Skip to main content

BMW Σειρά 5: Η 8η γενιά και με πλήρως ηλεκτρική έκδοση i5

Η καινούργια Σειρά 5 θα παράγεται από τον Οκτώβριο του 2023, με τις πρώτες παραδόσεις σε τιμές εκκίνησης περίπου στα 60.000 ευρώ στη Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, να έχουν προγραμματιστεί για το τέλος του έτους.

Μια νέα εποχή ξεκινά για τη BMW Σειρά 5. Το sedan αναφοράς της βαυαρικής φίρμας αλλάζει ριζικά, εξελίσσεται σε στιλ, υιοθετώντας νέα όργανα και εντάσσοντας στον κατάλογό του τις πρώτες ηλεκτρικές εκδόσεις στην ιστορία του. Όγδοη γενιά και με το αμιγώς ηλεκτρικό i5. Η εταιρεία θα κυκλοφορήσει τουλάχιστον τέσσερις εκδόσεις του πλήρως ηλεκτρικού της i5, καθώς επεκτείνει την επιλογή συστήματος μετάδοσης κίνησης της Σειράς.

Πρόκειται επί της ουσίας για ένα άλμα στο μέλλον. Η καινούργια Σειρά 5, θα παράγεται από τον Οκτώβριο του 2023, με τις πρώτες παραδόσεις (τιμές εκκίνησης να υπολογίζονται περίπου στα 60.000 ευρώ στη Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές)  να έχουν προγραμματιστεί για το τέλος του έτους.

Έχει αυξηθεί κατά 97 χλστ σε μήκος στα 5,06μ, κατά 32 χλστ σε πλάτος (1,90μ) και κατά 36 χλστ σε ύψος (1,52μ). Το μεταξόνιο έχει επίσης αυξηθεί κατά 20 χλστ, πλησιάζοντας συνολικά τα 3 μέτρα. Αν και οι αναλογίες είναι, σχεδόν, παρόμοιες με τις προηγούμενες σειρές 5, η στιλιστική ερμηνεία είναι εντελώς διαφορετική. Ενώ διατηρεί ένα πιο συγκρατημένο προφίλ από τη Σειρά 4 και την XM, το μπροστινό μέρος της BMW είναι πιο «απειλητικό», με φαρδύτερη μάσκα και λεπτούς, γωνιακούς προβολείς LED. Από την άλλη πλευρά, τα οριζόντια ανεπτυγμένα φώτα στο πίσω μέρος κάνουν το αυτοκίνητο να φαίνεται ακόμα πιο φαρδύ.

Ως προς τα χρώματα, εκτός από αυτά του στάνταρ καταλόγου, μπορούν να επιλεγούν και αποχρώσεις βαφής BMW Individual για να προσθέσουν μια ακόμη προσωπική πινελιά στο κάθε όχημα. Και, δεν λείπουν τα «πακέτα» για να γίνει η Σειρά 5 πιο κομψή ή ακόμη πιο σπορ. Ειδικότερα, το βαυαρικό σεντάν δεν έχει μόνο το επίπεδο εξοπλισμού M Sport, αλλά και το νέο M Sport Pro που αυξάνει περαιτέρω το ποσοστό… επιθετικότητας της BMW.

Οι καινοτομίες συνεχίζονται στον χώρο επιβατών και αποτελούνται, κυρίως, από ένα ταμπλό που έχει μεταμορφωθεί πλήρως σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Στα όργανα κυριαρχεί η BMW Curved Display που αποτελείται από ένα πάνελ 12,3″ για πληροφορίες οδήγησης και μια οθόνη infotainment 14,9″.

Η τελευταία ενσωματώνει το λειτουργικό σύστημα BMW OS 8.5 και είναι επίσης εξοπλισμένη με την πλατφόρμα AirConsole που επιτρέπει στους επιβάτες να παίζουν βιντεοπαιχνίδια ενώ το αυτοκίνητο είναι σταματημένο.

Η μπάρα αλληλεπίδρασης BMW χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των διαφόρων επιλογών κλιματισμού, δηλαδή των χειριστηρίων αφής που είναι ενσωματωμένα στο κεντρικό καλούπι του ταμπλό, όπως στη Σειρά 7.

Από την άποψη της ταπετσαρίας, οι δυνατότητες προσαρμογής παραμένουν υψηλές δεδομένου ότι –και σε αυτήν την περίπτωση– μπορεί κανείς να αξιοποιήσει τις επιλογές BMW Individual. Η προσοχή του Οίκου στη βιωσιμότητα πρέπει να ανταμειφθεί, με όλες τις ταπετσαρίες από δέρμα “vegan”.

