 2022, ενώ είχαν ξεκινήσει στο χαμηλότερο σημείο τους από το 2015.

Υπεράκτια ενέργεια

Ο τομέας της υπεράκτιας ενέργειας συνέχισε την τριετή πορεία αύξησης της βάσης ασφαλίστρων αναφέροντας 4,1 δισ. δολάρια ΗΠΑ για το 2022, δηλαδή αύξηση 7,3%.

Η άνοδος των τιμών του πετρελαίου ήταν σε μεγάλο βαθμό η αιτία, μεταφραζόμενη σε αυξημένη υπεράκτια δραστηριότητα και αύξηση των μέσων ημερομισθίων.

Στα σχόλιά της η Διεθνής Ένωση Ναυτασφαλιστών επισημαίνει ότι ένας ανησυχητικός παράγοντας για το μέλλον είναι οι πυρκαγιές σε containerships και πλοία μεταφοράς οχημάτων, που γίνονται όλο και πιο συχνές.