Skip to main content

Οι Κορεάτες τρέχουν στα ψιλικατζίδικα και τους αυτόματους πωλητές για … ράβδους χρυσού

www.joongang.co.kr/

Εκτίναξη της ζήτησης για χρυσό στη φυσική του μορφή

Εκτός από το ράμεν και τα λουκάνικα, τα ψιλικατζίδικα της Νότιας Κορέας έχουν ένα νέο άκρως περιζήτητο στοιχείο στα ράφια τους – τις ράβδους χρυσού. Η μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων ψιλικών της χώρας, CU, συνεργάζεται με την Korea Minting and Security Printing Corporation (KOMSCO) για να προσφέρει στους πελάτες μίνι ράβδους χρυσού, όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το CNBC.

Μια ποικιλία από ράβδους χρυσού σε μέγεθος νυχιού, βάρους μεταξύ 0,1 γραμμαρίων και 1,87 γραμμαρίων, είναι προς πώληση στα καταστήματα CU από τον Απρίλιο. Μια ράβδος 1,87 γραμμαρίων πωλείται έναντι 225.000 γουόν (165,76 $) και μια ράβδος 0,5 γραμμαρίων πωλείται έναντι 77.000 γουόν.

Με τιμή 113.000 γουόν η καθεμία, οι ράβδοι 1 γραμμαρίου εξαντλήθηκαν μέσα σε δύο ημέρες. Οι ράβδοι συνοδεύονται μάλιστα από ειδικά μηνύματα, ευχές γενεθλίων και σχέδια για διάφορους τύπους προσωπικότητας.

Το προφίλ των αγοραστών

Οι 30αρηδες είναι οι πιο δραστήριοι στην αγορά αυτών των ράβδων χρυσού, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 41% ​​των συνολικών πωλήσεων από την κυκλοφορία τους, σύμφωνα με την εφαρμογή CU Pocket CU. Όσοι είναι στα 40 τους αποτελούν το 35,2% των πωλήσεων, ακολουθούμενοι από άτομα στα 50 τους με 15,6%. Οι 20αρηδες αντιπροσώπευαν μόλις το 6,8% των συνολικών πωλήσεων.

Η ζήτηση για ράβδους και κέρματα χρυσού στη Νότια Κορέα αυξήθηκε κατά 27% σε ετήσια βάση, σε 5 τόνους το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, καθώς το ράλι των τιμών του πολύτιμου μετάλλου το καθιστά ελκυστική επενδυτική επιλογή, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Χρυσού (WGC). Αυτή ήταν η πιο απότομη τριμηνιαία αύξηση στις αγορές χρυσού στη Νότια Κορέα τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια, σημείωσε το WGC.

Ο χρυσός ως μέσο διαφοροποίησης και προστασίας

Στην αλυσίδα ψιλικών καταστημάτων GS25 της Νότιας Κορέας, οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν μικρές χρυσές πλάκες από μηχανήματα αυτόματης πώλησης.

«Συνήθως σε περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας, όταν το τοπικό νόμισμα υποτιμάται, η ζήτηση για χρυσά φυσικά κοσμήματα αυξάνεται καθώς οι εγχώριοι επενδυτές αναζητούν επενδύσεις για ασφαλή καταφύγια», εξήγησε στο CNBC ο Heng Koon How, επικεφαλής στρατηγικής αγορών στην UOB.

«Πολλές ασιατικές οικονομίες αντιμετωπίζουν τον πληθωρισμό και τη χρηματοοικονομική αβεβαιότητα για πρώτη φορά σε μια γενιά», είπε από την πλευρά του ο Shaokai Fan, αναλυτής του WGC Global. «Είναι λογικό ότι πολλοί νεότεροι επενδυτές εξερευνούν τον χρυσό ως τρόπο διαφοροποίησης και προστασίας των περιουσιακών τους στοιχείων».

Οι καταναλωτές στη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας, την Κίνα, στρέφονται επίσης με μανία προς τον χρυσό. Η Κίνα «οδηγεί» την καταναλωτική ζήτηση για χρυσό. Το 2023 ξεπέρασε ακόμη και την Ινδία, κερδίζοντας τον τίτλο του μεγαλύτερου αγοραστή χρυσού παγκοσμίως.