Skip to main content

Στον απόηχο του Ντιτρόιτ η… ανθρώπινη πλευρά του αυτοκινήτου

Κορυφαίο γεγονός, του χώρου της αυτοκινητοβιομηχανίας, στην αυγή του νέου έτους, αποτέλεσε η έκθεση του Ντιτρόιτ (NAIAS), στην πόλη, που, έχει ταυτισθεί, ιστορικά, με τον κλάδο. Στο επίσημο opening της διοργάνωσης παραβρέθηκαν πάνω από 35.000 άτομα, που,  χαρακτηρίζονται ως VIP, από 25 χώρες. Aνώτατα  στελέχη εταιριών, σχεδιαστές, μηχανικοί και φίλοι του αυτοκινήτου, εν γένει, με «δημόσια εικόνα». «Δεν υπήρξε καπό που να μην άνοιξε», μας έλεγε, χαρακτηριστικά, φίλος, αμερικανός δημοσιογράφος.

Οι συζητήσεις για νέες τεχνολογίες κυριάρχησαν, οι προϊοντικές παρουσιάσεις ανέδειξαν φρέσκες ιδέες και σχήματα, ενώ, τα test drive, στον περίγυρο, ανέβαζαν την αδρεναλίνη. Νέες προοπτικές, ακόμη και συνεργασίες άφησαν τη σφραγίδα τους στο φετινό Σαλόνι.

Την ίδια ώρα, οι Αμερικανοί απέδειξαν για άλλη μια φορά τη δύναμή τους, όσον αφορά την κοινωνική υπευθυνότητα. Οι «Detroiters» κατάφεραν να συγκεντρώσουν 5,3 εκ δολάρια, ανεβάζοντας, πάνω από 100 εκ., το συνολικό ποσό που έχει διατεθεί, από το 1976, μέχρι σήμερα, για παιδιά, που, χρειάζονται στήριξη στην ευρύτερη περιοχή του Ν.Α. Μίτσιγκαν.

Η NAIAS κατέγραψε 13.350 άτομα, συμπεριλαμβανομένης της «βασίλισσας» της Σόουλ, Αρίθα Φράνκλιν, που έδωσε το δικό της ξεχωριστό τόνο, σε βραδινό γκαλά, με χορηγό την FirstMerit Bank, ενώ, νωρίτερα την παράσταση έκλεψε ο «αειθαλής» Στιβ Μίλερ, με τη διάσημη  μπάντα του, σε απογευματινή συναυλία.

Στην πιο σημαντική έκθεση των ΗΠΑ, πέρα από τις νέες τάσεις, -με έμφαση και πάλι στην ηλεκτροκίνηση-, είδαμε πολύ ενδιαφέροντα μοντέλα κάθε είδους, που έκαναν παγκόσμιες «πρώτες». Ανάμεσά τους «υπογραμμίζουμε» το πρωτότυπο ηλεκτρικό Chevrolet Bolt, που, θα βγει στην παραγωγή σε δύο χρόνια, ασφαλώς, το απίστευτο Acura NSX, που, συνδέεται ως προς το timing, με την εμπλοκή της «μαμάς» Honda, στην F1 (δείτε τις ειδικότερες παρουσιάσεις που προηγήθηκαν).  

Μας άρεσε η Mercedes-Benz GLE, που, συνιστά την απάντηση στα premium SUV –ήδη, η BMW πέρασε την Χ6 στη δεύτερη γενιά της, ενώ,  η Volvo βάζει στην πρώτη γραμμή της μάχης το XC90. Εντυπωσιακό και το νέο Audi  Q7, το οποίο έχασε συνολικά 325 κιλά, με αποτέλεσμα να μην υπερβαίνει τα 1.995 κιλά, επιταχύνοντας ταυτόχρονα 25% μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Βεβαίως, υποκλινόμαστε στο super car της Ford, που, παίζοντας «εντός έδρας», είπε, απλά: «GT». Twin Turbo V6 EcoBoost κινητήρα χωρητικότητας 3.5 λτ, με απόδοση άνω των 600 ίππων!

Ο χώρος του αυτοκινήτου, πάντοτε, συναρπάζει και δείχνει το μέλλον σε ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της διεθνούς οικονομικής δραστηριότητας. Επόμενο ραντεβού μας, η Γενεύη, που, είναι και πιο «κοντά» μας από κάθε άποψη…

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ[email protected]