Η Acura, η πολυτελής θυγατρική της Honda, παρουσίασε την επόμενη γενιά του υπεραυτοκινήτου NSX. Είκοσι πέντε χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου NSX, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου Β. Αμερικής, στο Ντιτρόιτ, η εταιρία αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του διαδόχου, που, εξελίχθηκε και παράγεται στις ΗΠΑ. Αποτυπώνει το στιλ, τη σχεδίαση και τις προδιαγραφές του σπορ υβριδικού, με κινητήρα στο κέντρο -οι παραγγελίες για το νέο NSX θα ξεκινήσουν από το καλοκαίρι και οι παραδόσεις θα ακολουθήσουν μέσα στη χρονιά.
Υιοθετώντας μία “νέα σπορ εμπειρία“ στην κατηγορία του, το NSX ανατρέπει τις συμβατικές απόψεις για τα supercars -όπως συνέβη και με την πρώτη γενιά. Για το σκοπό αυτό έχει επιστρατευτεί μία εντελώς νέα κινητήρια μονάδα -ένας DOHC V6 twin turbo με περιεχόμενη γωνία 750 σε συνδυασμό με 9τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) και Sport Hybrid System με τρεις ηλεκτροκινητήρες- ενσωματωμένη σε ένα εξαιρετικά άκαμπτο ελαφρύ αμάξωμα πολλαπλών υλικών, καθώς και υλικά και διαδικασίες παραγωγής που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Βασισμένη στη φιλοσοφία ενός “ανθρωποκεντρικού supercar” ενός αυτοκινήτου που δίνει προτεραιότητα στον οδηγό σε όλες τις σχεδιαστικές παραμέτρους, η επόμενη γενιά NSX αξιοποιεί, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, την προηγμένη υβριδική κινητήρια μονάδα, το αμάξωμα και το πλαίσιο προσφέροντας άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.
Το εσωτερικό του NSX προσφέρει εξαιρετική ορατότητα, απλά και φιλικά προς το χρήστη χειριστήρια, αλλά και κορυφαία εργονομία – ειδικότερα τα καθίσματα προσφέρουν κορυφαία στήριξη, εξαιρετική άνεση και εύκολη πρόσβαση (είσοδο/έξοδο). O πίνακας οργάνων του NSX διαθέτει μία οθόνη TFT που εναρμονίζεται με το επιλεγμένο πρόγραμμα του Integrated Dynamics System προβάλλοντας συναφή γραφικά και πληροφορίες. Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί το διακόπτη Power που ενεργοποιεί το σπορ, υβριδικό σύστημα κίνησης, στο κέντρο του νέου χειριστηρίου του Integrated Dynamics System. Ενσωματωμένο κάτω από το χειροποίητο δερμάτινο ταμπλό βρίσκεται το “γυμνό“ μεσαίο πλαίσιο (midframe) ένα λειτουργικό δομικό στοιχείο του πλαισίου που παραπέμπει στην αισθητική μιας “γυμνής“ σπορ μοτοσικλέτας. Οι πολύ λεπτές αλλά και εξαιρετικά ισχυρές κολόνες A και το χαμηλωμένο ταμπλό διευρύνουν το οπτικό πεδίο του οδηγού.
Sport Hybrid Power Unit
Οι μηχανικοί της Acura αξιοποίησαν την τεχνογνωσία της εταιρίας στους κινητήρες υψηλών επιδόσεων και τις τεχνολογίες της υβριδικής ηλεκτρικής κίνησης, καθώς και μία εμπειρία δύο δεκαετιών σε κορυφαίες τεχνολογίες δυναμικής κατανομής ροπής (torque-vectoring), όπως το Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD), και δημιούργησαν το πιο προηγμένο τεχνολογικά, ευφυές σύστημα κίνησης (powertrain) στον κόσμο των υπεραυτοκινήτων.
