Η συνεργασία μεταξύ Ιράν και Ηνωμένων Πολιτειών δεν είναι δυνατή όσο η Ουάσιγκτον συνεχίζει να υποστηρίζει το Ισραήλ και να διατηρεί στρατιωτικές βάσεις και να παρεμβαίνει στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, δήλωσε τη Δευτέρα ο Ανώτατος Ηγέτης του Ιράν, Αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ.
Οι δηλώσεις του Χαμενεΐ έρχονται την ώρα που η κυβέρνηση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ επιδιώκει να αυξήσει την πίεση στο Ιράν.
«Οι Αμερικανοί λένε μερικές φορές ότι θα ήθελαν να συνεργαστούν με το Ιράν. Η συνεργασία με το Ιράν δεν είναι δυνατή όσο οι ΗΠΑ συνεχίζουν να υποστηρίζουν το καταραμένο σιωνιστικό καθεστώς, να διατηρούν στρατιωτικές βάσεις και να παρεμβαίνουν στην περιοχή», δήλωσε ο Χαμενεΐ, σύμφωνα με κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Ο Τραμπ δήλωσε τον Οκτώβριο ότι οι ΗΠΑ θα είναι έτοιμες για να συνάψουν συμφωνία με το Ιράν όταν η Τεχεράνη είναι έτοιμη να το πράξει, λέγοντας: «Το χέρι φιλίας και συνεργασίας [με το Ιράν] είναι ανοιχτό».
Οι συνομιλίες για τα πυρηνικά
Οι δύο χώρες πραγματοποίησαν πέντε γύρους πυρηνικών συνομιλιών, πριν από έναν 12ήμερο πόλεμο μεταξύ Ιράν και Ισραήλ τον Ιούνιο, στον οποίο συμμετείχε η Ουάσινγκτον χτυπώντας βασικές ιρανικές πυρηνικές εγκαταστάσεις.
Οι συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευρών αντιμετώπισαν σημαντικά εμπόδια, όπως το ζήτημα του εμπλουτισμού ουρανίου σε ιρανικό έδαφος, τον οποίο οι δυτικές δυνάμεις θέλουν να μειώσουν στο μηδέν για να ελαχιστοποιήσουν οποιονδήποτε κίνδυνο οπλοποίησης, ένα σχέδιο που η Τεχεράνη έχει απορρίψει.
Πηγή: Reuters
Για να εμφανίζονται περισσότερα άρθρα της Ναυτεμπορικής στις αναζητήσεις σας εύκολα και γρήγορα, πρέπει να προσθέσετε το site στις προτιμώμενες πηγές σας. Μπορείτε να το κάνετε πηγαίνοντας εδώ.












