Έξι προτεραιότητες της ECSA για ισχυρή ευρωπαϊκή ναυτιλία

Στόχος της Ένωσης μια ανταγωνιστική αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο
Τετάρτη, 13 Μαρτίου 2019 07:04
UPD:07:04

Από την έντυπη έκδοση 

Του Λάμπρου Καραγεώργου
lkar@naftemporiki.gr

Έξι στρατηγικές προτεραιότητες, που θα συμβάλλουν να διατηρήσει την ηγετική της παρουσία η ευρωπαϊκή ναυτιλία στον παγκόσμιο ανταγωνισμό, παρουσίασε στις Βρυξέλλες, στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, σε ειδικό σεμινάριο, η Ένωση των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων, ECSA.

Ανοίγοντας την εκδήλωση, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 150 εκπρόσωποι της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας, ο πρόεδρος της ECSA, Πάνος Λασκαρίδης, ενώπιον του γενικού γραμματέα του IMO, Kitack Lim, τόνισε ότι «η Ευρώπη πρέπει να είναι περήφανη για τη ναυτιλιακή της κληρονομιά. Η ναυτιλιακή βιομηχανία της Ε.Ε. είναι το σημαντικότερο γεωστρατηγικό πλεονέκτημα της Ε.Ε. και δεσμεύεται να μετατρέψει τις τρέχουσες προκλήσεις σε ευκαιρία ανάπτυξης για την Ευρώπη». Ο κ. Λασκαρίδης πρόσθεσε ότι «μπορούμε να διατηρήσουμε αυτή την ηγετική παρουσία μόνο στο πλαίσιο μιας πολιτικής που θα μας επιτρέπει και θα μας ενθαρρύνει να είμαστε ανταγωνιστικοί».

Ο Έλληνας πρόεδρος της ECSA τάχθηκε επίσης υπέρ της απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα, τονίζοντας ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία δεσμεύεται να δουλέψει σκληρά προς αυτή την κατεύθυνση, ζητεί όμως την υποστήριξη της Ε.Ε. σε θέματα έρευνας και ανάπτυξης.

Ο γ.γ. του ΙΜΟ

Μιλώντας στην ίδια εκδήλωση ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ, Kitack Lim, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην επικείμενη εισαγωγή των νέων καυσίμων μειωμένου θείου (0,5%) από το 2020 και σημείωσε ότι το μέτρο αυτό μαζί με τη στρατηγική του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία θα συμβάλουν σε μεγάλο βαθμό στην ευημερία του πλανήτη και των κατοίκων του. Τόνισε ακόμη ότι ο ΙΜΟ εστιάζει αυτήν τη χρονιά στην εξάλειψη όλων των αβεβαιοτήτων που σχετίζονται με την εισαγωγή των νέων καυσίμων από το 2020.

Η ECSA προχώρησε στη διατύπωση των προτεραιοτήτων της για την επόμενη 5ετία, στοχεύοντας στην ενίσχυση του διαλόγου εν όψει της ανάδειξης, τον προσεχή Μάιο, των νέων κοινοτικών οργάνων.

Η ECSA τονίζει ότι προσβλέπει σε εποικοδομητικό διάλογο με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη τα προσεχή έτη, προκειμένου να διασφαλίσει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία της Ε.Ε. θα συνεχίσει να ευημερεί.

Οι προτεραιότητες

Οι προτεραιότητες της ECSA εντοπίζονται σε έξι τομείς και συγκεκριμένα στην ανάπτυξη του εμπορίου, στην πολιτική του ανταγωνισμού, στην πολιτική για το περιβάλλον και το κλίμα, στην εσωτερική αγορά και τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, στην καινοτομία και ψηφιοποίηση και τέλος στο ανθρώπινο δυναμικό. Αναφορικά με το εμπόριο η ECSA δηλώνει αντίθετη σε οποιαδήποτε μέτρο προστατευτισμού. Επίσης, ειδικά εν όψει του Brexit, υποστηρίζει την ελεύθερη κυκλοφορία των ναυτικών, του προσωπικού, των επιβατών και των εμπορευμάτων μεταξύ Ε.Ε. και Μεγάλης Βρετανίας.

Εξετάζοντας την πολιτική του ανταγωνισμού η ECSA ζητεί τη διατήρηση των κατευθυντήριων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις στη ναυτιλία και υποστηρίζει μια συγκριτική αξιολόγηση της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής πολιτικής με τρίτες χώρες, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι η Ε.Ε. δεν θα χάσει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στη ναυτιλία.

Απεξάρτηση από άνθρακα

Στον περιβαλλοντικό τομέα η ECSA στηρίζει τη σταδιακή απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα, ζητεί να εξασφαλισθεί ότι δεν θα μειωθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας σε αυτή την προσπάθεια και επιδιώκει την ενίσχυση της έρευνας και ανάπτυξης για εναλλακτικά καύσιμα και τη χρηματοδότηση από την Ε.Ε. έργων που αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη θάλασσα. Για την εσωτερική αγορά και τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων η ένωση των Ευρωπαίων εφοπλιστών ζητεί πλήρη και ταχεία εναρμόνιση και ψηφιοποίηση των αναφορών και των διατυπώσεων των πλοίων κατά την είσοδο σε λιμένες της Ε.Ε.

Για την καινοτομία και την ψηφιοποίηση η ECSA διεκδικεί τη στήριξη της καινοτόμου ναυτιλίας και την παροχή λύσεων σε θέματα όπως τα εναλλακτικά καύσιμα, η ψηφιοποίηση και η αυτοματοποίηση των λειτουργιών, η ασφαλή πλοήγηση. Τέλος, για το ανθρώπινο δυναμικό στη ναυτιλία η ECSA δεσμεύεται να συνεχίζει τη συνεργασία και τον διάλογο με την ETF, τον κοινωνικό της εταίρο στον ναυτιλιακό κλάδο.  

Προτεινόμενα για εσάς

Σχολιασμένα