Skip to main content

Βεστάγκερ εναντίον Google για «κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης»

Alexandros Michailidis / SOOC

Η Ευρωπαϊκή Ένωση κατηγόρησε την Τετάρτη την Google για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων στη διαφημιστική τεχνολογία, γνωστή ως adtech. Τι απαντά η Google.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση κατηγόρησε την Τετάρτη την Google για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων στον τομέα της διαφημιστικής τεχνολογίας (adtech), και ενδέχεται να ζητήσει τη διάσπαση τμημάτων της επιχείρησης του τεχνολογικού γίγαντα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο εκτελεστικός βραχίονας της ΕΕ, κατέληξε σε προκαταρκτικό συμπέρασμα ότι η Google κατέχει δεσπόζουσα θέση στην ευρωπαϊκή αγορά διακομιστών διαφημίσεων εκδοτών και εργαλείων προγραμματικής αγοράς διαφημίσεων για τον ανοικτό ιστό. Η Επιτροπή ανέφερε επίσης ότι η Google καταχράστηκε αυτή τη δεσπόζουσα θέση τουλάχιστον από το 2014.

Η Alphabet, η μητρική εταιρεία της Google, διαβάσει τις έγγραφερς ανησυχίες που εξέφρασε η Επιτροπή και να υπερασπιστεί τη θέση της γραπτώς, καθώς και να ζητήσει προφορική ακρόαση για να παρουσιάσει τα σχόλιά της.

Η Κομισιόν πρότεινε ότι η Google ενδέχεται να χρειαστεί να διαλύσει την επιχείρηση προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες που διατυπώθηκαν και να συμμορφωθεί έτσι με τους κανόνες ανταγωνισμού στο μπλοκ.

«Η προκαταρκτική άποψη της Επιτροπής είναι επομένως ότι μόνο η υποχρεωτική εκποίηση από την Google μέρους των υπηρεσιών της θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες της για τον ανταγωνισμό», ανέφερε σε δήλωσή της η επικεφαλής της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

Αυτή θα ήταν η πρώτη φορά που η Επιτροπή θα ζητούσε τη διάσπαση μέρους μιας επιχείρησης.

«[Η Google] συλλέγει τα δεδομένα των χρηστών, πωλεί διαφημιστικό χώρο και ενεργεί ως μεσάζων διαδικτυακής διαφήμισης. Έτσι, η Google είναι παρούσα σχεδόν σε όλα τα επίπεδα της λεγόμενης αλυσίδας εφοδιασμού adtech», πρόσθεσε.

«Η προκαταρκτική μας ανησυχία είναι ότι η Google μπορεί να έχει χρησιμοποιήσει τη θέση της στην αγορά για να ευνοήσει τις δικές της υπηρεσίες διαμεσολάβησης. Αυτό ενδεχομένως δεν έβλαψε μόνο τους ανταγωνιστές της Google αλλά και τα συμφέροντα των εκδοτών, ενώ παράλληλα αύξησε το κόστος των διαφημιζόμενων. Εάν επιβεβαιωθεί, οι πρακτικές της Google θα ήταν παράνομες σύμφωνα με τους κανόνες μας για τον ανταγωνισμό».

Ο Dan Taylor, VP of Global Ads της Google με δήλωσή του απάντησε στην Κομισιόν: «Τα εργαλεία τεχνολογίας που χρησιμοποιούμε στις διαφημίσεις δίνουν τη δυνατότητα σε ιστότοπους και εφαρμογές να χρηματοδοτούν το περιεχόμενό τους και διευκολύνουν επιχειρήσεις κάθε μεγέθους να προσεγγίσουν αποτελεσματικά νέους πελάτες. Η Google παραμένει προσηλωμένη στη δημιουργία αξίας για τους συνεργάτες της στις εκδόσεις και τη διαφήμιση – αυτόν τον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο. Η έρευνα της Επιτροπής, που δεν είναι καινούργια, εστιάζει σε ένα περιορισμένο εύρος των δράσεων μας στον τομέα της διαφήμισης. Διαφωνούμε με την θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και θα απαντήσουμε αναλόγως.».