Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]
Το αγωνιώδες χρονικό του πιο προηγμένου ανθρωποκυνηγητού, η εκδίκηση μιας ανισόρροπης ιδιοφυίας, το τραυματικό παρελθόν μιας απώλειας, μια θλιβερή ιστορία αγάπης, μια ανδρική παράδοση που κληροδοτείται σε ένα κορίτσι και η θαρραλέα αντίδραση σε μια γενοκτονία αποτελούν τις κινηματογραφικές επιλογές αυτής της εβδομάδας.
Αποτυπώνοντας το αγωνιώδες χρονικό του πιο προηγμένου ανθρωποκυνηγητού στην ιστορία των αμερικανικών αστυνομικών δυνάμεων, το θρίλερ του Πίτερ Μπεργκ, με τον – βραβευμένο με Όσκαρ – Τζ. Κ. Σίμονς και τους Μελίσα Μπενουά, Μαρκ Γουόλμπεργκ, Μισέλ Μόναγκαν, Κέβιν Μπέικον και Τζον Γκούντμαν, βασίζεται στα πραγματικά γεγονότα, που εκτυλίχθηκαν στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, το 2013. Στον απόηχο αυτού του τραγικού τρομοκρατικού χτυπήματος, ένας αρχιφύλακας ενώνει τις δυνάμεις του με τους θαρραλέους διασωθέντες, με τα μέλη ομάδων άμεσης επέμβασης και με τους ανακριτές, σε έναν αγώνα δρόμου με αντίπαλο τον χρόνο, ώστε να εντοπιστούν οι βομβιστές, πριν επιτεθούν ξανά.
Στο θρίλερ δράσης του Γουόλτερ Χιλ, μία ιδιοφυής, αλλά ανισόρροπη πλαστική χειρουργός βλέπει τον αδελφό της να δολοφονείται από έναν παρακμιακό εκτελεστή. Θέλοντας να πάρει εκδίκηση, αιχμαλωτίζει τον δολοφόνο και τον υποβάλει σε εγχείρηση αλλαγής φύλου, αναγκάζοντάς τον να ζήσει πλέον ως γυναίκα, μέσα σε απόλυτη σύγχυση και θυμό. Οι Μισέλ Ροντρίγκεζ, Σιγκούρνι Γουίβερ, Τόνι Σαλούμπ, Κέιτλιν Γκέραρντ, Τέρι Τσεν, Άντονι Λαπάγκλια και Πολ Λάζενμπαϊ ξετυλίγουν αυτή την παράξενη ιστορία, για την οποία ο σκηνοθέτης επισημαίνει: «Είναι μία ταινία για την εκδίκηση, αλλά όχι με τον κλασικό τρόπο που απεικονίζεται η εκδίκηση στον κινηματογράφο. Δηλώνει πως για κάποιους ανθρώπους, όντως, η εκδίκηση είναι κάτι που απολαμβάνουν».
Ήρωας του αισθηματικού δράματος του Μάρκο Μπελόκιο – με τους Μπερενίς Μπεζό, Εμανουέλ Ντεβός, Βαλέριο Μασταντρέα, Γκίντο Καπρίνο και Μπάρμπαρα Ρόντσι – είναι ένας άνδρας, του οποίου η υπέροχη παιδική ηλικία καταστράφηκε από τον αιφνίδιο θάνατο της μητέρας του. Όταν επιχειρεί να πουλήσει το διαμέρισμα των γονιών του, τον εμποδίζει το παρελθόν, που δεν έπαψε ποτέ να τον στοιχειώνει. Μία συμπονετική γιατρός προσπαθεί να τον βοηθήσει να ανοιχτεί και να αντιμετωπίσει τα παιδικά του τραύματα.
«Η ταινία προέκυψε από το μυθιστόρημα του Μάσιμο Γκραμελίνι, “Sweet dreams, little one”, μία από τις μεγαλύτερες λογοτεχνικές επιτυχίες στην Ιταλία πρόσφατα. Δεν ήθελα, όμως, να μεταφέρω την ιστορία στη μεγάλη οθόνη, επειδή απλά ήταν best seller. Ήταν η θεματολογία του, οι καταστάσεις που περιέγραφε. Ο θάνατος μιας μητέρας. Η απώλεια της μάνας σε παιδική ηλικία. Ο πόνος του 9χρονου Μάσιμο που έχασε τη μητέρα του. Η αγάπη μοιάζει ακόμη πιο ισχυρή, γιατί τα συναισθήματα ενός παιδιού είναι απόλυτα και αποκλειστικά» εξηγεί ο σκηνοθέτης.
«Royal Opera House: Madama Butterfly» (28/4 και 2/5)
Ένα από τα σπουδαιότερα έργα της όπερας, η «Madama Butterfly» του Τζάκομο Πουτσίνι, ξεδιπλώνει τη θλιβερή ιστορία αγάπης μίας γκέισας και του Αμερικανού συζύγου της, μέσα από τη μουσική ταινία των Μος Λεϊζέ και Πατρίς Κοριέ, με ερμηνευτές τους Αντόνιο Παπάνο και Ερμονέλα Τζάχο. Η μουσική του μεγάλου Ιταλού συνθέτη ζωντανεύει τη φύση, την αγάπη, την προδοσία, το τελετουργικό της γαμήλιας τελετής και την αποπλάνηση της νεαρής και αθώας νύφης από τον άντρα της, ξεκινώντας από το φως και τον ενθουσιασμό και φτάνοντας στο σκοτάδι και την αυτοθυσία.
Μέσα από μια επική αφήγηση που προκαλεί δέος με τις υποβλητικές σκηνές της, το ντοκιμαντέρ του Ότο Μπελ, με φόντο τις μαγευτικές στέπες της Μογγολίας, ακολουθεί την Aϊσολπάν, ένα 13χρονο κορίτσι που έγινε η πρώτη γυναίκα κυνηγός με αετό, κατακτώντας την κορυφή μιας παράδοσης, που συνεχίζεται από πατέρα σε γιο, για περισσότερες από 12 γενιές, εδώ και αιώνες.
Έχοντας αποσπάσει το μεγάλο βραβείο της κριτικής επιτροπής του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας, το βιογραφικό ντοκιμαντέρ του Τζόσουα Οπενχάιμερ καταγράφει την περιπέτεια μιας οικογένειας που επιβιώνει από τη γενοκτονία στην Ινδονησία, το 1965 – 66, και, αποφασισμένη να διαλύσει το καθεστώς της σιωπής και του φόβου, αντιμετωπίζει τους άνδρες που σκότωσαν ένα μέλος της, πράγμα αδιανόητο για μια χώρα, στην οποία οι δολοφόνοι παραμένουν στην εξουσία.