Οι ιδιωτικοποιήσεις ρότα για την ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού

Κρουαζιέρα: Ώθηση με την εξαγορά του ΟΛΠ από την COSCO και των 14 αεροδρομίων από τη Fraport
Πέμπτη, 02 Φεβρουαρίου 2017 07:42
UPD:07:46
INTIME NEWS/ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Από την έντυπη έκδοση 

Η σημερινή πτώση της ζήτησης για κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τις θετικές παγκόσμιες προβλέψεις της Cruise Lines International Association (CLIA), που υπολογίζει 25,3 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας για το 2017, μία αύξηση 4,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, στην οποία θα συμβάλει και η προσθήκη, φέτος, στον παγκόσμιο στόλο 26 νέων κρουαζιερόπλοιων κάθε κατηγορίας, όπως ποντοπόρων, περιήγησης ποταμών και τουρισμού ειδικών ενδιαφερόντων.

Μακροπρόθεσμα, μάλιστα, εκτιμάται ότι η βιομηχανία θα ενισχυθεί περαιτέρω με 97 νέα πλοία σε διάστημα μικρότερο των δέκα ετών, που θα αντιστοιχούν σε επένδυση ύψους περίπου 53 δισ. δολαρίων.

«Τα ενδιαφερόμενα μέρη των αλληλοεξαρτώμενων προορισμών σε Ανατολική Μεσόγειο και Μαύρη Θάλασσα πρέπει να συνεργαστούν προκειμένου να αξιοποιήσουν τη συνολική δυναμική που έχει να προσφέρει η περιοχή», δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής των Ποσειδωνίων, Θεόδωρος Βώκος.

Τα ενδιαφερόμενα μέρη των αλληλοεξαρτώμενων προορισμών σε Ανατολική Μεσόγειο και Μαύρη Θάλασσα πρέπει να συνεργαστούν προκειμένου να αξιοποιήσουν τη συνολική δυναμική που έχει να προσφέρει η περιοχή, δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής των Ποσειδωνίων, Θεόδωρος Βώκος. 

Ο ίδιος εκτιμά ότι η ολοκλήρωση δύο πολύ σημαντικών ιδιωτικοποιήσεων, η εξαγορά του ΟΛΠ από την COSCO και η εξαγορά 14 περιφερειακών αεροδρομίων από τη Fraport, έχουν ενισχύσει τη στρατηγική σημασία της Ελλάδας ως προορισμού κρουαζιέρας και πύλης εισόδου της Κεντρικής και Ανατολικής Μεσογείου. Οι δύο αυτές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να αναβαθμίσουν τις υποδομές και τις υπηρεσίες που παρέχουν, γεγονός που θα ωφελήσει καθοριστικά τις προοπτικές της κρουαζιέρας στην περιοχή. Επιπλέον, η δέσμευση της Fraport να αυξήσει τις αεροπορικές συνδέσεις με βασικές ευρωπαϊκές τουριστικές αγορές, σημαίνει ότι ορισμένα περιφερειακά λιμάνια θα αποκτήσουν προοπτική και για homeporting κρουαζιερόπλοιων.

«Σε συνδυασμό με ένα παράλληλο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων λιμένων και μαρίνων στρατηγικής σημασίας, που ήδη βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο σχεδιασμού, φαίνεται περισσότερο από βέβαιο ότι το συνολικό προϊόν θαλάσσιου τουρισμού της Ελλάδας στον τομέα κρουαζιέρας και yachting θα αποκομίσει σημαντικά μακροπρόθεσμα οφέλη, εφόσον ληφθούν τα σωστά μέτρα», επισημαίνει ο Θ. Βώκος.

«Για να πείσουμε τις εταιρείες κρουαζιέρας να επενδύσουν περισσότερο στην περιοχή και να προσθέσουν νέα δρομολόγια, πρέπει να αναπτύξουμε ένα μακροπρόθεσμο όραμα που να βασίζεται σε αμοιβαία επωφελείς στρατηγικές. Στρατηγικές σχεδιασμένες με σκοπό να δημιουργηθεί ένα συνεκτικό, συνεπές και ελκυστικό προϊόν, που θα τονώσει τη ζήτηση για την περιοχή και θα προσθέσει στον χάρτη της κρουαζιέρας νέους προορισμούς και νέα λιμάνια με δυνατότητες περιφερειακού homeporting», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Η CLIA Europe

Στο διεθνές συνέδριο και έκθεση Poseidonia Sea Tourism Forum που διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια και που φέτος θα πραγματοποιηθεί στις 23-24 Μαΐου στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών, θα πραγματοποιηθεί και workshop για την κατανομή των θέσεων ελλιμενισμού (Berth Allocation), που είναι ένα αίτημα υψηλής προτεραιότητας για την CLIA.

Θα πραγματοποιηθεί και forum για προορισμούς ή λιμάνια που δεν περιλαμβάνονται ακόμη στα δρομολόγια των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας, καθώς οι εκπρόσωποί τους θα έχουν τη ευκαιρία να συναντηθούν με στελέχη αρμόδια για τον σχεδιασμό δρομολογίων και να επωφεληθούν από την τεράστια εμπειρία στη διαχείριση τόσο δημοφιλών όσο και αναδυόμενων προορισμών. Άλλωστε οι εταιρείες κρουαζιέρας βρίσκονται πάντα σε αναζήτηση νέων προορισμών, όπως αποδεικνύει και η πρόσφατη προσθήκη της Σάμου στα δρομολόγια της Celestyal Cruises.

Καθώς οι πωλήσεις κρουαζιέρας ευνοούνται από την αναδυόμενη τοπική ζήτηση και προσφέρουν υψηλές προμήθειες, ένα ειδικό εργαστήρι για τη δημιουργία νέων αγορών σχεδιάστηκε ειδικά για ταξιδιωτικούς πράκτορες. Η CLIA Europe θα έχει ενεργή συμμετοχή σε αυτό, αλλά επίσης θα παρουσιάσει στο Posidonia Sea Tourism Forum και το πρόγραμμα μελών της CLIA, με στόχο να αυξήσει τα μέλη της στην Ελλάδα. Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει πολλά οφέλη τόσο σε ταξιδιωτικούς πράκτορες, όσο και σε προμηθευτές εξοπλισμού και άλλους παρόχους υπηρεσιών που εμπλέκονται στην όλη δραστηριότητα της κρουαζιέρας.

Το yachting

Η προβλεπόμενη αναζωογόνηση του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού έχει αναθερμάνει και το ενδιαφέρον της νέας γενιάς για τους τομείς της κρουαζιέρας, του yachting και της επιβατηγού ναυτιλίας. Το YES to Sea Tourism Forum θα εξετάσει τις δυνατότητες που παρέχονται σε αυτούς τους τομείς και τις δεξιότητες που απαιτούνται για να πετύχει κάποιος σε αυτούς. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω ενός ανοικτού διαλόγου μεταξύ των συνέδρων του Forum με τα στελέχη της βιομηχανίας που θα συμμετέχουν στο πάνελ.

«Το YES αποσκοπεί να λειτουργήσει ως ένας ανοικτός δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των νέων, πολλά υποσχόμενων στελεχών και των ιθυνόντων του κλάδου μας, συνδέοντας τους εργοδότες με υποψήφιους εργαζόμενους και δίνοντάς τους την ευκαιρία να γνωριστούν, να δικτυωθούν και να δημιουργήσουν σχέσεις που μπορεί να αποδειχθούν άκρως εποικοδομητικές», δήλωσε η ιδρύτρια του YES Forum, Δανάη Μπεζαντάκου.

Σχολιασμένα