Στο πρώτο μπροστινό μέρος, πάντως, πρέπει να σημειωθεί η υιοθέτηση νέων αναρτήσεων και μια περαιτέρω βελτίωση του Integral Active Steering (οι πίσω τροχοί κατευθύνουν και αυτοί αναλογικά), ενώ εξοπλίζοντας το πακέτο M Sport προκύπτουν μια συγκεκριμένη βαθμονόμηση των αμορτισέρ και αντιστρεπτικές ράβδοι, σε συνδυασμό με ελαφρώς μειωμένη απόσταση από το έδαφος.

Μεταξύ των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, κάνει το ντεμπούτο του το Active Lane Change with Gaze Assist. Στην πράξη, μόλις ενεργοποιηθεί αυτή η λειτουργία, για να αλλάξετε λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο, απλώς στρέψτε το βλέμμα σας αριστερά ή δεξιά και το αυτοκίνητο – αφού επαληθευτούν οι συνθήκες ασφαλείας – θα πραγματοποιήσει τον ελιγμό.

Η ήπια υβριδική βενζινοκίνητη 520i με μοτέρ 2.0 turbo αποδίδει 208 ίππους και ροπή 330 Nm, με κατανάλωση καυσίμου που αναμένεται μεταξύ 5,7 και 6,4 λτ/100 χλμ στο μικτό κύκλο. Το μόνο diesel που απομένει όμως είναι το 520d σε ήπια υβριδική μορφή με ισχύ 197 ίππων και ροπή 400 Nm (κατανάλωση 5,1-5,6 λτ/100 χλμ και δυνατότητα συνδυασμού κίνησης πίσω ή integral xDrive.

Τα υβριδικά plug-in 530e και 550e xDrive θα ενταχθούν επίσης στη σειρά από την άνοιξη του 2024. Το πρώτο θα έχει κινητήρα 2.0 turbo σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας, συνολικά, 300 ίππους, ροπή 450 Nm και εκτιμώμενη ηλεκτρική αυτονομία 87-102 χλμ. Το δεύτερο, από την άλλη, χρησιμοποιεί έναν 6κύλινδρο σε σειρά μοτέρ 3 λίτρων και μια ηλεκτρική μονάδα τοποθετημένη στον μπροστινό άξονα απόδοσης 489 ίππων με ροπή 700 Nm. Σε αυτήν την περίπτωση, η ηλεκτρική αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 79 και 90 χλμ.

Και, τώρα, το i5, δηλαδή οι εκδόσεις μόνο με μπαταρία:

Στο λανσάρισμα, μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ του eDrive40 με πίσω ηλεκτροκινητήρα 340 ίππων και 430 Nm ροπής, για επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 6 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 193 χλμ/ώρα και αυτονομία βάσιε WLTP μεταξύ 477 και 582 χλμ.

Το πιο ισχυρό από όλα, ωστόσο, είναι το M60 xDrive, με διπλό ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 601 ίππους και ροπή 795 Nm (820 Nm όταν χρησιμοποιείται η λειτουργία M Sport Boost ή Launch Control), 0-100 χλμ/ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα 230 την ώρα και αυτονομία μεταξύ 455 και 516 χλμ.

Η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της Σειράς 5 μπορεί να επαναφορτίσει έως και 11 kW σε AC, αλλά μέσω ενός προαιρετικού πακέτου μπορεί να αυξηθεί στα 22 kW. Σε συνεχές ρεύμα, από την άλλη πλευρά, το αυτοκίνητο δέχεται έως και 205 kW για να επιτύχει 156 χλμ επαναφόρτισης σε περίπου 10 λεπτά.

Συνοπτικά, οι παραλλαγές i5 με ηλεκτρική μπαταρία θα είναι οι εξής:

  • Το i5 M60 xDrive sedan, το οποίο θα γίνει το κορυφαίο μοντέλο της Σειράς 5 με 602 ίππους και χρόνο επιτάχυνσης 0 έως 100 χλμ/ώρα (62 μίλια/ώρα) στα 3,9 δευτερόλεπτα.
  • Το εισαγωγικό i5 eDrive40 με κίνηση στους πίσω τροχούς σεντάν.
  • Ένα i5 station wagon που θα πωλείται στην Ευρώπη.
  • Ένα μοντέλο σεντάν i5 με κίνηση σε όλους τους τροχούς που θα κυκλοφορήσει το 2024.