Το συμβούλιο προέδρων Ξενοδοχειακών Ενώσεων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) συνεδρίασε στη Θεσσαλονίκη, παρουσία της ηγεσίας του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ.
Προσερχόμενος, ο υπουργός, Βασίλης Κικίλιας, ευχαρίστησε τους ανθρώπους του Τουρισμού, «που έκαναν μια πολύ μεγάλη προσπάθεια εν μέσω πανδημίας». Όπως σημείωσε, τα στοιχεία για την ανάπτυξη της χώρας στο 7,1% το 2021, που ανακοινώθηκαν από την Κομισιόν δείχνουν πως «σημαντικό κομμάτι αυτής της ανάπτυξης οφείλεται και προέρχεται από το ότι αναθεωρήθηκαν προς τα πάνω τα έσοδά μας για τον τουρισμό. Θυμίζω ότι οι προβλέψεις ήταν 5-6 δισ. ευρώ έσοδα για τη χώρα από τον τουρισμό για το 2021 και πλέον, πριν κλείσει ακόμα η χρονιά, γιατί ακόμα έχουμε επισκέπτες σε πολλές περιοχές της χώρας μας, πλησιάζουμε τα 12 δισ ευρώ.
Αυτό σημαίνει ότι όλοι αυτοί οι επαγγελματίες, οι ξενοδόχοι, οι άνθρωποι οι οποίοι ασχολούνται με το εμπόριο, τη μεταποίηση σε τουριστικές περιοχές, όλα τα επαγγέλματα και όλες οι ελληνικές οικογένειες που ασχολούνται με τον τουρισμό, είτε ως πρώτη ασχολία, είτε ως δεύτερη ασχολία στην οικογενειακή επιχείρηση, έκαναν και κάναμε όλοι μαζί μια πολύ μεγάλη προσπάθεια που συνεχίζεται το φθινόπωρο, αλλά και τον χειμώνα».
Ο κ. Κικίλιας τόνισε πως «είμαστε στον Νοέμβριο και ο Τουρισμός ακόμα προσθέτει στο ΑΕΠ της χώρας και, φυσικά, οι συμφωνίες που ήδη υπογράφουμε και αφορούν το 2022 είναι πολύ ενθαρρυντικές.
Θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, να λειτουργούμε επαγγελματικά, να συνεργαζόμαστε μεταξύ μας και σίγουρα να αντιμετωπίζουμε ώριμα τις δυσκολίες που υπάρχουν. Δυσκολίες οι οποίες έχουν να κάνουν και με την πανδημία σε όλη την Ευρώπη, όχι μόνο στην Ελλάδα. Είμαι πεπεισμένος ότι θα το ξεπεράσουμε κι αυτό, απλά ζητώ από όλους συνεργασία και επαγγελματισμό».
Η καμπάνια
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το εάν θα πιάσουμε τα 12 δισ. έσοδα από τον τουρισμό και για την ειδική καμπάνια για τον χειμερινό τουρισμό, ο κ. Κικίλιας σημείωσε: «Η πρόβλεψή μου έχει να κάνει με τα στοιχεία τα οποία παίρνουμε από τον ΣΕΤΕ, τους επαγγελματίες του χώρου, την Τράπεζα της Ελλάδος, τα οποία, επαναλαμβάνω, είναι πολύ ενθαρρυντικά. Σε ό,τι έχει να κάνει με τον χειμερινό και τον εναλλακτικό Τουρισμό, για πρώτη φορά στη χώρα, σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, θα κάνουμε καμπάνια για το city break στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στις υπόλοιπες πόλεις αλλά, κυρίως, για την ύπαιθρό μας, τις υπόλοιπες Περιφέρειες της χώρας που έχουν απαράμιλλης ομορφιάς προορισμούς και που πρέπει ο ταξιδιώτης, ειδικά αυτός που έρχεται από το εξωτερικό, να τους γνωρίσει. Λίγη υπομονή και θα δείτε καμπάνια πολύ υψηλής αισθητικής και με πολύ μεγάλη διεισδυτικότητα και στο εσωτερικό, αλλά κυρίως στο εξωτερικό, έτσι ώστε να μπορέσουμε να προσελκύσουμε αυτό τον κόσμο».
