Αναβολή εφαρμογής του ΙΜΟ 2020 ζήτησε ο ΥΕΝ από τον Οργανισμό

Ομιλία του Γιάννη Πλακιωτάκη στη Γ.Σ. στο Λονδίνο για τα «πράσινα» καύσιμα
Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2019 19:44
UPD:19:44
www.hcg.gr

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
lkar@naftemporiki.gr
 
Την αναβολή εφαρμογής του κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τα καύσιμα μειωμένου θείου πρότεινε ο Έλληνας υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης μιλώντας χθες στη γενική συνέλευση του Οργανισμού στο Λονδίνο. Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι, για την εφαρμογή του παγκόσμιου ανώτατου ορίου για το θείο (0,5%) στα καύσιμα πλοίων από την 1η/1/2020, η παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών συμβατών καυσίμων παραμένει μια μεγάλη πρόκληση.

Στη συνέχεια τόνισε ότι «για να μπορέσουν να επιλυθούν σωστά και στον χρόνο που πρέπει όλα τα προβλήματα που έχουμε εντοπίσει και προτού συμβεί οποιοδήποτε θανατηφόρο ατύχημα, παροτρύνω τη Συνέλευση του ΙΜΟ και όλα τα κράτη-μέλη να λάβουν μια θαρραλέα στάση σε αυτό το θέμα, και να εξετάσουν την αναβολή ενδεχομένως της εφαρμογής του κανονισμού έως ότου βρούμε τις σωστές λύσεις».

«Ο ΙΜΟ έχει τα μέσα και την εμπειρία να το κάνει αυτό. Θα πρέπει επίσης όμως να έχει και τη βούληση να το πράξει. Πιστεύω πως όλα τα κράτη - μέλη διακρίνονται από υψηλό αίσθημα ευθύνης και καθήκοντος, υπηρετώντας πιστά τις βασικές αρχές και την αποστολή του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, που δεν είναι άλλες από την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, αλλά και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος» πρόσθεσε ο κ. Πλακιωτάκης.

Η θέση της ΕΕΕ

Επισημαίνεται ότι και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, διά του προέδρου της Θεόδωρου Βενιάμη, είχε ζητήσει από τον περασμένο Οκτώβριο να καθυστερήσει η εφαρμογή του κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που προβλέπει την επιβολή ορίου 0,5% στην περιεκτικότητα θείου στα ναυτιλιακά καύσιμα από τις αρχές του 2020.

Καθυστέρηση θα πρέπει να υπάρξει μέχρι να εγγυηθεί η πετρελαϊκή βιομηχανία την επάρκεια των νέων καυσίμων είχε σημειώσει ο κ. Βενιάμης.

Ο κ. Πλακιωτάκης στην ομιλία του για το θέμα του «2020» ανέφερε ακόμη ότι η παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών συμβατών καυσίμων παραμένει μια μεγάλη πρόκληση. Για να το εξασφαλίσουμε αυτό, πρέπει να συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς στην αλυσίδα εφοδιασμού με καύσιμα, είπε ο υπουργός και συμπλήρωσε ότι όλα τα μέρη πρέπει να επιδεικνύουν την ίδια δέσμευση με εκείνη της ναυτιλιακής βιομηχανίας και του ΙΜΟ για την επιτυχή εφαρμογή του νέου ορίου για το θείο.

Οι προμηθευτές πετρελαίου

Επίσης υπογράμμισε ότι οι προμηθευτές πετρελαίου από την πλευρά τους πρέπει να παραδώσουν ασφαλή καύσιμα και ταυτόχρονα να καθοδηγήσουν τα πληρώματα και τη βιομηχανία στην ασφαλή χρήση τους.

Αναφερόμενος στην Ελλάδα είπε ότι η χώρα μας θέτει σε ισχύ νομοθεσία για την επιβολή κυρώσεων στους προμηθευτές καυσίμων που παραδίδουν καύσιμα που δεν συμμορφώνονται με τις SOLAS και MARPOL και ζητάει από όλα τα κράτη μέλη του ΙΜΟ να κάνουν το ίδιο.

«Δεν θέλω να γίνω "Κασσάνδρα", η ελληνική αρχαία πριγκίπισσα προφήτης των κακών ειδήσεων», είπε σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο κ. Πλακιωτάκης, «αλλά αν η διεθνής κοινότητα δεν εξετάσει αυτά τα θέματα και δεν τα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά με σοβαρότητα και με τον επείγοντα χαρακτήρα που απαιτούν, φοβούμαι ότι ο κόσμος θα γίνει μάρτυρας όχι μόνο σοβαρών διαταραχών του εμπορίου αλλά κυρίως θανάτων».

Σειρά διμερών συναντήσεων

Σειρά σημαντικών διμερών συναντήσεων είχε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης στο περιθώριο των εργασιών της 31ης Ολομέλειας των κρατών - μελών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), στο Λονδίνο.

Συγκεκριμένα ο κ. Πλακιωτάκης συναντήθηκε με τον γενικό γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού Κίτακ Λιμ (φωτογραφία), τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού της Ιαπωνίας Νομπουχίντε Mινορικάουα, τον υφυπουργό Μεταφορών της Λ. Δ. Κίνας, Λιου Ξιαομίνγκ, την υπουργό Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης της Γεωργίας Νατέλα Τούρναβα, τον διευθυντή Λιμένων και Ακτών της Βραζιλίας, αντιναύαρχο του βραζιλιανού Π.Ν. Ρομπέρτο ντα Κούνα, καθώς και με τον γενικό διευθυντή του Διεθνούς Κεφαλαίου Προστασίας από Μολύνσεις Πετρελαίου (IOPC Funds) Χοσέ Μαούρα.

Στο πλαίσιο των συναντήσεων αυτών επιβεβαιώθηκε το υψηλό επίπεδο συνεργασίας της Ελλάδας με τις ανωτέρω χώρες στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών και η πρόθεση για την περαιτέρω ενίσχυσή της, τόσο σε διμερές επίπεδο όσο και στο πλαίσιο των διεθνών οργανισμών.

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα