Skip to main content

Αυξημένη 22,3% η καθαρή κερδοφορία της ΦΑΓΕ

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

Σημαντική ενίσχυση της καθαρής κερδοφορίας (22,3%) πέτυχε στο πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης η ΦΑΓΕ International, η οποία με την ακολουθούμενη στρατηγική της οικογένειας Φιλίππου κατάφερε να αντισταθμίσει τον περιορισμό της κατανάλωσης σε δύο σημαντικές αγορές, όπως η Βρετανία και οι ΗΠΑ.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης του πρώτου εξαμήνου 2017 που δημοσιοποίησε χθες, η ισχυρή γαλακτοβιομηχανία το πρώτο μισό του έτους έκλεισε με αύξηση στα προ φόρων κέρδη κατά 17% στα 48,7 εκατ. δολ. (41,4 εκατ. ευρώ με βάση τη χθεσινή ισοτιμία), ενώ τα καθαρά αποτελέσματα κατέγραψαν ακόμα υψηλότερη άνοδο κατά 22,3%, στα 36,7 εκατ. δολ. (31 εκατ. ευρώ).

Όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας, οι θετικές επιδόσεις στην εικόνα της κερδοφορίας αποτελεί απόρροια της μείωσης των χρηματοοικονομικών εξόδων, καθώς και των ευνοϊκών συναλλαγματικών ισοτιμιών.

Όσον αφορά την πορεία των εσόδων, στο πρώτο εξάμηνο καταγράφηκε υποχώρηση της τάξης του 5,6% στα 320,1 εκατ. δολ. (271 εκατ. ευρώ) έναντι 332,3 εκατ. δολ. (281 εκατ. ευρώ) το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Χωρίς τη δραστηριότητα της γαλακτοβιομηχανίας στην Ελλάδα, το ποσοστό της υποχώρησης της αξίας των πωλήσεων είναι μικρότερο και διαμορφώθηκε στο 4,3%. Σημειώνεται ότι τα έσοδα εκτός Ελλάδος αποτελούν πλέον το 85,9% του συνολικού τζίρου της γαλακτοβιομηχανίας.

Σημαντική παράμετρος στην υποχώρηση των εσόδων είναι η μείωση του όγκου των πωλήσεων συνολικά κατά 9,6%, με την ελληνική αγορά να καταγράφει τη μεγαλύτερη απώλεια σε όγκο κατά 31,7%.

Όσον αφορά τις διεθνείς δραστηριότητες, η υποχώρηση κατά 5,1% στις ΗΠΑ και κατά 7,7% στη Βρετανία αντισταθμίζεται μερικώς από τις θετικές επιδόσεις που κατέγραψε ο όγκος πωλήσεων στην Ιταλία, όπου σημειώθηκε αύξηση 3,3%. Συνολικά χωρίς τη συμμετοχή της Ελλάδας η μείωση του όγκου διαμορφώνεται στο 4,1%.

Σχολιάζοντας επίσης τη συγκριτικά πιο περιορισμένη μείωση που εμφανίζει ο τζίρος σε σχέση με την υποχώρηση του όγκου, η γαλακτοβιομηχανία αναφέρει ότι «η υποχώρηση των πωλήσεων γάλακτος είχε μεγαλύτερο αντίκτυπο στους όγκους παρά στην αξία, καθώς η τιμή/κιλό για προϊόντα γάλακτος είναι πολύ χαμηλότερα σε σχέση με άλλα προϊόντα».

Ωστόσο, η αυξητική πορεία της τιμής γάλακτος σε ΗΠΑ κατά 9,8% και Ελλάδα κατά 4,7% επηρέασε την εικόνα του μικτού κέρδους, το οποίο διαμορφώθηκε σε 157 εκατ. δολ. (133 εκατ. ευρώ).

Ειδικά για την πτωτική εικόνα στην εγχώρια αγορά, η διοίκηση της εταιρείας υπογραμμίζει για ακόμα μια φορά ότι οφείλεται στην παρατεταμένη οικονομική κρίση, η οποία επιδεινώθηκε με την επιβολή των capital controls τον Ιούνιο του 2015 και κατ’ επέκταση στις επιπτώσεις στην εγχώρια ζήτηση, στην απόφαση της εταιρείας να μειώσει τις πωλήσεις προς ασυνεπείς πελάτες της σε μια προσπάθεια να περιορίσει την έκθεσή της σε πιστωτικό κίνδυνο, καθώς και στην απόφαση της εταιρείας να αποχωρήσει από την αγορά γάλακτος, διακόπτοντας τη λειτουργία του εργοστασίου στο Αμύνταιο.

Αναφορικά με την πορεία της εξεύρεσης ενδιαφερόμενου για την εξαγορά των ακινήτων, εγκαταστάσεων και εξοπλισμού που σχετίζονται με την εγκατάσταση του Αμυνταίου, η εταιρεία προχώρησε φέτος στην πώληση μηχανημάτων και εξοπλισμού έναντι 1,4 εκατ. δολ. (1,1 εκατ. ευρώ).