Skip to main content

Νέα μέτρα από το Facebook εναντίον ανεπιθύμητων ιστοσελίδων

Ιστοσελίδες που φιλοξενούν ads (διαφημίσεις) που «προκαλούν αναστάτωση, σοκάρουν ή είναι κακόβουλες» θα εμφανίζονται λιγότερο συχνά στα news feeds του Facebook, όπως ανακοινώθηκε από το κοινωνικό δίκτυο το οποίο προβαίνει σε αλλαγές στον αλγόριθμο που επιλέγει posts για τα newsfeeds των χρηστών, με σκοπό τον καλύτερο εντοπισμό των ιστοσελίδων «κακής ποιότητας».

Αντ’αυτού, ο αλγόριθμος θα αναζητά πιο ενημερωτικές και «ποιοτικές» αναρτήσεις. Σύμφωνα με το Facebook, αυτό εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο που αποσκοπεί στο να καταστεί λιγότερο κερδοφόρο για τους spammers.

Η αλλαγή αυτή στοχεύει ιστοσελίδες που έχουν «λίγο υλικό με ουσία» και έχουν στηθεί μόνο με σκοπό το κέρδος από την προσοχή των χρηστών. Το κοινωνικό δίκτυο επίσης αναφέρει πως έχει βρει ήδη τρόπους να εμποδίζει τους spammers να διαφημίζονται σε αυτό, και ότι πλέον επιδιώκει να κάνει περισσότερα για τα «organic posts» που εμφανίζονται στα news feeds.

«Ενημερωθήκαμε από την κοινότητα ότι απογοητεύονται όταν κάνουν κλικ σε ένα link που οδηγεί σε ιστοσελίδα με λίγο υλικό με ουσία, που καλύπτεται από διαφημίσεις που προκαλούν αναστάτωση, σοκάρουν ή είναι κακόβουλες…αρχίζοντας από σήμερα (Τετάρτη), βγάζουμε ένα update έτσι ώστε οι χρήστες να βλέπουν λιγότερα posts και διαφημίσεις στο News Feed που οδηγούν σε αυτές τις εμπειρίες ιστοσελίδων χαμηλής ποιότητας. Παρόμοια με τη δουλειά που κάνουμε ήδη για να σταματήσουμε την παραπληροφόρηση, αυτό το update θα βοηθήσει στη μείωση των οικονομικών κινήτρων των spammers που δρουν με σκοπούς οικονομικής φύσης» αναφέρεται στο σχετικό blogpost- ανακοίνωση στο Newsroom του Facebook.

«Εξετάσαμε εκατοντάδες χιλιάδες ιστοσελίδες με link από το Facebook για να βρούμε αυτές που περιέχουν λίγο υλικό ουσίας…μετά χρησιμοποιήσαμε τεχνητή νοημοσύνη για να κατανοήσουμε εάν νέες σελίδες που κοινοποιούνται στο Facebook έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά. Οπότε αν διαπιστώσουμε πως ένα post οδηγεί σε τέτοιου τύπου χαμηλής ποιότητας ιστοσελίδες, θα εμφανίζεται χαμηλότερα στα feeds των χρηστών και ίσως να μην πληρεί τις προϋποθέσεις για να γίνει ad. Με αυτόν τον τρόπο οι χρήστες θα βλέπουν λιγότερα παραπλανητικά posts και περισσότερα ενημερωτικά» συμπληρώνεται.

Οι αλλαγές αυτές θα εισαχθούν σταδιακά μέσα στους επόμενους μήνες. «Οι εκδότες που δεν έχουν τέτοιου τύπου αναφορές σε ιστοσελίδες χαμηλής ποιότητας ίσως δουν μια μικρή αύξηση στο traffic, ενώ αυτοί που έχουν θα δουν πτώση» υπογραμμίζεται σχετικά.