Skip to main content

Μ. Αγγελικούση: 420 εκατ. δολάρια για δύο ακόμα LNG carriers από την Maran Gas

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Ποδαρικό στη νέα χρονιά με δύο νέες παραγγελίες LNG carriers έκανε η Maran Gas. Ο βραχίονας των LNG carriers του ομίλου Μαρίας Αγγελικούση συμφώνησε με τα ναυπηγεία της Daewoo (DSME) για να κατασκευάσει ακόμα δύο πλοία στην Ν. Κορέα έναντι 420 εκατ. δολαρίων.

Η Maran Gas εξάσκησε το option που είχε στη διάθεσή της, από την προηγούμενη συμφωνία με τον όμιλο Daewoo που προέβλεπε την κατασκευή δύο συν δύο LNG carriers. Με την τελευταία συμφωνία ο στόλος της εταιρείας φτάνει τα 43 εν ενεργεία και ακόμα εννέα υπό ναυπήγηση. Τα δύο πρώτα αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο 2024 ενώ τα τελευταία δύο μέσα στο 2025.

Τα νεότευκτα 174.000 cbm το καθένα, θα κατασκευαστούν με συστήματα πρόωσης ME-GI. Η DSME ανέφερε επίσης ότι θα εξοπλιστούν με ακόμα «πιο προηγμένα συστήματα διαχείρισης αερίων» που μπορούν να «μειώσουν σημαντικά» τις εκπομπές αερίων στην ατμόσφαιρα, δίνοντας μια αποτελεσματική λύση στις απαιτήσεις που φέρνουν οι κανονισμοί για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Ιδιαίτερα παραγωγική ήταν όμως και η προηγούμενη χρονιά. Εκτός από τις παραγγελίες, η εταιρείας παρέλαβε και πέντε νεότευκτα LNG carriers. Μάλιστα το  “Maran Gas Isabella” έχει σύστημα λίπανσης (air lubrication system) κάτι που μειώνει τις απώλειες στο φορτίο του πλοίου κατά το γέμισμα.

Επισημαίνεται ότι ο μεγαλύτερος ελληνικός ναυτιλιακός όμιλος, τον περασμένο Οκτώβριο  υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την «Korea Eximbank», στο Μέγαρο του ομίλου στο Δέλτα Φαλήρου. Η κορεατική τράπεζα θα χρηματοδοτήσει τις επενδύσεις των εταιρειών του ομίλου σε πλοία φιλικά προς το περιβάλλον, τα οποία θα κατασκευαστούν σε κορεατικά ναυπηγεία. Και σύμφωνα με την κα. Αγγελικούση  το LNG είναι το καθαρότερο ορυκτό καύσιμο αφού εκπέμπει 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν διαθέσιμες και οι υποδομές.