Το NSX χρησιμοποιεί τα εμπρός μοτέρ για δυναμική κατανομή της ροπής επιπλέον της βελτίωσης της επιτάχυνσης και του φρεναρίσματος. Αποτέλεσμα είναι μία άμεση εκκίνηση “μηδενικής καθυστέρησης“ και απόκριση που μοιάζει να προβλέπει τις επιθυμίες του οδηγού. Το NSX έχει δοκιμαστεί εκτενώς σε μερικά από τα πιο απαιτητικά αγωνιστικά σιρκουί, μεταξύ των οποίων το διάσημο Nurburgring. Σημειώνεται πως το νέο NSX υιοθετεί καινοτόμο σχεδίαση αμαξώματος πολλαπλών υλικών με παγκόσμιες πρωτιές στις εφαρμογές υλικών και τις διαδικασίες παραγωγής. Χρησιμοποιεί πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος από αλουμίνιο, χάλυβα υψηλής αντοχής και άλλα προηγμένα υλικά. Το πάτωμα κατασκευάζεται από ανθρακονήματα, ενώ οι δυνάμεις στρέψεις και κάμψης απορροφώνται πλήρως από αυτή την εξαιρετικά άκαμπτη δομή που χρησιμοποιεί επίσης προηγμένες τεχνολογίες συγκόλλησης. Τα πάνελ του αμαξώματος αποτελούνται από ένα συνδυασμό αλουμινίου και συνθετικού υλικού (SMC).
Ενδιαφέρον έχει, εξ άλλου, η βελτιστοποιημένη τοποθέτηση των βασικών εξαρτημάτων του συστήματος κίνησης -κινητήρας, δύο εμπρός μοτέρ, μπαταρία Sport Hybrid και μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU)-, ώστε να συγκεντρώνεται η μάζα του οχήματος χαμηλά και προς το κέντρο, για βελτιστοποίηση της δυναμικής απόκρισης. Αυτή η φιλοσοφία διάταξης σε συνδυασμό με το ελαφρύ αμάξωμα χαρίζει στο NSX το χαμηλότερο κέντρο βάρους στην κατηγορία. Διαθέτει, ακόμη, χρησιμοποιεί πλήρως ανεξάρτητη, αλουμινένια εμπρός και πίσω ανάρτηση και μεταφέρει την πλούσια ισχύ του στο δρόμο με ελαστικά υψηλών επιδόσεων ContiSportContact™ – 245/35Z R19 μπροστά και 295/30Z R20 πίσω – τοποθετημένα σε αλουμινένια ζάντες 19×8.5 ιντσών μπροστά και 20×11 ιντσών πίσω. Δυναμικό και άμεσο φρενάρισμα διασφαλίζουν πολύ ισχυρά carbon-κεραμικά δισκόφρενα με 6-πίστονες δαγκάνες μπροστά και 4-πίστονες πίσω.
Η οδική συμπεριφορά βελτιώνεται αισθητά με το Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (Sport Hybrid SH-AWD), που, επιτρέπει άμεση απόκριση σε όλες τις εντολές του οδηγού -σε τιμόνι, φρένο και γκάζι-, σε συνδυασμό με την ευστάθεια, τον έλεγχο και την αξιόπιστη εκκίνηση που εγγυάται ένα σύστημα τετρακίνησης. Το Agile Handling Assist (AHA) χρησιμοποιεί ελαφρά ροπή πέδησης για βελτιωμένη συμπεριφορά όταν υπάρχουν τάσεις ολίσθησης και δυναμική ευστάθεια. Το Integrated Dynamic System του NSX περιλαμβάνει προγράμματα Quiet, Sport, Sport+ και Track. Αυτά αλλάζουν τις ρυθμίσεις του κινητήρα, των ηλεκτροκινητήρων, του κιβωτίου, του πλαισίου, καθώς και τον ήχο του κινητήρα σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού και το οδηγικό περιβάλλον.
Το Quiet mode επιτρέπει την αποκλειστική ηλεκτροκίνηση με χαμηλές ταχύτητες για σύντομο χρονικό διάστημα. Η δυναμική απόκριση γίνεται όλο πιο έντονη με κάθε επόμενη αλλαγή προγράμματος, από Sport σε Sport+ mode και με αποκορύφωμα το Track mode, όπου το NSX ξεδιπλώνει όλες τις δυνατότητες επιδόσεών του. Το NSX περιλαμβάνει επίσης σύστημα ελέγχου εκκίνησης – launch control για άμεση απόκριση, στην οποία συμβάλλουν το κινητήρας και οι τρεις ηλεκτροκινητήρες.
Το νέο μοντέλο θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο Performance Manufacturing Center (PMC) στο Marysville, Ohio, όπου περίπου 100 άριστα εκπαιδευμένα στελέχη θα ασχολούνται με την κατασκευή του αμαξώματος, τις εργασίες βαφής και την τελική συναρμολόγηση χρησιμοποιώντας εξαρτήματα εγχώριας προέλευσης ή από άλλες χώρες του κόσμου.