Ο Γρ. Τάσιος
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος, επισήμανε πως «η πανδημία έφερε στην επιφάνεια, με ακόμα πιο εμφατικό τρόπο, τα σημαντικά προβλήματα που δυσχεραίνουν την καθημερινότητα και πλήττουν την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών ξενοδοχείων.
Δυστυχώς, η “βαρυχειμωνιά” των πολλών συναρμοδιοτήτων στον Τουρισμό εξακολουθεί να αποτελεί άλυτο πρόβλημα. Πλέον είναι η κατάλληλη στιγμή να καταπολεμήσουμε αυτή τη διαχρονική “γάγγραινα”, που αποτελεί τροχοπέδη για την επίλυση των μείζονων θεμάτων του κλάδου.
Η “άνοιξη” στην οποία ελπίζουμε από τον Μάρτιο του 2022 ώστε να μεταβούμε επιτέλους στην κανονικότητα απαιτεί άμεσες παρεμβάσεις σε ζητήματα που είτε έρχονται από παλιά – όπως είναι τα παράνομα καταλύματα και η βραχυχρόνια μίσθωση, η οποία εξακολουθεί να λειτουργεί χωρίς κανόνες και πρωτόκολλα, ο υψηλός σε σχέση με τον ανταγωνισμό ΦΠΑ στη διαμονή, ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ, μια οριστική και δίκαιη λύση στα θέματα του αιγιαλού – είτε δημιουργήθηκαν κάτω από έκτακτες συνθήκες, όπως είναι το αυξημένο ενεργειακό κόστος».
Ο κ. Τάσιος υπογράμμισε πως «φέτος πετύχαμε το ακατόρθωτο και σηκώσαμε την Ελλάδα ψηλά, ως αποτέλεσμα του επαγγελματισμού, της υποδειγματικής υπευθυνότητας και της σκληρής δουλειάς όλων των ανθρώπων του τουρισμού. Μια διαδικασία που δεν ήταν εύκολη για το ελληνικό ξενοδοχείο, το οποίο σήκωσε στις πλάτες του πολλά βάρη. Απαιτήθηκαν θυσίες και ακόμα και αν καταφέραμε να περιορίσουμε τις απώλειες στο -40% του 2019, έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας για να καλύψουμε τα ελλείμματα του 2020 και του 2021.
Συνεχίζουμε τον αγώνα επιβίωσης βήμα – βήμα και χτίζουμε εκ νέου αντοχές, όπως το κάνουμε πάντα ενωμένοι στον τουρισμό. Πρέπει όμως η Πολιτεία να εξακολουθήσει και εκείνη από την πλευρά της να στηρίζει τον κλάδο για να αντιμετωπίσουμε, ξανά όλοι μαζί, πρώτα από όλα αυτό που έχουμε άμεσα μπροστά μας: Τη μεγάλη πρόκληση της συνέχισης της τουριστικής δραστηριότητας το φθινόπωρο και τον χειμώνα, μήνες κατά τους οποίους πάνω από 2.000 επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας, στα αστικά κέντρα, στις επαρχιακές πόλεις και ιδιαίτερα στον ημιορεινό και ορεινό όγκο της χώρας θα δίνουν τη δική τους μεγάλη μάχη για να ορθοποδήσουν, μετά από δύο χαμένες τουριστικά χρονιές».
Νωρίτερα πραγματοποιήθηκε και συνάντηση των πρόεδρων Ενώσεων ορεινών περιοχών με τον κ. Φραγκάκη, όπου εξειδικεύτηκαν τα ζητήματα προβολής των περιοχών στο εσωτερικό της χώρας.