Από την έντυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Με επενδύσεις 27 εκατ. ευρώ για την αύξηση της παραγωγικής της δυναμικότητας τόσο στο γιαούρτι όσο όμως και στο παγωτό, με το βλέμμα πάντοτε στραμμένο στη διεθνή αγορά, συνεχίζει την επέκτασή της η ΚΡΙ ΚΡΙ Α.Ε., διανύοντας το 2019 με νέα αύξηση μεγεθών σε συνέχεια της ανοδικής πορείας του 2018 σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές.
Η φετινή χρονιά, όπως επισήμανε στη «Ν» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Τσινάβος, «τρέχει» με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, προερχόμενης κυρίως από το εξωτερικό, αλλά και από την ελληνική αγορά πιο συγκρατημένα, με την Ιταλία και την Αγγλία να δίνουν ώθηση στις πωλήσεις γιαουρτιών και τη συνεργασία με την ALDI UK να αποτελεί σταθμό για τις εξαγωγές παγωτού.
Στο πλαίσιο αυτό, το εν λόγω νέο επενδυτικό πρόγραμμα αφορά την περίοδο 2019-2021 (τριετές) και προορίζονται για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου, για εκσυγχρονισμούς, για αντικαταστάσεις εξοπλισμών και για αξιοποίηση βιοαερίου, νέες αποθήκες κ.ά., με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας στον τομέα τόσο του γιαουρτιού όσο και του παγωτού, για το οποίο υπάρχει πλέον αυξημένη ζήτηση από το εξωτερικό.
Για το παγωτό η εταιρεία ετοιμάζεται να κάνει δυναμικότερη έξοδο στα Βαλκάνια και την Κύπρο, όπου ήδη διαθέτει τα επώνυμα παγωτά της σε 5.000 σημεία πωλήσεων, με καινοτόμα παγωτά private label, ενώ η συνεργασία της με την ALDI UK οδήγησε στον διπλασιασμό των εξαγωγών παγωτού, γεγονός που σε συνδυασμό με τη διαπίστωση ότι οι δύο μεγάλοι ευρωπαίοι παραγωγοί δεν καλύπτουν το 50% μιας αγοράς 18 δισ. που θέλει private label, οδηγεί όπως σημειώνει ο κ. Τσινάβος την ΚΡΙ ΚΡΙ σε νέες επενδύσεις και στο παγωτό.
Γι’ αυτό ακριβώς και περίπου το ένα τρίτο του νέου επενδυτικού της προγράμματος αφορά τον τομέα του παγωτού και θα δημιουργηθούν δύο νέες γραμμές παραγωγής γιαουρτιού και μία νέα γραμμή παραγωγής παγωτού. Εντός Ελλάδας η εταιρεία διαθέτει τα παγωτά της σε περίπου 15.000 σημεία πωλήσεων.
Τα μεγέθη
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε το 2018 σε 94,234 εκατ. ευρώ, έναντι 79,246 εκατ. της χρήσης 2017 (αυξημένος 18,9%). Οι εξαγωγές της εταιρείας διαμορφώθηκαν στο 36,3% των συνολικών πωλήσεων προϊόντων παρουσιάζοντας αύξηση 41,7%, ποσοστό που φέτος σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο εκτιμάται ότι θα γίνει 40%, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 14,240 εκατ. ευρώ στη χρήση 2018, έναντι 9,891 εκατ. της χρήσης 2017 (αύξηση 44,0%) και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 10,122 εκατ. από 7,337 εκατ. το 2017 (αύξηση 38,0%).
Αντίστοιχα τα λειτουργικά κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 17,292 εκατ. έναντι 12,450 εκατ. στην προηγούμενη χρήση (αύξηση 38,9%).
Βάσει των παραπάνω μεγεθών, η διοίκηση της εταιρείας πρότεινε και η Γ.Σ. ενέκρινε τη διανομή μικτού μερίσματος 0,15 ευρώ ανά μετοχή, έναντι μικτού μερίσματος 0,115 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση 2017.
Στον τομέα του γιαουρτιού, η ΚΡΙ ΚΡΙ είναι τοποθετημένη σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου της Βρετανίας, όπως και στις μεγαλύτερες αλυσίδες σε Ιταλία, Γερμανία και Βέλγιο τόσο με επώνυμα, όσο και με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.